REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Radio w samochodzie służbowym, a abonament

Za każdy odbiornik radiowy zainstalowany w samochodzie firmowym trzeba opłacać abonament.
Za każdy odbiornik radiowy zainstalowany w samochodzie firmowym trzeba opłacać abonament.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Opłacanie abonamentu za każdy odbiornik radiowy zainstalowany w samochodzie służbowym to obowiązek ustawowy. A co grozi za niepłacenie abonamentu?

Przepisy stanowią jasno. Ile jest w firmie samochodów służbowych wyposażonych w radioodbiornik, tyle razy trzeba opłacić abonament radiowy. Z tego obowiązku zwolnione są firmy, które mają w swoim posiadaniu samochody skierowane na sprzedaż (np. dealerzy samochodowi).

REKLAMA

Rejestracja odbiornika i opłaty

W myśl przepisów każda firma powinna zarejestrować wszystkie odbiorniki radiowe oraz telewizyjne (nie dotyczy to np. odbiorników radiowych w telefonach komórkowych czy komputerach) na nazwisko użytkownika (czyli pracownika, który korzysta z konkretnego samochodu służbowego).
Wysokość opłaty abonamentowej w przypadku radia to 5,35 zł/m-c lub 58,75 zł, gdy zapłacimy za cały rok z góry.

Abonament odliczysz od podatku

Ustawodawca przewidział, że koszt abonamentu radiowego w przypadku firm, które użytkują kilkadziesiąt, a nawet setki samochodów służbowych jest bardzo znacznym obciążeniem. Dlatego koszt abonamentu można odliczyć od podatku. Co więcej firmy leasingowe w większości oferują przejęcie na siebie obowiązków związanych z płaceniem abonamentu na czas. Mniej firm leasingowych bierze na siebie obowiązek ewidencjonowania odbiorników radiowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontrola z poczty

Uprawnieni do kontroli podmiotów w zakresie rejestracji odbiorników radiowych i telewizyjnych są pracownicy Poczty Polskiej mający pisemne upoważnienie. W razie wykrycia nieprawidłowości kara, która grozi firmie nie płacącej abonamentu to 30-stokrotność kosztu miesięcznego abonamentu za odbiornik radiowy lub telewizyjny w przypadku wykrycia niezarejestrowanego telewizora.

Opracował: Tomasz Korniejew, źródło: Moto.wieszjak.pl

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA