REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?

Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?
Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Tylko w ubiegłym roku o 20% zwiększyła się liczba osób biorących auta w leasing. Taki sposób finansowania pojazdów jest wyjątkowo korzystny szczególnie dla małych i średnich działalności gospodarczych. Łącznie polskie firmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyleasingowały ponad 26 tysięcy pojazdów, z czego mniej niż 50% stanowiły auta osobowe. Skąd taka popularność tej formy finansowania?

Warto tutaj zwrócić uwagę na to, co aktualnie w tym temacie dzieje się w Europie Zachodniej. Tam często leasingowanie auta traktowane jest jak długoterminowy wynajem. Przedsiębiorca "wypożycza auto", następnie je eksploatuje (zwłaszcza jeśli chodzi o biznesy oparte o logistykę) a następnie po 6-7 latach auto spłaca do końca i kupuje, lub oddaje. Po oddaniu samochodu przedsiębiorca może oczywiście

REKLAMA

REKLAMA

Więcej informacji na temat leasingu znajdziesz tutaj

W Polsce sprawa wygląda podobnie - polscy przedsiębiorcy, zwłaszcza prowadzący start-upy czy zajmujący się logistyką, coraz częściej szukają sposobów na to, by ich biznes prosperował jak najlepiej, jednocześnie jak najszybciej przynosząc dochody i jak najmniejsze koszty.

Leasing operacyjny jest bardzo atrakcyjny ze względu na podatki. Główneą zaletą tej metody jest możliwość praktycznie całkowitego wrzucenia rat w koszty prowadzenia biznesu (wpłacane raty są kosztem uzyskania przychodów, który można odliczyć). Niskie koszty wiążą się z długim czasem 'kredytowania' samochodu. Warto śledzić na bieżąco oferty banków i dealerów samochodowych, niektóre firmy wprowadzają krótkoterminowe wynajmy o niskim oprocentowaniu i niskich ratach. Trzeba jednak cały czas trzymać rękę na pulsie - oferty są zwykle dostępne na krótko oraz są to tak zwane jednorazowe zrywy, mające na celu pozyskanie klientów.

REKLAMA

Na polskim rynku widać tendencję do uzupełniania oferty leasingowej dodatkowymi usługami - ubezpieczeniem, zarządzaniem, opieką serwisową czy nawet ogumieniem. W Polsce korzysta z tego średnio 30% przedsiębiorców decydujących się na leasing. Jednak na Zachodzie są to liczby rzędu 70-80% korzystających. To znak, że i u nas tendencja jest wyraźnie wzrostowa. Często leasing operacyjny łączony jest z full service leasing. By dobrać odpowiednią dla siebie metodę finansowania warto systematycznie przeglądać dostępne oferty leasingowania i na bieżąco je ze sobą porównywać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logistyka to biznes, w którym samochody są wyjątkowo eksploatowane. Dlatego też finansowanie zakupu wysokiej jakości aut dostawczych za pomocą tradycyjnego kredytu gotówkowego lub samochodowego może się okazać źródłem wielu strat. Dlatego w tym właśnie specyficznym biznesie idealnie sprawdza się leasing full serwis lub zwykły leasing operacyjny. Przedsiębiorca związuje się z autem na 3 do 5 lat, maksymalnie na 7 lub 8, w zależności od oferty banku i dealera, oraz od wartości auta. Następnie przez ten czas, rozliczając raty w kosztach prowadzenia biznesu, eksploatuje auto, by następnie oddać je dealerowi i wziąć w leasing kolejne.

Oczywiście zdarza się też tak, że po 8 latach użytkowania jakiegoś auta zapragniemy je mieć na własność. Wówczas nic prostszego - wystarczy kupić je od dealera po odpowiednio niskiej cenie i po odjęciu kapitału spłaconego w dotychczasowych ratach. Dzięki temu, jeśli odpowiednio dobrze będziemy zarządzać finansowaniem auta i spłacaniem rat, możemy uzyskać w dobrej cenie auto, do którego jesteśmy przyzwyczajeni i którego historię napraw i usterek znamy (w końcu posiadamy to auto w firmie od momentu opuszczenia przez nie salonu).

Jednym z niewielu minusów leasingowania aut jest niewielki wybór samochodów osobowych i dostawczych. Zmieniło się to zwłaszcza kilka lat temu dzięki wprowadzeniu w życie odpowiednich ustaw. Niektórzy dealerzy okazjonalnie poszerzają swoją ofertę - warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco sprawdzać ofertę w interesujących nas markach.

Źródło: Materiał firmy CLS

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA