REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: wymiana wspomagania kierownicy

Robert Kuśpiel
Wymiana wspomagania kierownicy w Fiacie Stilo. fot. moto.wieszjak.pl
Wymiana wspomagania kierownicy w Fiacie Stilo. fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana wspomagania kierownicy nie musi być wykonana w warsztacie. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu przeprowadzić naprawę uszkodzonego wspomagania w Fiacie Stilo.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

• Zestaw kluczy imbusowych
• Klucz nasadowy 24
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Młotek
• Dłuto

Pierwszy krok to ustawienie kierownicy do jazdy na wprost. Następnie odłączamy akumulator. Stosując się do zaleceń Fiata, proponujemy odczekać 10 minut po wyjęciu kluczyka. Dopiero po tym czasie odpinamy klemy akumulatora. Następnie czekamy 15 minut i odłączamy poduszkę powietrzną. Teraz przechodzimy do demontażu dolnej osłony kolumny kierownicy. Odkręcamy 3 śrubki na klucz imbusowy. Luzujemy zacisk służący do regulacji położenia kolumny kierownicy i przeciskamy go przez otwór w osłonie.

Zobacz również: Daewoo Nubira I: radzimy jak przeprowadzić wymianę tarcz zegarów

REKLAMA

Nie jest to łatwe, jednak dobrą metodą jest ustawienie dźwigni w połowie jej zakresu. Następnie odkręcamy dwie śrubki trzymające górną część osłony kierownicy. Mocowania znajdują się bezpośrednio za kierownicą. Przechodzimy do demontażu poduszki powietrznej. Mamy do odkręcenia 3 śruby znajdujące się z tyłu kierownicy. Zazwyczaj były montowane 2 typy: torx i imbusowe. Chwytamy delikatnie za poduszkę i wyciągamy ją. Odpinamy zatrzaski blokujące i wyjmujemy wtyczki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to demontaż kierownicy. Tutaj musimy odkręcić śrubę kluczem nasadowym 24. Przed tym odpinamy wszystkie kable, które zasłaniają dostęp do niej. Możemy teraz przejść do wyjęcia przełączników zespolonych. Zabronione jest kręcenie taśmą. Jeżeli zrobimy to w lewo lub w prawo i zamontujemy ją w innej pozycji, możemy być pewni, że pozrywają się przewody znajdujące się w jej wnętrzu.

Zobacz również: Daewoo Lanos: montaż tweeterów w słupkach przednich - krok po kroku

Odpinamy wszystkie wtyczki podłączone do przełącznika razem z wtyczką do taśmy. Następnie odkręcamy śrubę zaciskową mocującą manetkę do kolumny. Znajduje się ona od dołu, pomiędzy przełącznikiem zespolonym a stacyjką. Podważamy zatrzask i wyjmujemy manetkę. W tym momencie możemy demontować wspomaganie. Rozpinamy wtyczki idące do stacyjki. Odkręcamy śrubę (na samym dole) mocująca kolumnę z przekładnią.

Teraz wykręcamy 4 śruby mocujące wspomaganie. Przytrzymujemy je i przekręcamy w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara i jednocześnie opuszczamy i ciągniemy w naszą stronę. Pozostało nam przełożenie stacyjki. Przykręcona jest za pomocą dwóch śrub zrywalnych. Najlepiej użyć młotka wraz z dłutem.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jednak warto zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, żeby rozginała nam plastiki. Pamiętajmy o solidnym dokręceniu każdej śruby.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bez dofinansowania zakupu w programie Mój elektryk sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce całkowicie wyhamuje

W rok niemal podwoiła się liczba samochodów elektrycznych zarejestrowanych w Polsce. Teraz jednak nastąpiło gwałtowne hamowanie tego trendu. Eksperci prognozują: polska droga do elektromobilności wyglądała na długą, teraz zaś zniknęła nawet perspektywa mety.

Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

REKLAMA

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

REKLAMA

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

REKLAMA