Radio w samochodzie służbowym, a abonament
REKLAMA
REKLAMA
Przepisy stanowią jasno. Ile jest w firmie samochodów służbowych wyposażonych w radioodbiornik, tyle razy trzeba opłacić abonament radiowy. Z tego obowiązku zwolnione są firmy, które mają w swoim posiadaniu samochody skierowane na sprzedaż (np. dealerzy samochodowi).
REKLAMA
Rejestracja odbiornika i opłaty
W myśl przepisów każda firma powinna zarejestrować wszystkie odbiorniki radiowe oraz telewizyjne (nie dotyczy to np. odbiorników radiowych w telefonach komórkowych czy komputerach) na nazwisko użytkownika (czyli pracownika, który korzysta z konkretnego samochodu służbowego).
Wysokość opłaty abonamentowej w przypadku radia to 5,35 zł/m-c lub 58,75 zł, gdy zapłacimy za cały rok z góry.
Abonament odliczysz od podatku
Ustawodawca przewidział, że koszt abonamentu radiowego w przypadku firm, które użytkują kilkadziesiąt, a nawet setki samochodów służbowych jest bardzo znacznym obciążeniem. Dlatego koszt abonamentu można odliczyć od podatku. Co więcej firmy leasingowe w większości oferują przejęcie na siebie obowiązków związanych z płaceniem abonamentu na czas. Mniej firm leasingowych bierze na siebie obowiązek ewidencjonowania odbiorników radiowych.
Kontrola z poczty
Uprawnieni do kontroli podmiotów w zakresie rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych są pracownicy Poczty Polskiej mający pisemne upoważnienie. W razie wykrycia nieprawidłowości kara, która grozi firmie nie płacącej abonamentu to 30-stokrotność kosztu miesięcznego abonamentu za odbiornik radiowy lub telewizyjny w przypadku wykrycia niezarejestrowanego telewizora.
Opracował: Tomasz Korniejew, źródło: Moto.wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA