REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Punto MK2: montaż dodatkowego oświetlenia – opis krok po kroku

Robert Kuśpiel
Warto doświetlić kabinę w naszym Fiacie Punto.
Warto doświetlić kabinę w naszym Fiacie Punto.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak zamontować dodatkowe oświetlenie wnętrza kabiny w Punto MK2. Montaż dodatkowej lampki nie jest trudny i możliwy do wykonania we własnym zakresie.

Co będzie nam potrzebne?

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Punto MK2: wymiana ogranicznika drzwi przednich. Poradnik

• Nowa lampka
• Kabel
• Nóż tapicerski
• Szybkozłączki, 3 sztuki
• Ołówek i tektura
• Taśma dwustronna
• Drut

REKLAMA

Lampka tylnego oświetlenia jest bardzo funkcjonalna podczas podróży z dziećmi. W naszym przypadku użyjemy oryginalnej lampki, warto poszukać pod kolor naszego wnętrza. Z zakupem tej części nie powinno być problemów. Przymierzamy lampkę w miejsce, w którym chcielibyśmy ją zamontować. Teraz robimy papierowy szablon na wzór lampki, a przy jego pomocy odrysowujemy kontur na podsufitce.

Za pomocą noża tapicerskiego wycinamy otwór, kierując się po narysowanych wcześniej liniach. Jeżeli mamy szyberdach, musimy być nieco bardziej ostrożni. Proponujemy wbijać w to miejsce igłę w celu sprawdzenia, czy nie znajdują się tam elementy mechanizmu. Po wykonaniu otworu można włożyć do niego rękę. Ułatwi to nam poprowadzenie instalacji w podsufitce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Fiat Punto II: regeneracja przednich zacisków hamulcowych

REKLAMA

Do poprowadzenia kabla najlepiej zaopatrzyć się w kawałek sztywnego drutu. Będzie nam o wiele łatwiej pokierować go w wybrane przez nas miejsce. Można podkleić kabel taśmą dwustronną. Efektem tego będzie uniemożliwienie przesuwania się podczas jazdy. To, jak poprowadzimy całą instalację, zależy od nas. Decydując się na prawy bok, musimy zdemontować rączkę pasażera i wyjąć podsufitkę z uszczelki okna i drzwi.

Następnie zdejmujemy maskownicę słupka i daszek przeciwsłoneczny (słonecznik). Nasze docelowe miejsce to lampka oświetlenia dla kierowcy. Poniekąd jest to najprostsze połączenie, które wyeliminuje potencjalne błędy podczas instalacji przewodów. Taką sytuację gwarantuje właśnie równoległe połączenie lampek. Polecamy używanie szybkozłączek. Trzy kable idące od nowej lampki podpinamy pod instalację przedniej lampki. Najlepiej posłużyć się miernikiem, w celu ustalenia odpowiedniej kolejności.

Zobacz też: Fiat Punto II: wymiana spryskiwaczy szyb

Wpinamy nową lampkę w podsufitkę i sprawdzamy działanie. Takie połączenie ma także inną zaletę. Pozwala nam to na łatwiejsze sterowanie podświetleniem tylnym. Jest to jedno z najbezpieczniejszych rozwiązań, jeśli chodzi o podłączenie tylnej lampki. Warto przemyśleć zamianę standardowej żarówki na diodową. Oferuje ona znacznie jaśniejsze światło i dłuższą żywotność. Na koniec składamy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności: rączki, słoneczniki, maskownice.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA