REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?

Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?
Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Tylko w ubiegłym roku o 20% zwiększyła się liczba osób biorących auta w leasing. Taki sposób finansowania pojazdów jest wyjątkowo korzystny szczególnie dla małych i średnich działalności gospodarczych. Łącznie polskie firmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyleasingowały ponad 26 tysięcy pojazdów, z czego mniej niż 50% stanowiły auta osobowe. Skąd taka popularność tej formy finansowania?

Warto tutaj zwrócić uwagę na to, co aktualnie w tym temacie dzieje się w Europie Zachodniej. Tam często leasingowanie auta traktowane jest jak długoterminowy wynajem. Przedsiębiorca "wypożycza auto", następnie je eksploatuje (zwłaszcza jeśli chodzi o biznesy oparte o logistykę) a następnie po 6-7 latach auto spłaca do końca i kupuje, lub oddaje. Po oddaniu samochodu przedsiębiorca może oczywiście

REKLAMA

REKLAMA

Więcej informacji na temat leasingu znajdziesz tutaj

W Polsce sprawa wygląda podobnie - polscy przedsiębiorcy, zwłaszcza prowadzący start-upy czy zajmujący się logistyką, coraz częściej szukają sposobów na to, by ich biznes prosperował jak najlepiej, jednocześnie jak najszybciej przynosząc dochody i jak najmniejsze koszty.

Leasing operacyjny jest bardzo atrakcyjny ze względu na podatki. Główneą zaletą tej metody jest możliwość praktycznie całkowitego wrzucenia rat w koszty prowadzenia biznesu (wpłacane raty są kosztem uzyskania przychodów, który można odliczyć). Niskie koszty wiążą się z długim czasem 'kredytowania' samochodu. Warto śledzić na bieżąco oferty banków i dealerów samochodowych, niektóre firmy wprowadzają krótkoterminowe wynajmy o niskim oprocentowaniu i niskich ratach. Trzeba jednak cały czas trzymać rękę na pulsie - oferty są zwykle dostępne na krótko oraz są to tak zwane jednorazowe zrywy, mające na celu pozyskanie klientów.

REKLAMA

Na polskim rynku widać tendencję do uzupełniania oferty leasingowej dodatkowymi usługami - ubezpieczeniem, zarządzaniem, opieką serwisową czy nawet ogumieniem. W Polsce korzysta z tego średnio 30% przedsiębiorców decydujących się na leasing. Jednak na Zachodzie są to liczby rzędu 70-80% korzystających. To znak, że i u nas tendencja jest wyraźnie wzrostowa. Często leasing operacyjny łączony jest z full service leasing. By dobrać odpowiednią dla siebie metodę finansowania warto systematycznie przeglądać dostępne oferty leasingowania i na bieżąco je ze sobą porównywać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logistyka to biznes, w którym samochody są wyjątkowo eksploatowane. Dlatego też finansowanie zakupu wysokiej jakości aut dostawczych za pomocą tradycyjnego kredytu gotówkowego lub samochodowego może się okazać źródłem wielu strat. Dlatego w tym właśnie specyficznym biznesie idealnie sprawdza się leasing full serwis lub zwykły leasing operacyjny. Przedsiębiorca związuje się z autem na 3 do 5 lat, maksymalnie na 7 lub 8, w zależności od oferty banku i dealera, oraz od wartości auta. Następnie przez ten czas, rozliczając raty w kosztach prowadzenia biznesu, eksploatuje auto, by następnie oddać je dealerowi i wziąć w leasing kolejne.

Oczywiście zdarza się też tak, że po 8 latach użytkowania jakiegoś auta zapragniemy je mieć na własność. Wówczas nic prostszego - wystarczy kupić je od dealera po odpowiednio niskiej cenie i po odjęciu kapitału spłaconego w dotychczasowych ratach. Dzięki temu, jeśli odpowiednio dobrze będziemy zarządzać finansowaniem auta i spłacaniem rat, możemy uzyskać w dobrej cenie auto, do którego jesteśmy przyzwyczajeni i którego historię napraw i usterek znamy (w końcu posiadamy to auto w firmie od momentu opuszczenia przez nie salonu).

Jednym z niewielu minusów leasingowania aut jest niewielki wybór samochodów osobowych i dostawczych. Zmieniło się to zwłaszcza kilka lat temu dzięki wprowadzeniu w życie odpowiednich ustaw. Niektórzy dealerzy okazjonalnie poszerzają swoją ofertę - warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco sprawdzać ofertę w interesujących nas markach.

Źródło: Materiał firmy CLS

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA