REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: montaż podłokietnika. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montaż podłokietnika w Fiacie Stilo. fot. Fiat
Montaż podłokietnika w Fiacie Stilo. fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Przedni podłokietnik jest bardzo wygodnym elementem wyposażenia auta, jest rewelacyjny w trakcie długich podróży. Jeżeli jesteśmy przyzwyczajeni do jazdy z podłokietnikiem, trudno nam przywyknąć do jego braku. Oto opis krok po kroku jak zamontować podłokietnik w Stilo.

W celu zakupu podłokietnika najlepiej udać się do ASO. Mamy tam możliwość doboru koloru do plastików i tapicerki w samochodzie. Do tego musimy kupić metalową podporę trzymającą podłokietnik. Trzy śruby mocujące, nity, zaślepkę śrub. Możemy również kupić nieoryginalny, jednak mogą wystąpić problemy z montażem. Poza tym większość takich podłokietników ma słabą jakość wykonania.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

Zobacz też: Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik

• Śrubokręt
• Nitownica
• Wiertarka
• Wiertło do metali

Wykonanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najpierw demontujemy środkowy tunel, najlepiej zacząć od jego tylnej części, czyli nawiewów dla pasażerów siedzących z tyłu. Musimy odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nimi, a następnie kolejne dwie po bokach. W tym momencie tylna część powinna się swobodnie unosić, wyszukujemy zaślepkę gumową w miejscu gdzie ma być podłokietnik, a pod nią jest śruba i ją również odkręcamy. Pozostają nam jeszcze dwie, umiejscowione są pod gumą od uchwytów do napojów, odpinamy zaczepy w przedniej części i możemy wyjąć cały tunel.

Zobacz też: Audi A3 8L: montaż klimatyzowanego schowka

REKLAMA

Chwytamy go oburącz i podnosimy do góry, ale bardzo delikatnie, żeby nie urwać kabli od zapalniczki i wspomagania city. Wystarczy tylko odpiąć wtyczki. Po jego zdjęciu zobaczymy element podobny do naszej metalowej podpórki. Niestety, jest on bezużyteczny w naszej instalacji, dlatego musimy go usunąć. Zamocowany jest na nity, które trzeba rozwiercić. W jego miejsce montujemy metalową podpórkę, mocujemy ją na nity, ale ze względu na ich rozmiar potrzebna jest nam duża nitownica.

Przyglądamy się dokładnie zdemontowanemu tunelowi. W miejscu podłokietnika jest wytłoczka (była śrubka), wycinamy tam otwór, sam dół. Tutaj mamy dowolną technikę, nie musimy się martwić jakością wycięcia, gdyż w tym miejscu będzie zaślepka. Jeżeli dysponujemy wyrzynarką i odpowiednim brzeszczotem, poradzimy sobie bez większych problemów.

Zobacz też: Audi A3 8L: renowacja gałki zmiany biegów

Teraz zakładamy tunel środkowy w odwrotnej kolejności, przykręcamy wszystkie śruby i przechodzimy do montażu podłokietnika. Mocujemy go na trzy śruby w otworze, który wycięliśmy i nakładamy na to zaślepkę. Jedyny problem, jaki możemy napotkać, to dostęp do odpowiedniej nitownicy do dużych nitów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA