REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są podstawowe zasady BHP przy naprawach samochodów?

Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Nie wszystkie prace przy samochodzie są bezpieczne. Można przypadkowo wywołać pożar, łatwo o skaleczenia i zadrapania, można podczas prac pod samochodem stracić zdrowie lub życie.

Oto wykaz podstawowych zasad, które powinny zapewnić bezpieczeństwo podczas prac przy samochodzie.

REKLAMA

• W garażu oraz podczas wszystkich prac, związanych z paliwem, nie wolno palić i używać otwartego ognia.

Zobacz również: Jak wymontować uszkodzony zbiornik paliwa?

• Używane podczas prac urządzenia zasilane z sieci energetycznej powinny mieć dobre zerowanie lub uziemienie (kołek zerujący lub uziemienia w gniazdkach zasilających i przedłużaczach, odpowiednie wtyczki „z zerem” itp.)

• Przenośne źródła światła powinny być albo zasilane z akumulatora samochodowego, albo być dostosowane do napięcia 24 V i być zasilane z transformatora bezpieczeństwa. Jeżeli są używane w nich żarówki, powinny być zabezpieczone osłonami przed przypadkowym dotknięciem do ich gorących baniek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• Do prac pod samochodem oraz przy dolewaniu wody do akumulatora i przy innych pracach, związanych z pyleniem, kurzeniem itd. takich jak szlifowanie, należy stosować okulary ochronne.

• Podczas prac pod samochodem, gdy nie korzysta się z kanału rewizyjnego, pamiętać o zaleceniach 17. Jak bezpiecznie wykonywać prace pod spodem karoserii?

• Nie wdychać oparów paliwa.

• Podczas prac przy instalacji lub urządzeniach elektrycznych w samochodzie należy zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

Zobacz również: Jak sprawdzić czy akumulator jest doładowany?

• Nie wolno przeprowadzać prób i regulacji silnika w garażu, jeżeli nie ma możliwości odprowadzenia na zewnątrz spalin wężem nałożonym na wylot rury wydechowej.

• Podczas ładowania akumulatora nie wolno zaglądać do jego cel, przyświecając sobie płomieniem zapałki. Pamiętać o okularach ochronnych. Po przypadkowym ochlapaniu skóry elektrolitem NATYCHMIAST spłukać to miejsce dużą ilością czystej wody lub z dodatkiem zwykłego mydła. Można dodatkowo pokryć je na kilka minut papką z wody i zwykłej kredy lub sodą oczyszczaną do celów spożywczych. Dobrym, choć drogim neutralizatorem kwasu akumulatorowego może być zastępczo nawet zwykły proszek do pieczenia.

• Podczas prac przy samochodzie nie spożywać żadnych posiłków, nawet pozornie czystymi rękoma.

• Mieć pod ręką apteczkę pierwszej pomocy z podstawowym zestawem medykamentów i środków opatrunkowych.

• Mieć zawsze pod ręką gotową do użycia gaśnicę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA