REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Stilo: jak zdemontować zamek w drzwiach kierowcy. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Montaż zamka w drzwiach kierowcy we Fiacie Stilo. fot. Fiat
Montaż zamka w drzwiach kierowcy we Fiacie Stilo. fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Demontaż zamka w drzwiach kierowcy wymaga zdjęcia boczku drzwi przednich. W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki można sprawnie wyjąć taki zamek w wersji 3-drzwiowej Fiata Stilo.

Pierwszym krokiem jest demontaż tapicerki, proponujemy opuścić szybę, dzięki czemu będzie nam o wiele łatwiej przeprowadzić tę operację. Pierwsze trzy elementy wyjmiemy za pomocą płaskiego śrubokręta. Zaczynamy od oświetlenia drzwi, podważamy delikatnie zapadkę i demontujemy z tapicerki, a następnie sterowanie szybami i głośnik wysokotonowy. Kolejny krok to wykręcenie wkrętów mocujących, co robimy za pomocą śrubokręta gwiazdkowego, odkręcamy cztery sztuki na dole drzwi.

REKLAMA

Imbusem 5 odkręcamy pięć śrub. Dwie z nich ukryte są pod zaślepkami, po jednej sztuce: pod przełącznikiem szyb, klamką drzwi i podłokietnikiem w drzwiach. W tym momencie tapicerka trzyma się na kołkach (dolna część) i rancie drzwi (górna część). Odciągamy ją od dołu drzwi tak, żeby swobodnie wisiała. Teraz podnosimy tapicerkę do góry, od strony zamka, potem na środku i możemy już ją zdjąć całkowicie. Wystarczy tylko odpiąć linkę od klamki wewnętrznej.

Zobacz też: Audi A3 8L: montaż poliftowych nawiewów

REKLAMA

Teraz widzimy całe wnętrze drzwi, znajdują się tam dwie duże gumowe zaślepki. Zdejmujemy je i podłączamy panel sterowania szybami. Regulujemy jej położenie w taki sposób, żeby widzieć mocowania szyby, a po ustawieniu w odpowiedniej pozycji wciskamy zapadki pchając je lekko na dół. Łapiemy oburącz za szybę i podciągamy ją do góry. Przyklejamy taśmą do drzwi, żeby nie opadła.

Przechodzimy do mocowania zamka, będą widoczne dwa kołki rozporowe po wewnętrznej stronie drzwi, wciskamy je. Następnie wciskamy gumy od cięgna zamka i klamki wewnętrznej. Teraz odkręcamy dwanaście śrub mocujących blachę w drzwiach i w tym momencie zaczynamy demontaż zamka i klamki zewnętrznej. Patrząc na rant drzwi zobaczymy plastikową zaślepkę, którą zdejmujemy. Pod nią znajduje się śruba Torx, wykręcamy ją i wyjmujemy wkładkę zamka. Przesuwamy klamkę zewnętrzną w stronę powstałego otworu i pociągamy za nią.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Toyota Avensis II: wymiana radia

Z wewnętrzną częścią tej klamki postępujemy identycznie. Pozostaje nam odkręcić trzy śruby Torx poniżej plastikowej zaślepki, którą wcześniej zdjęliśmy. Wyjmujemy zamek i odpinamy kostkę elektryczną oraz sztywne cięgno (zielona spinka). Następnie wysuwamy pancerzyk z cięgnem od klamki wewnętrznej oraz zamek i wewnętrzną klamkę. Nie zapominamy o dwóch kołkach, które wcisnęliśmy na początku demontażu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA