REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: montaż tempomatu – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Tempomat przydaje się podczas długich trasach.
Tempomat przydaje się podczas długich trasach.

REKLAMA

REKLAMA

Kto miał okazję pokonywać długie trasy z wykorzystaniem tempomatu, docenia przydatność tego urządzenia. W poradniku tym pokażemy jak zamontować tempomat w Alfie Romeo 156.

Wbrew pozorom montaż tempomatu to nie jest taki duży wydatek. W przypadku Alfy 156 można się cieszyć nowym urządzeniem za ok. 100-200zł. Wszystko jest uzależnione od tego, za ile kupimy poszczególne części.

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Manetka tempomatu numer 156047955
• Dolna osłona pod kolumnę kierownicy numer 156034454
• Dwa wkręty do metalu lub plastiku M2 x 10

Pierwszy krok, jaki musimy wykonać, to sprawdzenie czy mamy możliwość zamontowania tempomatu. Okazuję się, że nie w każdym samochodzie da się dołożyć tę opcję. Odkręcamy trzy wkręty mocujące dolną osłonę pod kierownicą. Rozdzielamy dolną i górną część poprzez ściśnięcie w miejscach połączenia. Lokalizujemy tam 6-pinową, niepodpiętą, białą wtyczkę. Jeśli ją mamy, to możemy być prawie pewni, że uda nam się zamontować tempomat. Jednak jej brak oznacza koniec naszych działań.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kiedy wstępnie upewniliśmy się, że mamy możliwość fizycznego zamontowania tempomatu, przystępujemy do sprawdzenia elektroniki. Podpinamy nasz tempomat do białej kostki. Następnie przekręcamy kluczyk do pozycji zapłonu (nie trzeba uruchamiać silnika). Teraz przestawiamy przełącznik manetki tempomatu na pozycję „ON”. Jeżeli zaświeci się zielona kontrolka na wyświetlaczu informacyjnym pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem, mamy już na 100% pewność, że wszystko nam się uruchomi. W przypadku braku sygnalizacji na wyświetlaczu tempomat nie będzie działał.

Teraz wyłączamy zapłon i rozłączamy kostkę od tempomatu. Odkręcamy wkręt znajdujący się po lewej stronie pod manetką kierunkowskazów. Znajduje się tam miejsce do zamocowania tempomatu. Wkładamy nowy przełącznik na swoje miejsce. Zwróćmy uwagę, żeby go dobrze zamontować. Na początku wkładamy całą manetkę pod górną osłonę i delikatnie ciągniemy ją w dół, żeby zahaczyć o wypustkę na przełączniku.

Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec

Przykręcamy manetkę, od dołu i od góry po jednym wkręcie. Spinamy ze sobą dwie kostki i przekręcamy kluczyk. Efekt powinien być taki sam jak poprzednio, czyli powinna się zaświecić kontrolka na wyświetlaczu. Teraz pozostaje nam zamontowanie dolnej osłony i udanie się na jazdę próbną. Tak jak wspominaliśmy, metoda ta nie działa w każdym aucie, dlatego warto sprawdzić przed zakupem manetki, czy mamy odpowiednią wtyczkę pod osłoną.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA