REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: problem z przepalaniem się żarówek postojowych. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 156 fot. Newspress
Alfa Romeo 156 fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


W Alfie 156 dosyć często przepalają się żarówki postojowe. Niestety dosyć częsta wymiana może być uciążliwa. W poradniku tym przedstawimy sposób na przepalające się żarówki.

Najczęściej jako żarówki postojowe wykorzystuje się W5W. W przypadku Alfy jest to H6W. Cena ich jest zróżnicowana w zależności od producenta. Częstotliwość, z jaką musimy wymieniać te żarówki, może irytować każdego użytkownika tego auta. Zmiana potrafi również przysporzyć trochę problemów. Proponujemy zamontować inny typ żarówek, co oczywiście wiąże się to z dodatkowymi modyfikacjami.

REKLAMA

Zaczynamy od wyjęcia żarówki. Otwieramy maskę i odkręcamy zaślepkę od żarówki światła drogowego. Za pomocą palca i kciuka poszukujemy specjalnej płaskiej części, za którą musimy pociągnąć. Teraz możemy wyjąć oprawkę razem z żarówką i przejść do wykonania modyfikacji.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

REKLAMA

Jak da się zauważyć, żarówki H6W w naszej Alfie są mało trwałe. W ich miejsce można kupić zwyczajne T4W. Są znacznie tańsze i trwalsze. Jednak mają inne złącze i nie będą początkowo pasować do naszej oryginalnej oprawki. Będziemy musieli ją delikatnie zmodyfikować. Przykładamy do niej żarówkę i widzimy, że trzeba spiłować jeden z bolców. Robimy to za pomocą pilnika lub szlifierki kątowej.

Proponujemy zakup żarówek lepszych firm. Charakteryzują się znacznie jaśniejszym światłem. Pozostaje jeszcze kwestia wyświetlanych informacji z komputera pokładowego. Jak da się zauważyć, żarówka ta jest słabsza o 2W. Mimo tej różnicy nie podaje nam błędu o przepalonej żarówce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu żarówki. Wkładamy ją do oprawki i uważamy, żeby nie dotykać bańki szklanej. Uwaga ta ma duże znacznie w przypadku pozostania przy rodzaju H6W. Jeśli pozostawimy na niej ślady, należy ją odtłuścić. W tym celu musimy użyć benzyny ekstrakcyjnej. Teraz zapalamy światła pozycyjne i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Kciukiem i palcem chwytamy za płaską część i podejmujemy próbę włożenia do środka na swoje miejsce. Pozostawiając zapalone światła, możemy zamontować ją tak jak należy. Patrzymy od strony reflektora i kierujemy nią. Zakręcamy zaślepkę i wyłączamy światła. Szczerze polecamy wymianę na żarówki T4W, będą nam służyć znacznie dłużej i unikniemy częstych wymian. Cena nominalnych (H6W) również jest znacznie wyższa od proponowanych w artykule zamienników.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA