Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne do montażu osłony silnika w Fiacie Stilo?
REKLAMA
• Podnośnik
• Klucz do kół
• Blachowkręty
• Śruby z nakrętkami
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Wiertarka (do wykonania nowych otworów)
W tym poradniku będziemy montować nieoryginalną osłonę silnika. Mamy do wyboru kilka typów. Są dedykowane do silników diesla, benzynowego oraz uniwersalne. My zamontowaliśmy ten ostatni typ. Osłona wymaga modyfikacji, jeżeli mamy silnik na olej napędowy. Musimy wyciąć jej kawałek pod rurę do Intercoolera. Wystarczy przymierzyć, żeby wiedzieć, jaki kształt powinno mieć nasze wycięcie. W benzynowym taki zabieg nie jest potrzebny. Przed montażem warto usunąć wszystkie zabrudzenia z elementów, które będą zakryte na stałe przez osłonę.
Zobacz również: Jak zabezpieczyć lakier na zimę?
Nasza osłona ma specjalne boczki, to właśnie od nich zaczniemy montaż. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Zdejmujemy je i wykręcamy nadkole. Wkładamy osłonę i przykręcamy ją w oryginalne miejsca osłony. Dokładnie są to dwie śruby, które wkręcają się w blaszki – powinny być w tych otworach. Teraz przechodzimy do tylnej części osłony. Przykręcamy ją w oryginalne mocowania.
Montaż osłony silnika w Fiacie Stilo 1,9 JTD: co dalej?
REKLAMA
Następny krok to montaż przedniej części. Jeżeli będzie nam brakować uchwytu do mocowania, możemy wykorzystać odcięty wcześniej plastik pod rurę od Intercoolera. Łączymy go za pomocą śrub. Pamiętajmy, że mocujemy osłonę przy samym zderzaku. Pod żadnym względem nie montujemy jej do otworów w chłodnicy. Przykręcamy nadkole i montujemy koło. Teraz przechodzimy na druga stronę auta. Postępujemy analogicznie jak po prawej stronie.
Na koniec zostaje nam przykręcenie boczku od dołu i z tyłu. W ten oto sposób mamy zabezpieczone boki auta. Teraz musimy zamontować środkową część osłony. Przykręcamy ją do dwóch pozostałych otworów przy zderzaku. Boczne mocowania montujemy do wcześniej zamontowanych osłon. Może zdarzyć się tak, że otwory montażowe nie będą się pokrywać. W takim wypadku musimy wykonać nowe.
Zobacz również: Jak dbać zimą o szyby?
Oryginalna osłona jest znacznie lepsza w montażu. Mocowania pasują bez zbędnych przeróbek. Jednak cena oryginalnej jest znacznie wyższa niż zamiennika. Przy wymianie oleju nie ma potrzeby demontażu wszystkich elementów. Wystarczy zdemontować środkową część. Polecamy wybierać osłony z mocniejszych materiałów. Są one bardziej wytrzymałe od oryginalnych.
REKLAMA
REKLAMA