REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UPS: W drugim kwartale zysk na akcję wzrósł o 7,5 proc.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Firma UPS poinformowała, że jej zysk na akcję w drugim kwartale 2012 wyniósł 1,15 USD, co stanowi 7,5-procentową poprawę w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku.

Zysk operacyjny na rynku krajowym w USA wzrósł o 122 mln USD (12%) w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Według sprawozdań, rozwodniony zysk na akcję wzrósł o 5,5%, a zysk operacyjny na rynku krajowym w USA – o 14%.

REKLAMA

REKLAMA

„Rosnąca niepewność w Stanach Zjednoczonych, osłabienie eksportu z Azji oraz europejski kryzys zadłużenia mają negatywny wpływ na prognozy ekspansji ekonomicznej” – mówi Scott Davis, prezes i dyrektor generalny UPS. „Od początku swojego istnienia firma UPS zdołała utrzymać silną pozycję we wszystkich cyklach ekonomicznych, a na obecne trudne warunki gospodarcze reagujemy wprowadzając niezbędne zmiany”.

W drugim kwartale 2012 roku firma UPS kilkakrotnie informowała o ofercie przejęcia TNT Express. Plany sfinansowania zakupu tej firmy zostały ogłoszone w maju, a formalne memorandum ofertowe zgłoszone zostało w czerwcu tego roku. Na początku bieżącego miesiąca firma ogłosiła, że rozpoczyna Fazę II oceny przejęcia, ponieważ istnieją kwestie, których przeanalizowanie zajmie Komisji Europejskiej więcej czasu.

Firma UPS przewiduje, że transakcja zostanie zawarta w czwartym kwartale tego roku. Komplementarne zalety obu firm pozwolą na stworzenie zorientowanej na klientów platformy, która zaoferuje im dostęp do całego świata na niespotykaną do tej pory skalę.

REKLAMA


UPS: Pozycja gotówkowa

W pierwszy sześciu miesiącach tego roku (do dnia 30 czerwca) firma UPS wygenerowała przepływy pieniężne w wysokości 3 mld USD, co stanowi wzrost o ponad 600 mln USD w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. Wydatki kapitałowe firmy wyniosły 949 mln USD. Firma UPS wykupiła 11,3 mln akcji za około 870 mln USD oraz wypłaciła dywidendę w wysokości 1,1 mld USD (wzrost o 9,6% na akcję w porównaniu z zeszłym rokiem).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na koniec kwartału firma UPS posiadała 7,3 mld USD w gotówce i zbywalnych papierach wartościowych, przygotowując się do finalizacji przejęcia TNT Express.

Przychody na rynku krajowym w USA wzrosły o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, w wyniku 3,5-procentowego wzrostu liczby przesyłek. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 12% w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku. Marża operacyjna wzrosła o 100 punktów bazowych do 14,1% w efekcie wzrostu liczby przesyłek, poprawy wydajności, wyższych stawek bazowych i korzyści płynących z harmonogramu dopłaty paliwowej.

Według sprawozdań, zysk operacyjny wzrósł o 14%, a marża operacyjna – o 120 punktów bazowych w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.


Odnotowano wzrost liczby przesyłek wszystkich typów – liczba przesyłek lądowych wzrosła o 3%, liczba przesyłek typu UPS Next Day Air® wzrosła o 5%, a liczba odroczonych przesyłek lotniczych (deferred air) – o 8,6%. Większość wzrostów spowodowana była aktywnością dużych klientów internetowych wysyłających przesyłki o niskiej wadze do gospodarstw domowych.

Średni przychód na jedną przesyłkę wzrósł o 0,6%, w wyniku tego, że wzrost stawek bazowych zrównoważony został przez zmiany asortymentu produktów i przekroju klientów.

Przychody w segmencie przesyłek międzynarodowych wyniosły 3 mld USD, ponieważ segment ten pozostaje pod presją słabszej sytuacji na rynkach globalnych i zmniejszenia eksportu z Azji. Negatywny wpływ na przychody miały także wahania walutowe.

W tym pełnym wyzwań środowisku, zysk operacyjny wyniósł 454 mln USD. Marża operacyjna wynosząca 15,1% pozostaje najlepszym wynikiem w branży.

Liczba przesyłek eksportowych wzrosła o 0,8% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Wzrost liczby przesyłek w Europie zrównoważony został głównie przez dwucyfrowy spadek eksportu z Azji do USA i Europy. Liczba przesyłek poza rynkiem krajowym w USA spadła o 3,2%, co odzwierciedla słabszą sytuację ekonomiczną i kontynuację inicjatyw zmierzających do poprawy rentowności.

Średni przychód na przesyłkę

Średni przychód na przesyłkę spadł o 2,4%, chociaż w ujęciu bez uwzględnienia różnic kursowych odnotowano jego wzrost o 2,1%.

Wszystkie jednostki biznesowe firmy przyczyniły się do osiągnięcia wysokiego zysku operacyjnego wynoszącego 202 mln USD w segmencie łańcucha dostaw i spedycji. Odnotowano także rekordowo wysoką marżę operacyjną – 8,9%.

Przychody ogółem spadły o 1,6% do 2,28 mld USD, w związku ze słabnącym popytem na międzynarodowy fracht lotniczy i niższymi cenami. W segmencie spedycji utrzymuje się presja cenowa, szczególnie ze strony państw azjatyckich, co wynika z utrzymującej się nadwyżki zdolności przewozowych. Dzięki skutecznym działaniom w zakresie zarządzania przychodami i kontroli kosztów zanotowano wysoki zysk operacyjny.

W dystrybucji nastąpił wzrost przychodów dzięki klientom z branży medycznej oraz klientom internetowym. Kontynuacja inwestycji w technologię i infrastrukturę wspierającą inicjatywę firmy skierowaną do branży medycznej w nieznacznym stopniu odbiła się na zysku operacyjnym.

W części UPS Freight przychody utrzymały się na tym samym poziomie, co wynika z tego, że niższy tonaż zrównoważony został przez wyższą rentowność. Jednostka biznesowa odnotowała wzrost zysku operacyjnego i zwiększenie marży.

UPS: Perspektywy

„Wyniki firmy w drugim kwartale bieżącego roku miały charakter mieszany” – mówi Kurt Kuehn, dyrektor finansowy UPS. „Dobre wyniki na rynku krajowym w USA oraz w segmentach łańcucha dostaw i spedycji zostały częściowo zrównoważone przez słabsze wyniki segmentu międzynarodowego”.

„W miarę zbliżania się drugiej połowy roku obserwujemy obawy klientów związane z większą niepewnością ekonomiczną. Ponadto obniżyły się oczekiwania dotyczące wzrostu gospodarczego” – kontynuuje Kuehn. „W związku z tym obniżyliśmy naszą prognozę rozwodnionego zysku na akcję w roku 2012 do przedziału 4,5-4,7 USD, co stanowi wzrost o 3-8% w stosunku do skorygowanych wyników za rok 2011”.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA