REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: wymiana wspomagania kierownicy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana wspomagania kierownicy w Fiacie Stilo. fot. moto.wieszjak.pl
Wymiana wspomagania kierownicy w Fiacie Stilo. fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana wspomagania kierownicy nie musi być wykonana w warsztacie. Czytając ten poradnik dowiesz się jak samemu przeprowadzić naprawę uszkodzonego wspomagania w Fiacie Stilo.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

REKLAMA

• Zestaw kluczy imbusowych
• Klucz nasadowy 24
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Młotek
• Dłuto

Pierwszy krok to ustawienie kierownicy do jazdy na wprost. Następnie odłączamy akumulator. Stosując się do zaleceń Fiata, proponujemy odczekać 10 minut po wyjęciu kluczyka. Dopiero po tym czasie odpinamy klemy akumulatora. Następnie czekamy 15 minut i odłączamy poduszkę powietrzną. Teraz przechodzimy do demontażu dolnej osłony kolumny kierownicy. Odkręcamy 3 śrubki na klucz imbusowy. Luzujemy zacisk służący do regulacji położenia kolumny kierownicy i przeciskamy go przez otwór w osłonie.

Zobacz również: Daewoo Nubira I: radzimy jak przeprowadzić wymianę tarcz zegarów

REKLAMA

Nie jest to łatwe, jednak dobrą metodą jest ustawienie dźwigni w połowie jej zakresu. Następnie odkręcamy dwie śrubki trzymające górną część osłony kierownicy. Mocowania znajdują się bezpośrednio za kierownicą. Przechodzimy do demontażu poduszki powietrznej. Mamy do odkręcenia 3 śruby znajdujące się z tyłu kierownicy. Zazwyczaj były montowane 2 typy: torx i imbusowe. Chwytamy delikatnie za poduszkę i wyciągamy ją. Odpinamy zatrzaski blokujące i wyjmujemy wtyczki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny krok to demontaż kierownicy. Tutaj musimy odkręcić śrubę kluczem nasadowym 24. Przed tym odpinamy wszystkie kable, które zasłaniają dostęp do niej. Możemy teraz przejść do wyjęcia przełączników zespolonych. Zabronione jest kręcenie taśmą. Jeżeli zrobimy to w lewo lub w prawo i zamontujemy ją w innej pozycji, możemy być pewni, że pozrywają się przewody znajdujące się w jej wnętrzu.

Zobacz również: Daewoo Lanos: montaż tweeterów w słupkach przednich - krok po kroku

Odpinamy wszystkie wtyczki podłączone do przełącznika razem z wtyczką do taśmy. Następnie odkręcamy śrubę zaciskową mocującą manetkę do kolumny. Znajduje się ona od dołu, pomiędzy przełącznikiem zespolonym a stacyjką. Podważamy zatrzask i wyjmujemy manetkę. W tym momencie możemy demontować wspomaganie. Rozpinamy wtyczki idące do stacyjki. Odkręcamy śrubę (na samym dole) mocująca kolumnę z przekładnią.

Teraz wykręcamy 4 śruby mocujące wspomaganie. Przytrzymujemy je i przekręcamy w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara i jednocześnie opuszczamy i ciągniemy w naszą stronę. Pozostało nam przełożenie stacyjki. Przykręcona jest za pomocą dwóch śrub zrywalnych. Najlepiej użyć młotka wraz z dłutem.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jednak warto zapewnić sobie pomoc drugiej osoby, żeby rozginała nam plastiki. Pamiętajmy o solidnym dokręceniu każdej śruby.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

Jak przygotować samochód na jesień i zimę? 4 proste kroki

Jesień i zima to trudny czas dla samochodu – wilgoć, błoto i sól drogowa przyspieszają jego niszczenie. Brak przygotowania może skutkować kosztownymi naprawami. Warto więc zadbać o wygląd i sprawność auta. Oto 4 proste kroki, które pomogą je zabezpieczyć.

Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

REKLAMA

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA