REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montujemy w Fiacie Stilo czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.
Montujemy w Fiacie Stilo czujnik poziomu płynu spryskiwaczy.

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki możemy sami zamontować czujnik poziomu płynu spryskiwaczy. Modyfikacja ta nie należy do trudnych, a jeżeli dużo podróżujemy, z biegiem czasu docenimy jej funkcjonalność.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Wiertarka
• Wiertło 3mm, 6, 32
• Nóż
• Śrubokręt płaski
• Torx T25
• Imbus 3
• Kontaktron
• Magnes
• Pływak do magnesu
• Rurka kanalizacyjna (50cm długości, średnica 32mm)
• Przewód 6m
• Dioda LED z obudową
• Izolacja
• Próbówka
• Klej
• 10cm drutu

Wykonanie

REKLAMA

Informacja o niskim poziomie płynu bywa bardzo ważna, zwłaszcza w podróży. Zasada działania będzie stosunkowo prosta, w zamontowanej w zbiorniku rurce znajduje się pływak z magnesem. Po jej zewnętrznej stronie znajduje się kontaktron, czyli czujnik. Kiedy poziom płynu spadnie do określonego poziomu, magnes zamknie obwód przez czujnik. Wszystko to spowoduje zaświecenie się diody LED.

Zdejmujemy obudowy kierownicy, dolną i górną. W tym celu musimy odkręcić pięć śrubek imbusowych. Oczywiście nie ma potrzeby demontażu, jednak będzie nam zdecydowanie trudniej. Luzujemy zacisk od regulacji położenia kolumny kierownicy, przeciskamy go przez otwór w osłonie. Wystarczy ustawić dźwignię zacisku w połowie swojego skoku. Teraz odkręcamy dwie śrubki trzymające górną cześć osłony kierownicy. Znajdują się one bezpośrednio za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Stilo: wymiana filtra przeciwpyłkowego

Kolejnym krokiem jest demontaż radia i wyjęcie górnego schowka. Zamocowany jest na dwóch śrubach T25. Następnie odkręcamy prawy boczek tunelu środkowego i plastik pod dolną półką, odchylamy wykładzinę po stronie pasażera. Z kolei po stronie silnika odkręcamy jedną nakrętkę trzymającą wygłuszenie i również uchylamy ją na tyle, żeby mieć dostęp do uszczelnienia kanału technicznego.

Teraz przechodzimy do przygotowania odpowiedniej instalacji. Od zapalniczki ciągniemy kabel, a w odpowiednim miejscu montujemy bezpiecznik i przeciągamy kabel w stronę kierownicy. Najlepiej ciągnąć od razu dwie jego części, prowadzimy go za radiem, dlatego potrzebny był jego demontaż. Diodę montujemy przy manetce na obudowie, podłączamy do niej kable, zwracając uwagę, żeby podpiąć je właściwie. Przewód od diody prowadzimy do kanału technicznego.

Zobacz też: Fiat Stilo: demontaż oparcia fotela przedniego. Poradnik

REKLAMA

Łączymy kable z kontaktronem i wsadzamy w obudowę długopisu. Zalewamy całość dobrym preparatem wodoodpornym, ostateczność to klej. W zakupionej rurze wiercimy cztery otwory wiertłem 3mm. Zamontujemy w nich drut uniemożliwiający wypadnięcie pływaka z magnesem do zbiornika. Wkładamy magnes do probówki i zatykamy korkiem. W zbiorniku spryskiwaczy wiercimy otwór pod rurę 32mm, którą wcześniej przygotowaliśmy.

Kabel idący od kontaktrona mocujemy do karoserii auta, może być śrubka mocowania zbiorniczka. Od wewnątrz auta przepychamy przez kanał przewód z komory silnika idącego do kontaktrona. Łączymy go z przewodem od diody. Pozostało nam już tylko sprawdzić instalację i zalać płynem zbiornik.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA