REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw

Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw
Ograniczenie ryzyka w łańcuchu dostaw
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na każdym etapie dostawy towaru zachodzi poważne ryzyko związane z uszkodzeniem przesyłki, pomyleniem adresu bądź wypadkiem. Firmy branży TSL dopracowały do perfekcji modele zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw.

Potencjalne sytuacje kryzysowe to dla firm straty zarówno finansowe, jak i wizerunkowe. Wysoka wiarygodność firmy gwarantującej bezpieczne magazynowanie czy transport towarów jest bezcenna i może być źródłem przewagi konkurencyjnej. Co więcej, kwestia rzetelności ma duże znaczenie dla obu stron – operatorowi logistycznemu przynosi wymierne zyski, a klientowi gwarancję zadowolenia z usługi.
Zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, czy to w transporcie, czy w logistyce, nie jest zadaniem łatwym. Zagrożenia czyhają przy każdym ogniwie łańcucha dostaw. Magazynowanie towarów niezgodnie z instrukcją, złe zabezpieczenie ładunku, kradzieże podczas postojów czy wreszcie zły stan techniczny pojazdów – to tylko kilka przykładów możliwych zagrożeń.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opakowania tekstylne - sposób na ochronę sprzętu AGD?

Łańcuch dostaw w zarządzaniu ryzykiem

Zarządzanie ryzykiem to nieodzowny element strategii każdej firmy – niezależnie od branży, w której działa. Przepisy i zasady z tym związane zebrane są w formie obowiązujących norm ISO 31000:2009 oraz PN-ISO 31000:2012. Odpowiednia identyfikacja, analiza oraz szacowanie ryzyka pozwala zminimalizować ewentualne straty, a niejednokrotnie może nawet zapobiec katastrofie.
Prawdopodobieństwo zajścia niepożądanego zdarzenia można ograniczyć stosując się do trzech podstawowych reguł. Po pierwsze, należy stworzyć jak najbardziej wytrzymały na zakłócenia łańcuch dostaw. Po drugie, trzeba wprowadzić procedury wynikające z opracowanej przez firmę strategii dotyczącej zarządzania ryzykiem. Po trzecie, należy zadbać o jak największą elastyczność łańcucha, tak by mógł być sprawnie dostosowywany do zmieniających się wymagań klienta.
Takie zabiegi, choć pomogą usprawnić działanie, nie są jeszcze gwarantem stuprocentowego ustrzeżenia się przed niebezpieczeństwami i ryzykiem.

Zobacz też: Wydatki na bezpieczeństwo, a wzrost efektywności w logistyce

REKLAMA

Ryzyko w magazynowaniu

Straty, braki, niezgodności – te problemy bezpośrednio dotyczą przewożonych towarów i z kwestią bezpieczeństwa w transporcie wiążą się nieodzownie. Odpowiednie składowanie i właściwe zabezpieczenie podczas podróży staje się coraz łatwiejsze dzięki nowoczesnym technologiom pozwalającym na obserwowanie zarówno samego ładunku, jak i warunków panujących w otoczeniu, w którym towar się znajduje. W związku ze stale zwiększającymi się wymaganiami wobec jakości świadczonych usług, systemy geolokalizacji i monitoringu stają się obowiązkowym elementem nowoczesnych flot transportowych. Ich wykorzystywanie pozwala na bezpieczne manipulowanie towarem podczas drogi oraz bezproblemowe przechowywanie w magazynach, co z kolei przekłada się na większe zaufanie klientów oraz ograniczenie strat finansowych związanych z uszkodzeniem ładunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dokumenty dla celników w formie e-Załącznika

Edukacja kluczem do ograniczenia ryzyka w logistyce

Optymalizacja tras przejazdu, ograniczenie pustych przebiegów, opracowanie systemu pracy dostosowanego do wymogów produkcji i dystrybucji – te i inne elementy składające się na strategię firmy stanowią razem mechanizm decydujący o powodzeniu lub porażce przedsiębiorstwa.
Niesłabnąca aktualność tematu bezpieczeństwa w transporcie wymaga ustawicznego kształcenia i pozyskiwania wiedzy w tej dziedzinie. Naprzeciw temu zapotrzebowaniu wychodzi, wraz ze swoimi Partnerami, organizator Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki Trans Poland, które odbędą się w dniach 5-7 listopada 2014 w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Podczas konferencji „Trans & Log – Bezpieczeństwo w logistyce i transporcie”,  poruszonych zostanie wiele aspektów związanych z zapobieganiem ryzyka oraz minimalizacją prawdopodobieństwa wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń.

Temat logistyki potraktowany zostanie z perspektywy zarządzania powierzchnią magazynową, z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów ryzyka, które mogą się pojawić w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wskażemy sposoby zabezpieczania się przed nieoczekiwanymi wydarzeniami zarówno na trasie, jak i na etapie magazynowania towarów. Wreszcie podejmiemy temat tych strategii bezpieczeństwa, które z perspektywy naszych, polskich warunków są najbardziej skuteczne – mówi Paweł Konowałek, Manager targów Trans Poland.

Źródło: Materiały prasowe Trans Poland

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA