Fiat Stilo: jak zdemontować zamek w drzwiach kierowcy. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszym krokiem jest demontaż tapicerki, proponujemy opuścić szybę, dzięki czemu będzie nam o wiele łatwiej przeprowadzić tę operację. Pierwsze trzy elementy wyjmiemy za pomocą płaskiego śrubokręta. Zaczynamy od oświetlenia drzwi, podważamy delikatnie zapadkę i demontujemy z tapicerki, a następnie sterowanie szybami i głośnik wysokotonowy. Kolejny krok to wykręcenie wkrętów mocujących, co robimy za pomocą śrubokręta gwiazdkowego, odkręcamy cztery sztuki na dole drzwi.
REKLAMA
Imbusem 5 odkręcamy pięć śrub. Dwie z nich ukryte są pod zaślepkami, po jednej sztuce: pod przełącznikiem szyb, klamką drzwi i podłokietnikiem w drzwiach. W tym momencie tapicerka trzyma się na kołkach (dolna część) i rancie drzwi (górna część). Odciągamy ją od dołu drzwi tak, żeby swobodnie wisiała. Teraz podnosimy tapicerkę do góry, od strony zamka, potem na środku i możemy już ją zdjąć całkowicie. Wystarczy tylko odpiąć linkę od klamki wewnętrznej.
Zobacz też: Audi A3 8L: montaż poliftowych nawiewów
REKLAMA
Teraz widzimy całe wnętrze drzwi, znajdują się tam dwie duże gumowe zaślepki. Zdejmujemy je i podłączamy panel sterowania szybami. Regulujemy jej położenie w taki sposób, żeby widzieć mocowania szyby, a po ustawieniu w odpowiedniej pozycji wciskamy zapadki pchając je lekko na dół. Łapiemy oburącz za szybę i podciągamy ją do góry. Przyklejamy taśmą do drzwi, żeby nie opadła.
Przechodzimy do mocowania zamka, będą widoczne dwa kołki rozporowe po wewnętrznej stronie drzwi, wciskamy je. Następnie wciskamy gumy od cięgna zamka i klamki wewnętrznej. Teraz odkręcamy dwanaście śrub mocujących blachę w drzwiach i w tym momencie zaczynamy demontaż zamka i klamki zewnętrznej. Patrząc na rant drzwi zobaczymy plastikową zaślepkę, którą zdejmujemy. Pod nią znajduje się śruba Torx, wykręcamy ją i wyjmujemy wkładkę zamka. Przesuwamy klamkę zewnętrzną w stronę powstałego otworu i pociągamy za nią.
Zobacz też: Toyota Avensis II: wymiana radia
Z wewnętrzną częścią tej klamki postępujemy identycznie. Pozostaje nam odkręcić trzy śruby Torx poniżej plastikowej zaślepki, którą wcześniej zdjęliśmy. Wyjmujemy zamek i odpinamy kostkę elektryczną oraz sztywne cięgno (zielona spinka). Następnie wysuwamy pancerzyk z cięgnem od klamki wewnętrznej oraz zamek i wewnętrzną klamkę. Nie zapominamy o dwóch kołkach, które wcisnęliśmy na początku demontażu.
REKLAMA
REKLAMA