REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UPS: W drugim kwartale zysk na akcję wzrósł o 7,5 proc.

REKLAMA

REKLAMA

Firma UPS poinformowała, że jej zysk na akcję w drugim kwartale 2012 wyniósł 1,15 USD, co stanowi 7,5-procentową poprawę w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku.

Zysk operacyjny na rynku krajowym w USA wzrósł o 122 mln USD (12%) w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Według sprawozdań, rozwodniony zysk na akcję wzrósł o 5,5%, a zysk operacyjny na rynku krajowym w USA – o 14%.

REKLAMA

REKLAMA

„Rosnąca niepewność w Stanach Zjednoczonych, osłabienie eksportu z Azji oraz europejski kryzys zadłużenia mają negatywny wpływ na prognozy ekspansji ekonomicznej” – mówi Scott Davis, prezes i dyrektor generalny UPS. „Od początku swojego istnienia firma UPS zdołała utrzymać silną pozycję we wszystkich cyklach ekonomicznych, a na obecne trudne warunki gospodarcze reagujemy wprowadzając niezbędne zmiany”.

W drugim kwartale 2012 roku firma UPS kilkakrotnie informowała o ofercie przejęcia TNT Express. Plany sfinansowania zakupu tej firmy zostały ogłoszone w maju, a formalne memorandum ofertowe zgłoszone zostało w czerwcu tego roku. Na początku bieżącego miesiąca firma ogłosiła, że rozpoczyna Fazę II oceny przejęcia, ponieważ istnieją kwestie, których przeanalizowanie zajmie Komisji Europejskiej więcej czasu.

Firma UPS przewiduje, że transakcja zostanie zawarta w czwartym kwartale tego roku. Komplementarne zalety obu firm pozwolą na stworzenie zorientowanej na klientów platformy, która zaoferuje im dostęp do całego świata na niespotykaną do tej pory skalę.


UPS: Pozycja gotówkowa

W pierwszy sześciu miesiącach tego roku (do dnia 30 czerwca) firma UPS wygenerowała przepływy pieniężne w wysokości 3 mld USD, co stanowi wzrost o ponad 600 mln USD w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. Wydatki kapitałowe firmy wyniosły 949 mln USD. Firma UPS wykupiła 11,3 mln akcji za około 870 mln USD oraz wypłaciła dywidendę w wysokości 1,1 mld USD (wzrost o 9,6% na akcję w porównaniu z zeszłym rokiem).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na koniec kwartału firma UPS posiadała 7,3 mld USD w gotówce i zbywalnych papierach wartościowych, przygotowując się do finalizacji przejęcia TNT Express.

Przychody na rynku krajowym w USA wzrosły o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, w wyniku 3,5-procentowego wzrostu liczby przesyłek. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 12% w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku. Marża operacyjna wzrosła o 100 punktów bazowych do 14,1% w efekcie wzrostu liczby przesyłek, poprawy wydajności, wyższych stawek bazowych i korzyści płynących z harmonogramu dopłaty paliwowej.

Według sprawozdań, zysk operacyjny wzrósł o 14%, a marża operacyjna – o 120 punktów bazowych w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.


Odnotowano wzrost liczby przesyłek wszystkich typów – liczba przesyłek lądowych wzrosła o 3%, liczba przesyłek typu UPS Next Day Air® wzrosła o 5%, a liczba odroczonych przesyłek lotniczych (deferred air) – o 8,6%. Większość wzrostów spowodowana była aktywnością dużych klientów internetowych wysyłających przesyłki o niskiej wadze do gospodarstw domowych.

Średni przychód na jedną przesyłkę wzrósł o 0,6%, w wyniku tego, że wzrost stawek bazowych zrównoważony został przez zmiany asortymentu produktów i przekroju klientów.

Przychody w segmencie przesyłek międzynarodowych wyniosły 3 mld USD, ponieważ segment ten pozostaje pod presją słabszej sytuacji na rynkach globalnych i zmniejszenia eksportu z Azji. Negatywny wpływ na przychody miały także wahania walutowe.

W tym pełnym wyzwań środowisku, zysk operacyjny wyniósł 454 mln USD. Marża operacyjna wynosząca 15,1% pozostaje najlepszym wynikiem w branży.

Liczba przesyłek eksportowych wzrosła o 0,8% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Wzrost liczby przesyłek w Europie zrównoważony został głównie przez dwucyfrowy spadek eksportu z Azji do USA i Europy. Liczba przesyłek poza rynkiem krajowym w USA spadła o 3,2%, co odzwierciedla słabszą sytuację ekonomiczną i kontynuację inicjatyw zmierzających do poprawy rentowności.

Średni przychód na przesyłkę

Średni przychód na przesyłkę spadł o 2,4%, chociaż w ujęciu bez uwzględnienia różnic kursowych odnotowano jego wzrost o 2,1%.

Wszystkie jednostki biznesowe firmy przyczyniły się do osiągnięcia wysokiego zysku operacyjnego wynoszącego 202 mln USD w segmencie łańcucha dostaw i spedycji. Odnotowano także rekordowo wysoką marżę operacyjną – 8,9%.

REKLAMA

Przychody ogółem spadły o 1,6% do 2,28 mld USD, w związku ze słabnącym popytem na międzynarodowy fracht lotniczy i niższymi cenami. W segmencie spedycji utrzymuje się presja cenowa, szczególnie ze strony państw azjatyckich, co wynika z utrzymującej się nadwyżki zdolności przewozowych. Dzięki skutecznym działaniom w zakresie zarządzania przychodami i kontroli kosztów zanotowano wysoki zysk operacyjny.

W dystrybucji nastąpił wzrost przychodów dzięki klientom z branży medycznej oraz klientom internetowym. Kontynuacja inwestycji w technologię i infrastrukturę wspierającą inicjatywę firmy skierowaną do branży medycznej w nieznacznym stopniu odbiła się na zysku operacyjnym.

W części UPS Freight przychody utrzymały się na tym samym poziomie, co wynika z tego, że niższy tonaż zrównoważony został przez wyższą rentowność. Jednostka biznesowa odnotowała wzrost zysku operacyjnego i zwiększenie marży.

UPS: Perspektywy

„Wyniki firmy w drugim kwartale bieżącego roku miały charakter mieszany” – mówi Kurt Kuehn, dyrektor finansowy UPS. „Dobre wyniki na rynku krajowym w USA oraz w segmentach łańcucha dostaw i spedycji zostały częściowo zrównoważone przez słabsze wyniki segmentu międzynarodowego”.

„W miarę zbliżania się drugiej połowy roku obserwujemy obawy klientów związane z większą niepewnością ekonomiczną. Ponadto obniżyły się oczekiwania dotyczące wzrostu gospodarczego” – kontynuuje Kuehn. „W związku z tym obniżyliśmy naszą prognozę rozwodnionego zysku na akcję w roku 2012 do przedziału 4,5-4,7 USD, co stanowi wzrost o 3-8% w stosunku do skorygowanych wyników za rok 2011”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    REKLAMA

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    REKLAMA