REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przyspieszyć proces wysyłki towaru? - case study 7 Business Ship Control Siódemka SA

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Andrzejczuk
fot. Siódemka SA.
fot. Siódemka SA.

REKLAMA

REKLAMA

Bezpłatna aplikacja, działająca w ramach systemu magazynowo – sprzedażowego WF-Mag, dostarczona przez firmę kurierską ma za zadanie  przyśpieszyć proces wysyłki towarów. Rozwiązanie funkcjonuje w spółce Kaaral od marca 2012 roku.

Firma Kaaral Polska, oficjalny dystrybutor wysokiej klasy, profesjonalnych kosmetyków, skierowanych do zakładów fryzjerskich, wdrożył rozwiązanie 7 Business Ship Control.7 dla WF-Mag – moduł wysyłkowy od Siódemki.

REKLAMA

Bezpłatna aplikacja, działająca w ramach systemu magazynowo – sprzedażowego WF-Mag, dostarczona przez firmę kurierską ma za zadanie zoptymalizować i przyśpieszyć proces wysyłki towarów. Rozwiązanie funkcjonuje w spółce Kaaral od marca 2012 roku.

Kaaral jest to włoska firma kosmetyczna, działająca na rynku od ponad 40 lat. Swoje produkty – wysokiej klasy kosmetyki do włosów, kieruje do salonów fryzjerskich. Polski oddział spółki jest odpowiedzialny za sprzedaż i dystrybucję kosmetyków do salonów i zakładów fryzjerskich na terenie całej Polski. Dystrybucja towaru odbywa się dwukanałowo – poprzez regionalnych przedstawicieli handlowych oraz poprzez wyspecjalizowane usługi kurierskie.


REKLAMA

Firma za pomocą kuriera codziennie wysyła około 25 paczek, co daje miesięcznie ilość ponad 500 przesyłek. Do sprawnego obsłużenia tej ilości towaru, Kaaral potrzebował wyspecjalizowanego narzędzia, które przyśpieszy i uprości proces wysyłki oraz wyeliminuje błędy w adresowaniu paczek.

Spore ilości wysyłanych przesyłek spowodowały, że postanowiono uporządkować system dystrybucji towaru. W tym celu rozpoczęto poszukiwanie firmy kurierskiej, która z jednej strony zapewniłaby szybką i bezpieczną wysyłkę, a z drugiej dostarczyłaby rozwiązanie, które zoptymalizuje i uprości cały proces.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarządzanie przesyłkami

Podstawowym środowiskiem informatycznym funkcjonującym w firmie Kaaral jest system magazynowo – sprzedażowy WF-Mag, firmy Asseco Wapro. Jednym z istotnych warunków postawionych przed dostawcą usług kurierskich było dostarczenie aplikacji wspomagającej zarządzanie przesyłkami, niewymagającej skomplikowanych prac wdrożeniowych i dobrze współpracującej z istniejącym na firmowych komputerach WF-Magiem. W pełni odpowiadające na te wymagania rozwiązanie zaproponowała firma kurierska Siódemka.


REKLAMA

Siódemka zaproponowała firmie Kaaral implementację modułu, nakładki zarządzającej wysyłką, zintegrowaną z systemem WF-Mag. 7 Business Ship Control to bezpłatne rozwiązanie informatyczne, mające na celu optymalizację procesów wysyłkowych w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Celem jego wdrożenia było stworzenie rozwiązania, które znacznie ułatwi i przyśpieszy proces obsługi przesyłek firmom opierającym działalność na sprzedaży w internecie. Kluczem do sukcesu w e-commerce jest sprawna, bezpieczna i szybka dostawa zamówionego towaru. To wszystko jest uzależnione od błyskawicznego przepływu informacji pomiędzy różnorodnymi systemami księgowymi, czy magazynowymi

Cechą charakterystyczną zaprojektowanego rozwiązania jest pełna integracja modułu wysyłkowego z programem magazynowo - sprzedażowym WF-Mag dla Windows. Oznacza to, że klienci korzystający z tego programu, w celu importu danych nie muszą już integrować się z systemem Siódemki - WebMobile7, dzięki czemu przygotowanie i wydruk listów przewozowych jest dostępny już w momencie tworzenia nowej faktury lub dokumentu wydania dla kontrahenta.

Automatyczne tworzenie listu przewozowego

Rozwiązanie to umożliwia pełną konfigurację danych do wysyłki z własnej bazy programu WF-Mag oraz tworzenie samego listu przewozowego na podstawie danych z faktury sprzedażowej i jego wydruk na dowolnej drukarce. Pozwala także na przygotowanie i drukowanie zbiorczego dokumentu wydania przesyłek kurierowi w formie manifestu kurierskiego. Umożliwia pobieranie aktualnych statusów etapu doręczenia przesyłki, przypisanych do odbioru lub dokumentu sprzedaży (faktury lub WZ), oraz tworzenie i drukowanie zestawień nadanych przesyłek. Daje szansę ponownego wydrukowania listu, jak również tworzenia szablonów dokumentów za pomocą modułu konfiguracyjnego aplikacji.

Aplikacja w pełni automatyzuje proces obsługi przesyłek, dzięki czemu jej użytkownicy mogą zapomnieć o czasochłonnym przenoszeniu danych lub konieczności integracji z aplikacjami firm kurierskich. Rozwiązanie znacznie ułatwiło i przyśpieszyło proces obsługi przesyłek oraz wyeliminowało większość błędów pojawiających się przy ręcznym wystawianiu listów przewozowych, co pomaga firmie uzyskać przewagę konkurencyjną. Sprzedaż i wysyłka w jednym programie to wygodne, praktyczne i w pełni bezpieczne rozwiązanie


Po integracji z bazą danych WF-Maga, system automatycznie drukuje listy przewozowe, importując wcześniej adresy naszych kontrahentów. Dzięki temu porządkuje cały proces wysyłki, a co jeszcze ważniejsze, eliminuje pomyłki w adresowaniu paczek.

W ramach 7 Business Ship Control dostępna są narzędzia do monitoringu przesyłek od nadania do dostarczenia ich do odbiorcy. W razie jakichkolwiek problemów z dotarciem paczki do adresata, firma, która ją nadała ma możliwość szybkiej i precyzyjnej reakcji, bez kłopotu ją lokalizując za pomocą numeru listu przewozowego.

Każdy ze stałych klientów Siódemki, który zdecyduje się na implementację tej aplikacji otrzymuje zarówno opiekuna handlowego jak i eksperta z dziedziny informatyki, który jest do dyspozycji klienta w razie jakichkolwiek problemów z instalacją modułu czy jego funkcjonowaniem na co dzień.

Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu, Siódemka S.A
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA