REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montujemy w Fiacie Stilo czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.
Montujemy w Fiacie Stilo czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki możemy sami zamontować czujnik poziomu płynu spryskiwaczy. Modyfikacja ta nie należy do trudnych, a jeżeli dużo podróżujemy, z biegiem czasu docenimy jej funkcjonalność.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Wiertarka
• Wiertło 3mm, 6, 32
• Nóż
• Śrubokręt płaski
• Torx T25
• Imbus 3
• Kontaktron
• Magnes
• Pływak do magnesu
• Rurka kanalizacyjna (50cm długości, średnica 32mm)
• Przewód 6m
• Dioda LED z obudową
• Izolacja
• Próbówka
• Klej
• 10cm drutu

Wykonanie

REKLAMA

Informacja o niskim poziomie płynu bywa bardzo ważna, zwłaszcza w podróży. Zasada działania będzie stosunkowo prosta, w zamontowanej w zbiorniku rurce znajduje się pływak z magnesem. Po jej zewnętrznej stronie znajduje się kontaktron, czyli czujnik. Kiedy poziom płynu spadnie do określonego poziomu, magnes zamknie obwód przez czujnik. Wszystko to spowoduje zaświecenie się diody LED.

Zdejmujemy obudowy kierownicy, dolną i górną. W tym celu musimy odkręcić pięć śrubek imbusowych. Oczywiście nie ma potrzeby demontażu, jednak będzie nam zdecydowanie trudniej. Luzujemy zacisk od regulacji położenia kolumny kierownicy, przeciskamy go przez otwór w osłonie. Wystarczy ustawić dźwignię zacisku w połowie swojego skoku. Teraz odkręcamy dwie śrubki trzymające górną cześć osłony kierownicy. Znajdują się one bezpośrednio za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Stilo: wymiana filtra przeciwpyłkowego

Kolejnym krokiem jest demontaż radia i wyjęcie górnego schowka. Zamocowany jest na dwóch śrubach T25. Następnie odkręcamy prawy boczek tunelu środkowego i plastik pod dolną półką, odchylamy wykładzinę po stronie pasażera. Z kolei po stronie silnika odkręcamy jedną nakrętkę trzymającą wygłuszenie i również uchylamy ją na tyle, żeby mieć dostęp do uszczelnienia kanału technicznego.

Teraz przechodzimy do przygotowania odpowiedniej instalacji. Od zapalniczki ciągniemy kabel, a w odpowiednim miejscu montujemy bezpiecznik i przeciągamy kabel w stronę kierownicy. Najlepiej ciągnąć od razu dwie jego części, prowadzimy go za radiem, dlatego potrzebny był jego demontaż. Diodę montujemy przy manetce na obudowie, podłączamy do niej kable, zwracając uwagę, żeby podpiąć je właściwie. Przewód od diody prowadzimy do kanału technicznego.

Zobacz też: Fiat Stilo: demontaż oparcia fotela przedniego. Poradnik

REKLAMA

Łączymy kable z kontaktronem i wsadzamy w obudowę długopisu. Zalewamy całość dobrym preparatem wodoodpornym, ostateczność to klej. W zakupionej rurze wiercimy cztery otwory wiertłem 3mm. Zamontujemy w nich drut uniemożliwiający wypadnięcie pływaka z magnesem do zbiornika. Wkładamy magnes do probówki i zatykamy korkiem. W zbiorniku spryskiwaczy wiercimy otwór pod rurę 32mm, którą wcześniej przygotowaliśmy.

Kabel idący od kontaktrona mocujemy do karoserii auta, może być śrubka mocowania zbiorniczka. Od wewnątrz auta przepychamy przez kanał przewód z komory silnika idącego do kontaktrona. Łączymy go z przewodem od diody. Pozostało nam już tylko sprawdzić instalację i zalać płynem zbiornik.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA