REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw

Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw
Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na każdym etapie dostawy towaru zachodzi poważne ryzyko związane z uszkodzeniem przesyłki, pomyleniem adresu bądź wypadkiem. Firmy branży TSL dopracowały do perfekcji modele zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw.

Potencjalne sytuacje kryzysowe to dla firm straty zarówno finansowe, jak i wizerunkowe. Wysoka wiarygodność firmy gwarantującej bezpieczne magazynowanie czy transport towarów jest bezcenna i może być źródłem przewagi konkurencyjnej. Co więcej, kwestia rzetelności ma duże znaczenie dla obu stron – operatorowi logistycznemu przynosi wymierne zyski, a klientowi gwarancję zadowolenia z usługi.
Zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, czy to w transporcie, czy w logistyce, nie jest zadaniem łatwym. Zagrożenia czyhają przy każdym ogniwie łańcucha dostaw. Magazynowanie towarów niezgodnie z instrukcją, złe zabezpieczenie ładunku, kradzieże podczas postojów czy wreszcie zły stan techniczny pojazdów – to tylko kilka przykładów możliwych zagrożeń.

REKLAMA

Zobacz też: Opakowania tekstylne - sposób na ochronę sprzętu AGD?

Łańcuch dostaw w zarządzaniu ryzykiem

Zarządzanie ryzykiem to nieodzowny element strategii każdej firmy – niezależnie od branży, w której działa. Przepisy i zasady z tym związane zebrane są w formie obowiązujących norm ISO 31000:2009 oraz PN-ISO 31000:2012. Odpowiednia identyfikacja, analiza oraz szacowanie ryzyka pozwala zminimalizować ewentualne straty, a niejednokrotnie może nawet zapobiec katastrofie.
Prawdopodobieństwo zajścia niepożądanego zdarzenia można ograniczyć stosując się do trzech podstawowych reguł. Po pierwsze, należy stworzyć jak najbardziej wytrzymały na zakłócenia łańcuch dostaw. Po drugie, trzeba wprowadzić procedury wynikające z opracowanej przez firmę strategii dotyczącej zarządzania ryzykiem. Po trzecie, należy zadbać o jak największą elastyczność łańcucha, tak by mógł być sprawnie dostosowywany do zmieniających się wymagań klienta.
Takie zabiegi, choć pomogą usprawnić działanie, nie są jeszcze gwarantem stuprocentowego ustrzeżenia się przed niebezpieczeństwami i ryzykiem.

Zobacz też: Wydatki na bezpieczeństwo, a wzrost efektywności w logistyce

Ryzyko w magazynowaniu

Straty, braki, niezgodności – te problemy bezpośrednio dotyczą przewożonych towarów i z kwestią bezpieczeństwa w transporcie wiążą się nieodzownie. Odpowiednie składowanie i właściwe zabezpieczenie podczas podróży staje się coraz łatwiejsze dzięki nowoczesnym technologiom pozwalającym na obserwowanie zarówno samego ładunku, jak i warunków panujących w otoczeniu, w którym towar się znajduje. W związku ze stale zwiększającymi się wymaganiami wobec jakości świadczonych usług, systemy geolokalizacji i monitoringu stają się obowiązkowym elementem nowoczesnych flot transportowych. Ich wykorzystywanie pozwala na bezpieczne manipulowanie towarem podczas drogi oraz bezproblemowe przechowywanie w magazynach, co z kolei przekłada się na większe zaufanie klientów oraz ograniczenie strat finansowych związanych z uszkodzeniem ładunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dokumenty dla celników w formie e-Załącznika

Edukacja kluczem do ograniczenia ryzyka w logistyce

REKLAMA

Optymalizacja tras przejazdu, ograniczenie pustych przebiegów, opracowanie systemu pracy dostosowanego do wymogów produkcji i dystrybucji – te i inne elementy składające się na strategię firmy stanowią razem mechanizm decydujący o powodzeniu lub porażce przedsiębiorstwa.
Niesłabnąca aktualność tematu bezpieczeństwa w transporcie wymaga ustawicznego kształcenia i pozyskiwania wiedzy w tej dziedzinie. Naprzeciw temu zapotrzebowaniu wychodzi, wraz ze swoimi Partnerami, organizator Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki Trans Poland, które odbędą się w dniach 5-7 listopada 2014 w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Podczas konferencji „Trans & Log – Bezpieczeństwo w logistyce i transporcie”,  poruszonych zostanie wiele aspektów związanych z zapobieganiem ryzyka oraz minimalizacją prawdopodobieństwa wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń.

Temat logistyki potraktowany zostanie z perspektywy zarządzania powierzchnią magazynową, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów ryzyka, które mogą się pojawić w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wskażemy sposoby zabezpieczania się przed nieoczekiwanymi wydarzeniami zarówno na trasie, jak i na etapie magazynowania towarów. Wreszcie podejmiemy temat tych strategii bezpieczeństwa, które z perspektywy naszych, polskich warunków są najbardziej skuteczne – mówi Paweł Konowałek, Manager targów Trans Poland.

Źródło: Materiały prasowe Trans Poland

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA