REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Punto MK2: wymiana ogranicznika drzwi przednich. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana ogranicznika drzwi przednich w Fiacie Punto MK2.
Wymiana ogranicznika drzwi przednich w Fiacie Punto MK2.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy jak wymienić uszkodzony ogranicznik drzwi przednich. Jest to bardzo łatwa czynność i poradzimy sobie z nią bez żadnego problemu.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Punto MK2: wymiana miski olejowej – opis krok po kroku

• Nowy ogranicznik
• Cięgno drzwi tylnych
• Śrubokręt płaski
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Klucz imbusowy 5, 6, 10
• Nóż
• Klej

Na początku kilka uwag odnośnie do samych ograniczników. Należy pamiętać, że różnią się od siebie w zależności od ilości drzwi. W wersji 3-drzwiowej numer ogranicznika, to 46740089, ogranicznik dla 5-drzwiowego modelu, to 46530599. Koszt zakupu nie jest wysoki, wynosi ok. 30 złotych. Pierwszy krok to demontaż tapicerki. Na początku demontujemy uchwyt przy klamce wewnętrznej. W tym celu musimy odkręcić trzy śruby imbusowe 5, które są widoczne po zdjęciu zaślepki.

REKLAMA

Należy uważać, żeby nie prostować uchwytu oraz innych elementów drzwi. Są one bardzo podatne na zarysowania. Rysa w tak widocznym miejscu nie wygląda najlepiej. Teraz odkręcamy dolną półeczkę razem z głośnikiem. Podważamy dwie zaślepki za pomocą płaskiego śrubokręta. Odkręcamy dziesięć śrubek gwiazdkowych i do tego trzy od mocowania głośników. Wyjmujemy go bardzo delikatnie i zdejmujemy osłonę drążka, wewnętrznego zamka (znajduje się przy szybie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana pompy paliwa

Unosimy całą tapicerkę do góry i podważamy delikatnie plastikową listwę przy szybie. Znajdują się pod nią metalowe ząbki. Wystarczy kilkakrotnie poruszać obiciem i możemy wyjąć cały boczek drzwi przednich. Trzeba tylko uważać na plastikowy kołek mieszczący się u dołu drzwi. Łatwo go uszkodzić, jednak odpowiednio kierując tapicerką, można go zachować w oryginalnym stanie.

Teraz od lewej strony odklejamy lub nacinamy matę wygłuszającą. Decydując się na drugą opcję, tniemy tylko tyle, ile jest konieczne, nie ma potrzeby robić wielkich otworów. Przechodzimy do demontażu ogranicznika. Otwieramy drzwi maksymalnie ile się da i odkręcamy kluczem nr 10 nakrętkę od sworznia łączącego łapę ogranicznika z uchwytem. Następnie wybijamy tym kluczem sworzeń. Jeżeli będzie wyczuwalny opór, można uderzyć delikatnie młotkiem.

Kiedy go wyjmiemy, odkręcamy dwie śruby od zewnętrznej strony za pomocą klucza imbusowego nr 6. Teraz wkładamy rękę w nacięcie w osłonie drzwi i wyjmujemy odkręcony ogranicznik, jeśli chodzi o cięgno najłatwiej wyjmuje się poprzez otwór głośnikowy. Kolejny krok to montaż nowego ogranicznika. Wkładamy go poprzez ten sam otwór i zakładamy uszczelkę. Przykręcamy go solidnie dwoma śrubami i montujemy sworzeń.

Zobacz też: Fiat Punto: wymiana żarówki światła przeciwmgielnego

Nie należy przesadzać z dokręcaniem śrub imbusowych. Bardzo łatwo je uszkodzić. Wciskamy osłonę przy drążku zamka na samej górze. Nie należy to do najłatwiejszych czynności. Zaklejamy matę lub otwór w niej oraz kołek plastikowy na dole, jeżeli uległ uszkodzeniu podczas wyjmowania tapicerki. Resztę elementów montujemy w odwrotnej kolejności.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA