REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są konsekwencje, gdy leasingowane auto zostanie skradzione?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie są konsekwencje, gdy leasingowane auto zostanie skradzione?
Jakie są konsekwencje, gdy leasingowane auto zostanie skradzione?
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Leasing to bardzo popularna metoda na finansowanie samochodu. Jednak, jakie będą konsekwencje dla leasingobiorcy gdy pojazd zostanie skradziony lub rozbity w tak dużym stopniu, że ubezpieczyciel stwierdzi tzw. szkodę całkowitą?

Jakie są konsekwencje, gdy leasingowane auto zostanie skradzione?

Według danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), jedynie 25 proc. posiadaczy obowiązkowego ubezpieczenia OC kupuje również dobrowolną polisę AC[1]. Oznacza to, że tylko co czwarty kierowca w przypadku szkody całkowitej wynikającej z błędu własnego, zdarzenia losowego lub kradzieży, może liczyć na jakiekolwiek odszkodowanie. Ograniczona liczba samochodów prywatnych i firmowych chronionych AC wynika nie tylko z dobrowolnego charakteru polisy, który sprawia, że kierowcy rezygnują z zakupu ubezpieczenia, aby w ten sposób oszczędzić.

REKLAMA

Więcej porad z zakresu leasingu znajdziesz tutaj

REKLAMA

- Przyczyn stosunkowo niskiego odsetka posiadaczy AC w Polsce należy też upatrywać w obawach o wysokość odszkodowania. Kierowcy wiedzą, że rekompensata po szkodzie całkowitej czy kradzieży odpowiada aktualnej wartości auta, która z roku na rok niestety spada, co może oznaczać, że otrzymane środki będą zbyt niskie na zakup nowego samochodu lub spłatę pozostałych należności wobec leasingodawcy. Niestety wciąż wielu kierowców nie wie, że po szkodzie można otrzymać od ubezpieczyciela zwrot do wartości pierwotnej auta. Aby tak się stało, podstawowe AC musi zostać uzupełnione o tzw. GAP fakturowy, taki jak nasze ubezpieczenie MasterGAP. To najszersza z dostępnych form ubezpieczenia od utraty wartości pojazdu. – mówi Witold Potocki Dyrektor Ds. Rozwoju Grupy Masterlease.

To przydatne rozwiązanie dla firm korzystających z leasingu, szczególnie tych z sektora mikro oraz małych i średnich, które nie mogą pozwolić sobie na duże straty finansowe. Przedsiębiorcy powinni mieć świadomość, jak szybko auta tracą na wartości i co to oznacza w kontekście potencjalnych szkód. Zgodnie z szacunkami rynkowymi wartość samochodu spada od 38 do 54 proc. w pierwszych trzech latach użytkowania[2]. Zatem, jeśli dojdzie do kradzieży lub szkody całkowitej 2-3 letniego samochodu, za który przedsiębiorca zapłacił ok. 60 tys. złotych, z samego AC odzyska tylko ok. 40 tys. zł. Jeśli posiada dodatkowe ubezpieczenie GAP, otrzyma różnicę między wartością fakturową auta, czyli ceną z dnia jego zakupu, a odszkodowaniem z AC.

Jak działa GAP w leasingu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Funkcjonowanie ubezpieczenia GAP w przypadku pojazdu, będącego przedmiotem leasingu, obrazuje poniższy przykład:

REKLAMA

Przedsiębiorca kupił nowe auto, które kosztowało 60 000 zł netto. Po dwóch latach leasingobiorca spłacił ok. 20 000 zł netto zobowiązania. W tym czasie wartość pojazdu spadła do ok. 40 000 zł netto. W tym momencie dochodzi do kradzieży lub szkody całkowitej auta. Klient otrzymuje łącznie 60 000zł: 40 000 zł z AC, które wystarczy na spłatę pozostałego zobowiązania, oraz 20 000 zł z GAP fakturowego, które zrównoważy dotychczasową inwestycję.

GAP chroni ubezpieczonego głównie przed ryzykiem utraty wartości pojazdu, która następuje z biegiem czasu. Jednak kierowca nie jest w stanie przewidzieć, kiedy dojdzie do kradzieży lub szkody całkowitej – po upływie kilkunastu miesięcy, czy już na początku kontaktu. Dlatego istotną zaletą tego ubezpieczenia jest ochrona od pierwszych dni obowiązywania umowy. Oznacza to, że jeśli do szkody dojdzie w pierwszym roku kontraktu, ubezpieczony otrzyma świadczenie dodatkowe – wyjaśnia Witold Potocki.

Najważniejsze zalety ubezpieczenia MasterGap:

  • Pełne ubezpieczenie utraty wartości pojazdu;
  • Gwarancja otrzymania do 100% różnicy pomiędzy wartością fakturową pojazdu z dnia jego zakupu,  a wartością rynkową pojazdu z dnia wystąpienia szkody całkowitej lub kradzieży;
  • Świadczenie dodatkowe w sytuacji, gdy szkoda całkowita lub kradzież nastąpi w pierwszych 12 miesiącach umowy (10% wartości fakturowej brutto, max. 5.000 zł).

[1] KNF, Biuletyn Kwartalny, Rynek Ubezpieczeń 1/2016, Sprawozdanie statystyczne za I kwartał 2016.

[2] Dane według INFO-EKSPERT Sp. z o.o., źródło: http://autokult.pl/24551,utrata-wartosci-samochodu-po-3-latach-sprawdz-ile-stracisz

Źródło: Materiały prasowe Masterlease

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA