REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 156: problem z przepalaniem się żarówek postojowych. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 156 fot. Newspress
Alfa Romeo 156 fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


W Alfie 156 dosyć często przepalają się żarówki postojowe. Niestety dosyć częsta wymiana może być uciążliwa. W poradniku tym przedstawimy sposób na przepalające się żarówki.

Najczęściej jako żarówki postojowe wykorzystuje się W5W. W przypadku Alfy jest to H6W. Cena ich jest zróżnicowana w zależności od producenta. Częstotliwość, z jaką musimy wymieniać te żarówki, może irytować każdego użytkownika tego auta. Zmiana potrafi również przysporzyć trochę problemów. Proponujemy zamontować inny typ żarówek, co oczywiście wiąże się to z dodatkowymi modyfikacjami.

REKLAMA

Zaczynamy od wyjęcia żarówki. Otwieramy maskę i odkręcamy zaślepkę od żarówki światła drogowego. Za pomocą palca i kciuka poszukujemy specjalnej płaskiej części, za którą musimy pociągnąć. Teraz możemy wyjąć oprawkę razem z żarówką i przejść do wykonania modyfikacji.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania

REKLAMA

Jak da się zauważyć, żarówki H6W w naszej Alfie są mało trwałe. W ich miejsce można kupić zwyczajne T4W. Są znacznie tańsze i trwalsze. Jednak mają inne złącze i nie będą początkowo pasować do naszej oryginalnej oprawki. Będziemy musieli ją delikatnie zmodyfikować. Przykładamy do niej żarówkę i widzimy, że trzeba spiłować jeden z bolców. Robimy to za pomocą pilnika lub szlifierki kątowej.

Proponujemy zakup żarówek lepszych firm. Charakteryzują się znacznie jaśniejszym światłem. Pozostaje jeszcze kwestia wyświetlanych informacji z komputera pokładowego. Jak da się zauważyć, żarówka ta jest słabsza o 2W. Mimo tej różnicy nie podaje nam błędu o przepalonej żarówce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do montażu żarówki. Wkładamy ją do oprawki i uważamy, żeby nie dotykać bańki szklanej. Uwaga ta ma duże znacznie w przypadku pozostania przy rodzaju H6W. Jeśli pozostawimy na niej ślady, należy ją odtłuścić. W tym celu musimy użyć benzyny ekstrakcyjnej. Teraz zapalamy światła pozycyjne i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa

Kciukiem i palcem chwytamy za płaską część i podejmujemy próbę włożenia do środka na swoje miejsce. Pozostawiając zapalone światła, możemy zamontować ją tak jak należy. Patrzymy od strony reflektora i kierujemy nią. Zakręcamy zaślepkę i wyłączamy światła. Szczerze polecamy wymianę na żarówki T4W, będą nam służyć znacznie dłużej i unikniemy częstych wymian. Cena nominalnych (H6W) również jest znacznie wyższa od proponowanych w artykule zamienników.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA