REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W dobie kryzysu istotne jest, na ile narzędzia IT będą wspomagać optymalizację kosztów

Marcin Figlarek, konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics
Marcin Figlarek, konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics

REKLAMA

REKLAMA

Firmy, mające duże magazyny potrzebują skomplikowanych systemów, które zoptymalizują procesy zachodzące w magazynie. Mniejsze spółki, najczęściej potrzebują podstawowych funkcjonalności WMS.

Rynek magazynowy jest dość zróżnicowany jeżeli chodzi o wymagania pod względem rozwiązań IT. Większe firmy, posiadające duże magazyny, potrzebują bardziej skomplikowanych systemów, które zoptymalizują procesy zachodzące w magazynie, a w połączeniu z pozostałą infrastrukturą IT będą oddziaływać na wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie. Mniejsze spółki, najczęściej potrzebują zaledwie podstawowych funkcjonalności WMS.

REKLAMA

REKLAMA

Systemy klasy WMS, również na polskim rynku, powoli stają się elementem niezbędnym w wyposażeniu każdego magazynu. Jakkolwiek znajdziemy niewielkie magazyny, które cały czas funkcjonują przy pomocy „kartki i ołówka”, tak te nowo powstałe są standardowo wyposażane w WMS. Warto zauważyć, że nowoczesne rozwiązania tego typu (np. Astro WMS Consafe Logistics), są w pełni skalowalne i indywidualnie dostosowywane pod potrzeby klienta. Zaletą tego typu rozwiązań jest to, że ich moduły można rozszerzać wraz ze wzrostem firmy, która z niego korzysta.

Dostawcy rozwiązań WMS oferują także bardziej budżetowe rozwiązania, dla firm o mniejszym potencjale rozwoju. Są to gotowe aplikacje, których implementacja wymaga pewnej zamiany ról. Mianowicie w tym przypadku to klient musi przemodelować procesy we własnej firmie, tak, żeby WMS okazał się w pełni efektywny. Wdrożenie tego typu jest dużo tańsze i implementowane jest niemal natychmiastowo.

Radio Frequency IDentification

REKLAMA

Rozwiązania WMS rozwijają się przede wszystkim pod kątem zapewnienia jeszcze większego przyśpieszenia i optymalizacji wykonywanych procesów, eliminowania błędów i jak największego ułatwienia użytkowania. Perspektywą rozwoju branży jest z pewnością technologia RFID wykorzystywana w rozwiązaniach WMS. Radio Frequency IDentification to system do kontroli przebiegu towarów za pomocą fal radiowych z wykorzystaniem specjalnych układów elektronicznych (tzw. tagów), przytwierdzonych do przedmiotów. Wadą tego rozwiązania są dość wysokie koszty w stosunku do tradycyjnych kodów kreskowych, jednak w najbliższym czasie możemy spodziewać się stopniowego rozwoju systemów RFID, głównie dzięki zmniejszającym się cenom tagów i możliwości ich wielokrotnego użycia. Warto zauważyć, że niektóre przedsiębiorstwa widzą w tej technologii przewagę konkurencyjną ze względu na wyższy poziom bezpieczeństwa i dostępności informacji, a także innowacyjność i dodatkowe możliwości płynące z jej zastosowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozwój systemów głosowych

Ponadto, coraz większym zainteresowaniem u menedżerów magazynów cieszą się systemy głosowe. Technologia ta służy do wymiany danych pomiędzy WMS-em a operatorem za pomocą komend głosowych, bez konieczności używania klawiatury lub czytnika terminala. Technologie głosowe wprawdzie nie mają na celu zastąpienia popularnych rozwiązań stosowanych w magazynach, lecz są skutecznym i wygodnym uzupełnieniem ich funkcjonowania. Ich zadaniem jest uproszczenie i przyspieszenie obsługi niektórych procesów magazynowych, takich jak np. kompletacja czy wysyłka towaru.
Kolejną innowacją w branży WMS jest graficzna ilustracja stanów magazynowych, która służy ułatwieniu odczytania aktualnej sytuacji w magazynie. Rozwiązania tego typu korzystają z technologii trójwymiarowych, podobnych do tych z gier komputerowych, dzięki czemu możliwy jest wirtualny podgląd magazynu. W ten sposób użytkownicy uzyskują wgląd do każdej jednostki paletowej. Ponadto można sprawdzić poziom zapełnienia magazynu z lotu ptaka, co pozwala szybko i precyzyjnie zorientować się w sytuacji na magazynie. Wizualizacje znacznie podnoszą łatwość korzystania z rozwiązania WMS. Mają też duży wpływ na zwiększenie wydajności. Pozwala to na znaczne ulepszenia w zakresie zapobiegania, wykrywania błędów i łagodzenia zatorów w magazynie.

Tekst: Marcin Figlarek, konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA