Alfa Romeo 156: montaż tempomatu – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Wbrew pozorom montaż tempomatu to nie jest taki duży wydatek. W przypadku Alfy 156 można się cieszyć nowym urządzeniem za ok. 100-200zł. Wszystko jest uzależnione od tego, za ile kupimy poszczególne części.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Manetka tempomatu numer 156047955
• Dolna osłona pod kolumnę kierownicy numer 156034454
• Dwa wkręty do metalu lub plastiku M2 x 10
Pierwszy krok, jaki musimy wykonać, to sprawdzenie czy mamy możliwość zamontowania tempomatu. Okazuję się, że nie w każdym samochodzie da się dołożyć tę opcję. Odkręcamy trzy wkręty mocujące dolną osłonę pod kierownicą. Rozdzielamy dolną i górną część poprzez ściśnięcie w miejscach połączenia. Lokalizujemy tam 6-pinową, niepodpiętą, białą wtyczkę. Jeśli ją mamy, to możemy być prawie pewni, że uda nam się zamontować tempomat. Jednak jej brak oznacza koniec naszych działań.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa
REKLAMA
Kiedy wstępnie upewniliśmy się, że mamy możliwość fizycznego zamontowania tempomatu, przystępujemy do sprawdzenia elektroniki. Podpinamy nasz tempomat do białej kostki. Następnie przekręcamy kluczyk do pozycji zapłonu (nie trzeba uruchamiać silnika). Teraz przestawiamy przełącznik manetki tempomatu na pozycję „ON”. Jeżeli zaświeci się zielona kontrolka na wyświetlaczu informacyjnym pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem, mamy już na 100% pewność, że wszystko nam się uruchomi. W przypadku braku sygnalizacji na wyświetlaczu tempomat nie będzie działał.
Teraz wyłączamy zapłon i rozłączamy kostkę od tempomatu. Odkręcamy wkręt znajdujący się po lewej stronie pod manetką kierunkowskazów. Znajduje się tam miejsce do zamocowania tempomatu. Wkładamy nowy przełącznik na swoje miejsce. Zwróćmy uwagę, żeby go dobrze zamontować. Na początku wkładamy całą manetkę pod górną osłonę i delikatnie ciągniemy ją w dół, żeby zahaczyć o wypustkę na przełączniku.
Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec
Przykręcamy manetkę, od dołu i od góry po jednym wkręcie. Spinamy ze sobą dwie kostki i przekręcamy kluczyk. Efekt powinien być taki sam jak poprzednio, czyli powinna się zaświecić kontrolka na wyświetlaczu. Teraz pozostaje nam zamontowanie dolnej osłony i udanie się na jazdę próbną. Tak jak wspominaliśmy, metoda ta nie działa w każdym aucie, dlatego warto sprawdzić przed zakupem manetki, czy mamy odpowiednią wtyczkę pod osłoną.
REKLAMA
REKLAMA