REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy leasing dla małych firm się opłaca?

Czy leasing dla małych firm się opłaca? / fot. Mercedes
Czy leasing dla małych firm się opłaca? / fot. Mercedes
Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Leasing może być korzystny nie tylko dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Jak się okazuje, jest on bardzo dobrym sposobem na finansowanie inwestycji również dla mniejszych firm. Kiedy mała firma powinna rozważyć wzięcie leasingu?

Dlaczego leasing?

REKLAMA

Ta forma finansowania przynosi wiele korzyści przedsiębiorcy. Jest to doskonała alternatywa dla kredytu bankowego, który obciąża zdolność kredytową. Jedną z największych zalet leasing jest możliwość skorzystania z optymalizacji podatkowej. Leasing pozwala na odliczanie podatku VAT od miesięcznych rat, i daje możliwość wliczania w koszty uzyskania przychodu zarówno kapitałowej, jak i odsetkowej części rat. To jednak jedynie ułamek korzyści finansowych, jakie daje przedsiębiorcy leasing.

REKLAMA

Leasing jest wartą rozważenia formą finansowani inwestycji ze względu na możliwość zachowania płynności finansowej. Nie tylko pozwala na realizację przedsięwzięcia, ale także gwarantuje dopasowanie wysokości rat do aktualnych możliwości przedsiębiorcy. Przedsiębiorca przy ubieganiu się o leasing nie musi posiadać dużego wkładu własnego. U większości firm wystarczy jedynie 10% opłaty własnej. Nie ma zatem konieczności mrożenia dużych sum pieniędzy i tym samym ograniczania swoich możliwości inwestycyjnych. Co więcej, w przeciwieństwie do kredytu bankowego, leasing - szczególnie dla małych przedsiebiorców - traktowany jest jak każda inna usługa i nie obciąża on zdolności kredytowej firmy. Jeśli podmiot czekają kolejne inwestycje, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wziąć kredyt bankowy równolegle z leasingiem.

Kolejną zaletą leasingu jest brak konieczności odkupienia auta po zakończonej umowie. Co jest szczególnie korzystne dla przedsiębiorstw transportowych i nie tylko. Po zakończeniu umowy leasingowej możliwe jest wzięcie w leasing kolejnego, nowego auta.

Pakiety serwisowe, auto na ciągłej gwarancji

REKLAMA

Korzyści płynących z leasingu jest jeszcze więcej. Trzeba tutaj w pierwszej kolejności wspomnieć o ciągłej gwarancji producenta auta. Kilkuletnie użytkowanie nowego samochodu w ramach leasingu zmniejsza ryzyko konieczności jego kosztownych napraw. A nawet jeśli będą mieć one miejsce, to przedsiębiorca może korzystać z atrakcyjnych zniżek i pakietów serwisowych. To sprawia, że auto w leasingu charakteryzuje się przewidywalnymi i stosunkowo niskimi kosztami użytkowania, które łatwo jest ująć w budżecie nawet niewielkiej firmy.

Leasing jest również sposobem na szybką rozbudowę istniejącej już floty pojazdów. Ma to szczególne znacznie dla przedsiębiorców niedysponujących dużym budżetem, którzy niskim kosztem chcą zwiększyć możliwości swojej firmy. Dzięki leasingowi mogą jednorazowo włączyć do użytku swoich pracowników nawet więcej niż jedno auto. Równocześnie przedsiębiorca może podjąć nawet kilka leasingów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zanim jednak przedsiębiorca podejmie decyzję o leasingu, powinien zapoznać się z ofertami poszczególnych firm. W propozycjach koniecznie należy zwrócić uwagę na:

* wysokość opłaty wstępnej

* oprocentowanie

* wymaganą dokumentację

* sposób weryfikacji zdolności finansowej

* czas trwania formalności.

Źródło www.cls.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA