REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: jak wymienić poduszkę skrzyni biegów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymieniamy poduszkę skrzyni biegów w Fiacie Stilo
Wymieniamy poduszkę skrzyni biegów w Fiacie Stilo

REKLAMA

REKLAMA


Wymiana poduszki skrzyni biegów w Stilo nie jest trudna jednak musimy jej poświęcić dłuższą chwilę. W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie wymienić poduszkę skrzyni biegów w Fiacie Stilo.

Co będzie nam potrzebne do wymiany poduszki skrzyni biegów w Fiacie Stilo?

REKLAMA

• Klucze 13, 15, 18, 19
• Podnośnik
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Zestaw kluczy imbusowych

Wkładamy podnośnik pod silnik Fiata Stilo i wysuwamy ramię tak, żeby dotykało płaskiego elementu skrzyni biegów. Następnie demontujemy pokrywę akumulatora i zdejmujemy klemy. Najpierw czarną potem czerwoną. Odkręcamy swa kołki na czerwonym plastiku, oraz trzy śruby mocujące klosz do akumulatora. Wyjmujemy go a następnie akumulator. Przechodzimy do demontażu białej skrzynki z bezpiecznikami. Zamocowana jest na dwóch zatrzaskach, które podważamy z obydwu stron.

Zobacz też: Fiat Uno 1.4: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Poradnik

Następnie odczepiamy od niej czerwony kabel zasilający oraz wszystkie złącza, które się przy niej znajdują.. Teraz demontujemy dwa styki, które zamocowane są do ścianki głównego klosza. Wyjmujemy je wciskając dwie części rozporowe tak, żeby wyszły ze ścianki. Trzymamy je a następnie wyjmujemy różowy plastik na szynie do góry. Wyjmujemy wszystko, co znajduje się w kloszu i demontujemy plastikową obwódkę, która przymocowana jest do metalowego stelaża.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak sprawdzić stan wnętrza kupując używane auto? Ekspert radzi

Kolejny krok to wyjęcie stelaża akumulatora. Odkręcamy 3 śruby, dwie boczne znajdujące się na głównym ramieniu oraz jedna na samej górze. W ten sposób mamy dostęp do poduszki. Zamocowana jest ona za pomocą 4 śrub. Na samym początku wykręcamy główną, która trzyma poduszkę do silnika, robimy to kluczem 19. Jest ona dosyć mocno przykręcona. Teraz opuszczamy delikatnie silnik tak, żeby końcówka śruby znalazła się na wysokości wieczka poduszki.

Teraz do wymiany poduszki skrzyni biegów tylko mały krok

Boczne śruby luzujemy kluczem 15. Niestety jest do nich utrudniony dostęp. Nie ma potrzeby wykręcania ich do końca. Poduszka ma specjalne nacięcia pozwalające ją wyjąć. Pozostaje nam odkręcić dwie śruby mocujące poduszkę do ramienia. W tym celu potrzebny nam będzie klucz 18. Wkładamy nową poduszkę i przykręcamy ją. Musimy zachować odpowiednią kolejność. Przykręcamy i dociągamy dobrze śruby boczne i górne. Następnie podnosimy silnik tak, żeby gwint wyszedł przez wieczko poduszki. Lewarujemy do momentu, kiedy zobaczymy, że podnosi się cały samochód.

Przykręcamy solidnie śrubę i możemy montować pozostałe elementy w odwrotnej kolejności. Po takiej wymianie powinniśmy wyeliminować wszystkie wibracje.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA