REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: demontaż oparcia fotela przedniego. Poradnik

Robert Kuśpiel
Demontaż oparcia fotela przedniego w Fiacie Stilo. Fot. Fiat
Demontaż oparcia fotela przedniego w Fiacie Stilo. Fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym zaprezentujemy metodę na demontaż oparcia fotela w Fiacie Stilo. Oto opis krok po kroku jak wykonać tę czynność.

Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt płaski
• Nowe tulejki (opcjonalnie)

REKLAMA

Przystępujemy do demontażu tapicerki fotela. Najlepiej zacząć od jego tyłu. Zaczynamy od zaczepów tapicerki. Musimy się dostać do plastikowej listwy spinającej. Znajduje się ona wzdłuż krawędzi poszycia oparcia. Teraz rozpinamy spinki. Wystarczy delikatnie je podważyć w stronę tylnej kanapy. Przechodzimy do kolejnych listew spinających. Chodzi tutaj o dwie równoległe, biegnące po obu stronach tylnej części tapicerki oparcia. Demontaż zaczepów odbywa się w identyczny sposób.

Zobacz również: Daewoo Tacuma: demontaż tapicerki - krok po kroku

REKLAMA

Teraz zdejmujemy tapicerkę oparcia. W tym celu musimy zdjąć plastiki zagłówka (czarne tulejki), poluzować sznurki mocująco – napinające, zdemontować zagłówek, a w wersji trzydrzwiowej dodatkowo rączkę odchylającą oparcie. Zaczniemy od zagłówka. Wychodzi on po wciśnięciu dwóch przycisków pod nim. Jeśli chodzi o plastikowe tulejki prowadzące bolce zagłówka, wkładamy rękę do wewnątrz fotela. Następnie od ich dołu ściskamy dwie wypustki i przesuwamy ją do góry.

Może być tak, że będą wychodzić z dużym oporem. Wówczas pomagamy sobie śrubokrętem. Jeżeli dodatkowo kręcimy tulejką na boki uszkadzamy wypustki. Nie trzeba się tym przejmować. Po ponownym włożeniu, solidnie się trzymają. Można kupić nowe, cena to ok. 10zł za sztukę. Jeśli mamy rączkę do składania fotela, wystarczy pociągnąć ją lekko do góry. Sznurki mocujące ściskamy tak, żeby przeszły przez otwór w stelażu. Wydaje się to łatwe do wykonania, jednak jest zupełnie inaczej. Jeżeli komuś się nie uda, proponujemy zagiąć jeden z wąsików na zewnątrz. Pozostaje nam na koniec demontaż dwóch dolnych plastikowych obudów wraz z dużym pokrętłem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Daewoo Lanos: jak krok po kroku wykonać montaż podświetlenia schowka?

Taki stan pozwala nam na dokładne wyczyszczenie tapicerki oparcia bądź zamontowania podpórki lędźwiowej w naszym fotelu. Niestety taka modyfikacja łączy się z małą przeróbką naszego fotela. Decydując się na to musimy również dokupić kilka elementów.
Montaż oparcia przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jednak trzeba zwrócić uwagę, żeby każda spinka była zapięta. Od tego zależy czy nasza tapicerka będzie odpowiednio naciągnięta. Sposób postępowania jest identyczny dla fotela pasażera jak i kierowcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA