REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UPS: W drugim kwartale zysk na akcję wzrósł o 7,5 proc.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Firma UPS poinformowała, że jej zysk na akcję w drugim kwartale 2012 wyniósł 1,15 USD, co stanowi 7,5-procentową poprawę w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku.

Zysk operacyjny na rynku krajowym w USA wzrósł o 122 mln USD (12%) w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Według sprawozdań, rozwodniony zysk na akcję wzrósł o 5,5%, a zysk operacyjny na rynku krajowym w USA – o 14%.

REKLAMA

REKLAMA

„Rosnąca niepewność w Stanach Zjednoczonych, osłabienie eksportu z Azji oraz europejski kryzys zadłużenia mają negatywny wpływ na prognozy ekspansji ekonomicznej” – mówi Scott Davis, prezes i dyrektor generalny UPS. „Od początku swojego istnienia firma UPS zdołała utrzymać silną pozycję we wszystkich cyklach ekonomicznych, a na obecne trudne warunki gospodarcze reagujemy wprowadzając niezbędne zmiany”.

W drugim kwartale 2012 roku firma UPS kilkakrotnie informowała o ofercie przejęcia TNT Express. Plany sfinansowania zakupu tej firmy zostały ogłoszone w maju, a formalne memorandum ofertowe zgłoszone zostało w czerwcu tego roku. Na początku bieżącego miesiąca firma ogłosiła, że rozpoczyna Fazę II oceny przejęcia, ponieważ istnieją kwestie, których przeanalizowanie zajmie Komisji Europejskiej więcej czasu.

Firma UPS przewiduje, że transakcja zostanie zawarta w czwartym kwartale tego roku. Komplementarne zalety obu firm pozwolą na stworzenie zorientowanej na klientów platformy, która zaoferuje im dostęp do całego świata na niespotykaną do tej pory skalę.


UPS: Pozycja gotówkowa

W pierwszy sześciu miesiącach tego roku (do dnia 30 czerwca) firma UPS wygenerowała przepływy pieniężne w wysokości 3 mld USD, co stanowi wzrost o ponad 600 mln USD w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. Wydatki kapitałowe firmy wyniosły 949 mln USD. Firma UPS wykupiła 11,3 mln akcji za około 870 mln USD oraz wypłaciła dywidendę w wysokości 1,1 mld USD (wzrost o 9,6% na akcję w porównaniu z zeszłym rokiem).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na koniec kwartału firma UPS posiadała 7,3 mld USD w gotówce i zbywalnych papierach wartościowych, przygotowując się do finalizacji przejęcia TNT Express.

Przychody na rynku krajowym w USA wzrosły o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, w wyniku 3,5-procentowego wzrostu liczby przesyłek. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 12% w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku. Marża operacyjna wzrosła o 100 punktów bazowych do 14,1% w efekcie wzrostu liczby przesyłek, poprawy wydajności, wyższych stawek bazowych i korzyści płynących z harmonogramu dopłaty paliwowej.

Według sprawozdań, zysk operacyjny wzrósł o 14%, a marża operacyjna – o 120 punktów bazowych w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.


Odnotowano wzrost liczby przesyłek wszystkich typów – liczba przesyłek lądowych wzrosła o 3%, liczba przesyłek typu UPS Next Day Air® wzrosła o 5%, a liczba odroczonych przesyłek lotniczych (deferred air) – o 8,6%. Większość wzrostów spowodowana była aktywnością dużych klientów internetowych wysyłających przesyłki o niskiej wadze do gospodarstw domowych.

Średni przychód na jedną przesyłkę wzrósł o 0,6%, w wyniku tego, że wzrost stawek bazowych zrównoważony został przez zmiany asortymentu produktów i przekroju klientów.

Przychody w segmencie przesyłek międzynarodowych wyniosły 3 mld USD, ponieważ segment ten pozostaje pod presją słabszej sytuacji na rynkach globalnych i zmniejszenia eksportu z Azji. Negatywny wpływ na przychody miały także wahania walutowe.

W tym pełnym wyzwań środowisku, zysk operacyjny wyniósł 454 mln USD. Marża operacyjna wynosząca 15,1% pozostaje najlepszym wynikiem w branży.

Liczba przesyłek eksportowych wzrosła o 0,8% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Wzrost liczby przesyłek w Europie zrównoważony został głównie przez dwucyfrowy spadek eksportu z Azji do USA i Europy. Liczba przesyłek poza rynkiem krajowym w USA spadła o 3,2%, co odzwierciedla słabszą sytuację ekonomiczną i kontynuację inicjatyw zmierzających do poprawy rentowności.

Średni przychód na przesyłkę

Średni przychód na przesyłkę spadł o 2,4%, chociaż w ujęciu bez uwzględnienia różnic kursowych odnotowano jego wzrost o 2,1%.

Wszystkie jednostki biznesowe firmy przyczyniły się do osiągnięcia wysokiego zysku operacyjnego wynoszącego 202 mln USD w segmencie łańcucha dostaw i spedycji. Odnotowano także rekordowo wysoką marżę operacyjną – 8,9%.

REKLAMA

Przychody ogółem spadły o 1,6% do 2,28 mld USD, w związku ze słabnącym popytem na międzynarodowy fracht lotniczy i niższymi cenami. W segmencie spedycji utrzymuje się presja cenowa, szczególnie ze strony państw azjatyckich, co wynika z utrzymującej się nadwyżki zdolności przewozowych. Dzięki skutecznym działaniom w zakresie zarządzania przychodami i kontroli kosztów zanotowano wysoki zysk operacyjny.

W dystrybucji nastąpił wzrost przychodów dzięki klientom z branży medycznej oraz klientom internetowym. Kontynuacja inwestycji w technologię i infrastrukturę wspierającą inicjatywę firmy skierowaną do branży medycznej w nieznacznym stopniu odbiła się na zysku operacyjnym.

W części UPS Freight przychody utrzymały się na tym samym poziomie, co wynika z tego, że niższy tonaż zrównoważony został przez wyższą rentowność. Jednostka biznesowa odnotowała wzrost zysku operacyjnego i zwiększenie marży.

UPS: Perspektywy

„Wyniki firmy w drugim kwartale bieżącego roku miały charakter mieszany” – mówi Kurt Kuehn, dyrektor finansowy UPS. „Dobre wyniki na rynku krajowym w USA oraz w segmentach łańcucha dostaw i spedycji zostały częściowo zrównoważone przez słabsze wyniki segmentu międzynarodowego”.

„W miarę zbliżania się drugiej połowy roku obserwujemy obawy klientów związane z większą niepewnością ekonomiczną. Ponadto obniżyły się oczekiwania dotyczące wzrostu gospodarczego” – kontynuuje Kuehn. „W związku z tym obniżyliśmy naszą prognozę rozwodnionego zysku na akcję w roku 2012 do przedziału 4,5-4,7 USD, co stanowi wzrost o 3-8% w stosunku do skorygowanych wyników za rok 2011”.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA