Alfa Romeo 156: problem z przepalaniem się żarówek postojowych. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Najczęściej jako żarówki postojowe wykorzystuje się W5W. W przypadku Alfy jest to H6W. Cena ich jest zróżnicowana w zależności od producenta. Częstotliwość, z jaką musimy wymieniać te żarówki, może irytować każdego użytkownika tego auta. Zmiana potrafi również przysporzyć trochę problemów. Proponujemy zamontować inny typ żarówek, co oczywiście wiąże się to z dodatkowymi modyfikacjami.
REKLAMA
Zaczynamy od wyjęcia żarówki. Otwieramy maskę i odkręcamy zaślepkę od żarówki światła drogowego. Za pomocą palca i kciuka poszukujemy specjalnej płaskiej części, za którą musimy pociągnąć. Teraz możemy wyjąć oprawkę razem z żarówką i przejść do wykonania modyfikacji.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: montaż czujników parkowania
REKLAMA
Jak da się zauważyć, żarówki H6W w naszej Alfie są mało trwałe. W ich miejsce można kupić zwyczajne T4W. Są znacznie tańsze i trwalsze. Jednak mają inne złącze i nie będą początkowo pasować do naszej oryginalnej oprawki. Będziemy musieli ją delikatnie zmodyfikować. Przykładamy do niej żarówkę i widzimy, że trzeba spiłować jeden z bolców. Robimy to za pomocą pilnika lub szlifierki kątowej.
Proponujemy zakup żarówek lepszych firm. Charakteryzują się znacznie jaśniejszym światłem. Pozostaje jeszcze kwestia wyświetlanych informacji z komputera pokładowego. Jak da się zauważyć, żarówka ta jest słabsza o 2W. Mimo tej różnicy nie podaje nam błędu o przepalonej żarówce.
Przechodzimy do montażu żarówki. Wkładamy ją do oprawki i uważamy, żeby nie dotykać bańki szklanej. Uwaga ta ma duże znacznie w przypadku pozostania przy rodzaju H6W. Jeśli pozostawimy na niej ślady, należy ją odtłuścić. W tym celu musimy użyć benzyny ekstrakcyjnej. Teraz zapalamy światła pozycyjne i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Alfa Romeo 156: wymiana pompy paliwa
Kciukiem i palcem chwytamy za płaską część i podejmujemy próbę włożenia do środka na swoje miejsce. Pozostawiając zapalone światła, możemy zamontować ją tak jak należy. Patrzymy od strony reflektora i kierujemy nią. Zakręcamy zaślepkę i wyłączamy światła. Szczerze polecamy wymianę na żarówki T4W, będą nam służyć znacznie dłużej i unikniemy częstych wymian. Cena nominalnych (H6W) również jest znacznie wyższa od proponowanych w artykule zamienników.
REKLAMA
REKLAMA