REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?

Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?
Dlaczego popularność leasingu w logistyce rośnie?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Tylko w ubiegłym roku o 20% zwiększyła się liczba osób biorących auta w leasing. Taki sposób finansowania pojazdów jest wyjątkowo korzystny szczególnie dla małych i średnich działalności gospodarczych. Łącznie polskie firmy w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyleasingowały ponad 26 tysięcy pojazdów, z czego mniej niż 50% stanowiły auta osobowe. Skąd taka popularność tej formy finansowania?

Warto tutaj zwrócić uwagę na to, co aktualnie w tym temacie dzieje się w Europie Zachodniej. Tam często leasingowanie auta traktowane jest jak długoterminowy wynajem. Przedsiębiorca "wypożycza auto", następnie je eksploatuje (zwłaszcza jeśli chodzi o biznesy oparte o logistykę) a następnie po 6-7 latach auto spłaca do końca i kupuje, lub oddaje. Po oddaniu samochodu przedsiębiorca może oczywiście

REKLAMA

Więcej informacji na temat leasingu znajdziesz tutaj

REKLAMA

W Polsce sprawa wygląda podobnie - polscy przedsiębiorcy, zwłaszcza prowadzący start-upy czy zajmujący się logistyką, coraz częściej szukają sposobów na to, by ich biznes prosperował jak najlepiej, jednocześnie jak najszybciej przynosząc dochody i jak najmniejsze koszty.

Leasing operacyjny jest bardzo atrakcyjny ze względu na podatki. Główneą zaletą tej metody jest możliwość praktycznie całkowitego wrzucenia rat w koszty prowadzenia biznesu (wpłacane raty są kosztem uzyskania przychodów, który można odliczyć). Niskie koszty wiążą się z długim czasem 'kredytowania' samochodu. Warto śledzić na bieżąco oferty banków i dealerów samochodowych, niektóre firmy wprowadzają krótkoterminowe wynajmy o niskim oprocentowaniu i niskich ratach. Trzeba jednak cały czas trzymać rękę na pulsie - oferty są zwykle dostępne na krótko oraz są to tak zwane jednorazowe zrywy, mające na celu pozyskanie klientów.

REKLAMA

Na polskim rynku widać tendencję do uzupełniania oferty leasingowej dodatkowymi usługami - ubezpieczeniem, zarządzaniem, opieką serwisową czy nawet ogumieniem. W Polsce korzysta z tego średnio 30% przedsiębiorców decydujących się na leasing. Jednak na Zachodzie są to liczby rzędu 70-80% korzystających. To znak, że i u nas tendencja jest wyraźnie wzrostowa. Często leasing operacyjny łączony jest z full service leasing. By dobrać odpowiednią dla siebie metodę finansowania warto systematycznie przeglądać dostępne oferty leasingowania i na bieżąco je ze sobą porównywać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Logistyka to biznes, w którym samochody są wyjątkowo eksploatowane. Dlatego też finansowanie zakupu wysokiej jakości aut dostawczych za pomocą tradycyjnego kredytu gotówkowego lub samochodowego może się okazać źródłem wielu strat. Dlatego w tym właśnie specyficznym biznesie idealnie sprawdza się leasing full serwis lub zwykły leasing operacyjny. Przedsiębiorca związuje się z autem na 3 do 5 lat, maksymalnie na 7 lub 8, w zależności od oferty banku i dealera, oraz od wartości auta. Następnie przez ten czas, rozliczając raty w kosztach prowadzenia biznesu, eksploatuje auto, by następnie oddać je dealerowi i wziąć w leasing kolejne.

Oczywiście zdarza się też tak, że po 8 latach użytkowania jakiegoś auta zapragniemy je mieć na własność. Wówczas nic prostszego - wystarczy kupić je od dealera po odpowiednio niskiej cenie i po odjęciu kapitału spłaconego w dotychczasowych ratach. Dzięki temu, jeśli odpowiednio dobrze będziemy zarządzać finansowaniem auta i spłacaniem rat, możemy uzyskać w dobrej cenie auto, do którego jesteśmy przyzwyczajeni i którego historię napraw i usterek znamy (w końcu posiadamy to auto w firmie od momentu opuszczenia przez nie salonu).

Jednym z niewielu minusów leasingowania aut jest niewielki wybór samochodów osobowych i dostawczych. Zmieniło się to zwłaszcza kilka lat temu dzięki wprowadzeniu w życie odpowiednich ustaw. Niektórzy dealerzy okazjonalnie poszerzają swoją ofertę - warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco sprawdzać ofertę w interesujących nas markach.

Źródło: Materiał firmy CLS

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA