REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać samochód dla firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Podczas wyboru samochodów do floty nie warto się kierować jedynie kosztem zakupu.
Podczas wyboru samochodów do floty nie warto się kierować jedynie kosztem zakupu.
/
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiednich samochodów do floty jest trudny i wymaga przeanalizowania wielu kosztów. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając samochody dla firmy.

Cenniki samochodowe podczas poszukiwań odpowiednich samochodów dla naszej firmowej floty nie powinny być dla nas najważniejsze. Cena zakupu pojazdu nie powinna być kluczowa dla wyboru odpowiednich samochodów do floty. Najważniejszy z punktu widzenia zysku firmy jest całkowity koszt użytkowania pojazdu (TCO), w którym cena zakupu samochodu jest jedynie składową i niestety (jak to w życiu bywa), często im cena zakupu auta niższa tym TCO mniej korzystne dla przedsiębiorstwa. Myśląc o TCO należy wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby firmy oraz wiele usług posprzedażowych, a w tym koszty eksploatacji pojazdu (serwisowania) oraz wartość odsprzedaży.

REKLAMA

Źródło napędu i rodzaj pojazdu

Kluczowe znaczenie dla kosztów eksploatacji ma wybór odpowiedniego napędu dla pojazdu. Zazwyczaj (oprócz klasy Premium) samochody z napędem wysokoprężnym są dużo droższe w zakupie od samochodów z jednostkami benzynowymi. Droższy jest również serwis samochodów z silnikami Diesla. Dlatego konieczne dla dokonania korzystnego wyboru jest określenie przebiegu, jaki będą przeciętnie pokonywały samochody w naszej firmie. Przy czym warto w tym miejscu uwzględnić przyszłe potrzeby firmy. Zazwyczaj w przypadku popularnych marek ze średniej półki zakup diesla opłaca się przy przebiegach powyżej 50 tys. km rocznie.
Nie bez znaczenia, także dla kosztu zakupu i możliwości wykorzystania pojazdów jest rodzaj nadwozia i możliwości przewozowych pojazdów. W tym miejscu również powinniśmy dokonać wyboru na podstawie analizy obecnych oraz przyszłych potrzeb firmy.

Co po sprzedaży?

Serwisowanie samochodów może kosztować krocie. Dlatego na etapie wyboru pojazdu trzeba wziąć pod uwagę koszty oraz częstotliwość przeglądów, koszty części zamiennych (głównie materiałów eksploatacyjnych typu klocki hamulcowe) oraz utratę wartości przez konkretną markę. Utratę wartości można przewidzieć na podstawie tabel Eurotaxu, w które uwzględniają średniorynkowe ceny pojazdów używanych lub, w przypadku gdy jest to nowy model można ustalić wartość wykupu po okresie eksploatacji z podmiotem dostarczającym samochody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Negocjacje

Biorąc pod uwagę dwa fakty. Pierwszy, że w przypadku zakupu samochodów do floty, przynajmniej kilku sztuk, nie możemy się zgodzić na zakup tych pojazdów po cenach jednostkowego egzemplarza oraz ogromny zastój na rynku samochodów w Polsce mamy szerokie pole manewru w negocjacjach. W zależności od wolumenu sprzedaży możemy negocjować warunki nie tylko zakupu, lecz kosztów serwisu, a nawet wynegocjować w ramach umowy, że sprzedający przeszkoli nasz personel w zakresie serwisowania pojazdów.

Opracował: Tomasz Korniejew, Źródło: Moto.wieszjak.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

REKLAMA

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

REKLAMA

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

REKLAMA