REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać samochód dla firmy?

Podczas wyboru samochodów do floty nie warto się kierować jedynie kosztem zakupu.
Podczas wyboru samochodów do floty nie warto się kierować jedynie kosztem zakupu.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiednich samochodów do floty jest trudny i wymaga przeanalizowania wielu kosztów. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając samochody dla firmy.

Cenniki samochodowe podczas poszukiwań odpowiednich samochodów dla naszej firmowej floty nie powinny być dla nas najważniejsze. Cena zakupu pojazdu nie powinna być kluczowa dla wyboru odpowiednich samochodów do floty. Najważniejszy z punktu widzenia zysku firmy jest całkowity koszt użytkowania pojazdu (TCO), w którym cena zakupu samochodu jest jedynie składową i niestety (jak to w życiu bywa), często im cena zakupu auta niższa tym TCO mniej korzystne dla przedsiębiorstwa. Myśląc o TCO należy wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby firmy oraz wiele usług posprzedażowych, a w tym koszty eksploatacji pojazdu (serwisowania) oraz wartość odsprzedaży.

REKLAMA

Źródło napędu i rodzaj pojazdu

Kluczowe znaczenie dla kosztów eksploatacji ma wybór odpowiedniego napędu dla pojazdu. Zazwyczaj (oprócz klasy Premium) samochody z napędem wysokoprężnym są dużo droższe w zakupie od samochodów z jednostkami benzynowymi. Droższy jest również serwis samochodów z silnikami Diesla. Dlatego konieczne dla dokonania korzystnego wyboru jest określenie przebiegu, jaki będą przeciętnie pokonywały samochody w naszej firmie. Przy czym warto w tym miejscu uwzględnić przyszłe potrzeby firmy. Zazwyczaj w przypadku popularnych marek ze średniej półki zakup diesla opłaca się przy przebiegach powyżej 50 tys. km rocznie.
Nie bez znaczenia, także dla kosztu zakupu i możliwości wykorzystania pojazdów jest rodzaj nadwozia i możliwości przewozowych pojazdów. W tym miejscu również powinniśmy dokonać wyboru na podstawie analizy obecnych oraz przyszłych potrzeb firmy.

Co po sprzedaży?

Serwisowanie samochodów może kosztować krocie. Dlatego na etapie wyboru pojazdu trzeba wziąć pod uwagę koszty oraz częstotliwość przeglądów, koszty części zamiennych (głównie materiałów eksploatacyjnych typu klocki hamulcowe) oraz utratę wartości przez konkretną markę. Utratę wartości można przewidzieć na podstawie tabel Eurotaxu, w które uwzględniają średniorynkowe ceny pojazdów używanych lub, w przypadku gdy jest to nowy model można ustalić wartość wykupu po okresie eksploatacji z podmiotem dostarczającym samochody.

Negocjacje

Biorąc pod uwagę dwa fakty. Pierwszy, że w przypadku zakupu samochodów do floty, przynajmniej kilku sztuk, nie możemy się zgodzić na zakup tych pojazdów po cenach jednostkowego egzemplarza oraz ogromny zastój na rynku samochodów w Polsce mamy szerokie pole manewru w negocjacjach. W zależności od wolumenu sprzedaży możemy negocjować warunki nie tylko zakupu, lecz kosztów serwisu, a nawet wynegocjować w ramach umowy, że sprzedający przeszkoli nasz personel w zakresie serwisowania pojazdów.

Opracował: Tomasz Korniejew, Źródło: Moto.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA