Fiat Stilo: wymiana wspomagania kierownicy
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Zestaw kluczy imbusowych
• Klucz nasadowy 24
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Młotek
• Dłuto
Pierwszy krok to ustawienie kierownicy do jazdy na wprost. Następnie odłączamy akumulator. Stosując się do zaleceń Fiata, proponujemy odczekać 10 minut po wyjęciu kluczyka. Dopiero po tym czasie odpinamy klemy akumulatora. Następnie czekamy 15 minut i odłączamy poduszkę powietrzną. Teraz przechodzimy do demontażu dolnej osłony kolumny kierownicy. Odkręcamy 3 śrubki na klucz imbusowy. Luzujemy zacisk służący do regulacji położenia kolumny kierownicy i przeciskamy go przez otwór w osłonie.
Zobacz również: Daewoo Nubira I: radzimy jak przeprowadzić wymianę tarcz zegarów
REKLAMA
Nie jest to łatwe, jednak dobrą metodą jest ustawienie dźwigni w połowie jej zakresu. Następnie odkręcamy dwie śrubki trzymające górną część osłony kierownicy. Mocowania znajdują się bezpośrednio za kierownicą. Przechodzimy do demontażu poduszki powietrznej. Mamy do odkręcenia 3 śruby znajdujące się z tyłu kierownicy. Zazwyczaj były montowane 2 typy: torx i imbusowe. Chwytamy delikatnie za poduszkę i wyciągamy ją. Odpinamy zatrzaski blokujące i wyjmujemy wtyczki.
Kolejny krok to demontaż kierownicy. Tutaj musimy odkręcić śrubę kluczem nasadowym 24. Przed tym odpinamy wszystkie kable, które zasłaniają dostęp do niej. Możemy teraz przejść do wyjęcia przełączników zespolonych. Zabronione jest kręcenie taśmą. Jeżeli zrobimy to w lewo lub w prawo i zamontujemy ją w innej pozycji, możemy być pewni, że pozrywają się przewody znajdujące się w jej wnętrzu.
Zobacz również: Daewoo Lanos: montaż tweeterów w słupkach przednich - krok po kroku
Odpinamy wszystkie wtyczki podłączone do przełącznika razem z wtyczką do taśmy. Następnie odkręcamy śrubę zaciskową mocującą manetkę do kolumny. Znajduje się ona od dołu, pomiędzy przełącznikiem zespolonym a stacyjką. Podważamy zatrzask i wyjmujemy manetkę. W tym momencie możemy demontować wspomaganie. Rozpinamy wtyczki idące do stacyjki. Odkręcamy śrubę (na samym dole) mocująca kolumnę z przekładnią.
Teraz wykręcamy 4 śruby mocujące wspomaganie. Przytrzymujemy je i przekręcamy w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara i jednocześnie opuszczamy i ciągniemy w naszą stronę. Pozostało nam przełożenie stacyjki. Przykręcona jest za pomocą dwóch śrub zrywalnych. Najlepiej użyć młotka wraz z dłutem.
Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jednak warto zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, żeby rozginała nam plastiki. Pamiętajmy o solidnym dokręceniu każdej śruby.
REKLAMA
REKLAMA