REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montujemy w Fiacie Stilo czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.
Montujemy w Fiacie Stilo czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki możemy sami zamontować czujnik poziomu płynu spryskiwaczy. Modyfikacja ta nie należy do trudnych, a jeżeli dużo podróżujemy, z biegiem czasu docenimy jej funkcjonalność.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Wiertarka
• Wiertło 3mm, 6, 32
• Nóż
• Śrubokręt płaski
• Torx T25
• Imbus 3
• Kontaktron
• Magnes
• Pływak do magnesu
• Rurka kanalizacyjna (50cm długości, średnica 32mm)
• Przewód 6m
• Dioda LED z obudową
• Izolacja
• Próbówka
• Klej
• 10cm drutu

Wykonanie

REKLAMA

Informacja o niskim poziomie płynu bywa bardzo ważna, zwłaszcza w podróży. Zasada działania będzie stosunkowo prosta, w zamontowanej w zbiorniku rurce znajduje się pływak z magnesem. Po jej zewnętrznej stronie znajduje się kontaktron, czyli czujnik. Kiedy poziom płynu spadnie do określonego poziomu, magnes zamknie obwód przez czujnik. Wszystko to spowoduje zaświecenie się diody LED.

Zdejmujemy obudowy kierownicy, dolną i górną. W tym celu musimy odkręcić pięć śrubek imbusowych. Oczywiście nie ma potrzeby demontażu, jednak będzie nam zdecydowanie trudniej. Luzujemy zacisk od regulacji położenia kolumny kierownicy, przeciskamy go przez otwór w osłonie. Wystarczy ustawić dźwignię zacisku w połowie swojego skoku. Teraz odkręcamy dwie śrubki trzymające górną cześć osłony kierownicy. Znajdują się one bezpośrednio za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Stilo: wymiana filtra przeciwpyłkowego

Kolejnym krokiem jest demontaż radia i wyjęcie górnego schowka. Zamocowany jest na dwóch śrubach T25. Następnie odkręcamy prawy boczek tunelu środkowego i plastik pod dolną półką, odchylamy wykładzinę po stronie pasażera. Z kolei po stronie silnika odkręcamy jedną nakrętkę trzymającą wygłuszenie i również uchylamy ją na tyle, żeby mieć dostęp do uszczelnienia kanału technicznego.

Teraz przechodzimy do przygotowania odpowiedniej instalacji. Od zapalniczki ciągniemy kabel, a w odpowiednim miejscu montujemy bezpiecznik i przeciągamy kabel w stronę kierownicy. Najlepiej ciągnąć od razu dwie jego części, prowadzimy go za radiem, dlatego potrzebny był jego demontaż. Diodę montujemy przy manetce na obudowie, podłączamy do niej kable, zwracając uwagę, żeby podpiąć je właściwie. Przewód od diody prowadzimy do kanału technicznego.

Zobacz też: Fiat Stilo: demontaż oparcia fotela przedniego. Poradnik

REKLAMA

Łączymy kable z kontaktronem i wsadzamy w obudowę długopisu. Zalewamy całość dobrym preparatem wodoodpornym, ostateczność to klej. W zakupionej rurze wiercimy cztery otwory wiertłem 3mm. Zamontujemy w nich drut uniemożliwiający wypadnięcie pływaka z magnesem do zbiornika. Wkładamy magnes do probówki i zatykamy korkiem. W zbiorniku spryskiwaczy wiercimy otwór pod rurę 32mm, którą wcześniej przygotowaliśmy.

Kabel idący od kontaktrona mocujemy do karoserii auta, może być śrubka mocowania zbiorniczka. Od wewnątrz auta przepychamy przez kanał przewód z komory silnika idącego do kontaktrona. Łączymy go z przewodem od diody. Pozostało nam już tylko sprawdzić instalację i zalać płynem zbiornik.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

REKLAMA