REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: demontaż oparcia fotela przedniego. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Demontaż oparcia fotela przedniego w Fiacie Stilo. Fot. Fiat
Demontaż oparcia fotela przedniego w Fiacie Stilo. Fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy metodę na demontaż oparcia fotela w Fiacie Stilo. Oto opis krok po kroku jak wykonać tę czynność.

Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt płaski
• Nowe tulejki (opcjonalnie)

REKLAMA

Przystępujemy do demontażu tapicerki fotela. Najlepiej zacząć od jego tyłu. Zaczynamy od zaczepów tapicerki. Musimy się dostać do plastikowej listwy spinającej. Znajduje się ona wzdłuż krawędzi poszycia oparcia. Teraz rozpinamy spinki. Wystarczy delikatnie je podważyć w stronę tylnej kanapy. Przechodzimy do kolejnych listew spinających. Chodzi tutaj o dwie równoległe, biegnące po obu stronach tylnej części tapicerki oparcia. Demontaż zaczepów odbywa się w identyczny sposób.

Zobacz również: Daewoo Tacuma: demontaż tapicerki - krok po kroku

REKLAMA

Teraz zdejmujemy tapicerkę oparcia. W tym celu musimy zdjąć plastiki zagłówka (czarne tulejki), poluzować sznurki mocująco – napinające, zdemontować zagłówek, a w wersji trzydrzwiowej dodatkowo rączkę odchylającą oparcie. Zaczniemy od zagłówka. Wychodzi on po wciśnięciu dwóch przycisków pod nim. Jeśli chodzi o plastikowe tulejki prowadzące bolce zagłówka, wkładamy rękę do wewnątrz fotela. Następnie od ich dołu ściskamy dwie wypustki i przesuwamy ją do góry.

Może być tak, że będą wychodzić z dużym oporem. Wówczas pomagamy sobie śrubokrętem. Jeżeli dodatkowo kręcimy tulejką na boki uszkadzamy wypustki. Nie trzeba się tym przejmować. Po ponownym włożeniu, solidnie się trzymają. Można kupić nowe, cena to ok. 10zł za sztukę. Jeśli mamy rączkę do składania fotela, wystarczy pociągnąć ją lekko do góry. Sznurki mocujące ściskamy tak, żeby przeszły przez otwór w stelażu. Wydaje się to łatwe do wykonania, jednak jest zupełnie inaczej. Jeżeli komuś się nie uda, proponujemy zagiąć jeden z wąsików na zewnątrz. Pozostaje nam na koniec demontaż dwóch dolnych plastikowych obudów wraz z dużym pokrętłem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Daewoo Lanos: jak krok po kroku wykonać montaż podświetlenia schowka?

Taki stan pozwala nam na dokładne wyczyszczenie tapicerki oparcia bądź zamontowania podpórki lędźwiowej w naszym fotelu. Niestety taka modyfikacja łączy się z małą przeróbką naszego fotela. Decydując się na to musimy również dokupić kilka elementów.
Montaż oparcia przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jednak trzeba zwrócić uwagę, żeby każda spinka była zapięta. Od tego zależy czy nasza tapicerka będzie odpowiednio naciągnięta. Sposób postępowania jest identyczny dla fotela pasażera jak i kierowcy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA