REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Giełdy ładunków: Staranność kupiecka wspiera bezpieczeństwo transakcji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Klaudia Grzybowska
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji na giełdzie ładunków zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

Giełdy ładunków są największą platformą wymiany informacji biznesowej w branży TSL. Poza ilością ofert, liczbą użytkowników i ich pochodzeniem, ogromną rolę ma tutaj bezpieczeństwo. Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

REKLAMA

Nie ma firmy, dla której staranność kupiecka mogłaby nie mieć znaczenia. Istnieją jednak takie, które nie do końca są tego świadome. Szczególnie spedytorom i przewoźnikom należy wyjaśniać jak ważna jest bieżąca, systematyczna kontrola kontrahentów. Powinien to być nawyk każdego dysponenta. Nawyk, który można wypracować.

Giełda ładunków:Dokumenty to podstawa

Wystarczy na początek położyć odpowiedni nacisk na sprawdzanie dokumentów. Spedytorzy podczas przyjmowania każdego zlecenia, winni zainteresować się partnerem, z którym podejmują negocjacje. Dla wielu przedsiębiorców jest to już oczywiste. Jednak nie dla wszystkich. Wciąż spotykamy organizacje, dla których staranność kupiecka schodzi na dalszy plan.


REKLAMA

Bardzo często jej wrogiem staje się najzwyklejszy brak czasu. Jeżeli spedytor przytłoczony jest kolejnymi obowiązkami – to sprawdzanie wielu dokumentów może wydać mu się zbyt czasochłonne. Duże firmy z branży TSL posiadają już odpowiednie działy i całe mechanizmy controllingu. Jednak zważywszy na to, iż jest to ogromny wydatek, nie każda jednostka może sobie na takie systemy pozwolić.

Mimo to, każde – nawet najmniejsze – przedsiębiorstwo może stworzyć podstawowy model kontroli: najprostszym jest prośba potencjalnego partnera biznesowego o przesłanie dokumentów rejestracyjnych w celu ich identyfikacji. Zaleca się także sprawdzanie czy telefony lub e-maile, którymi posługuje się konkretna osoba, znajdują się w firmie. Warto również poprosić o dosłanie wydruku danej oferty, aby zyskać pewność, że np. nasz rozmówca faktycznie posiada autoryzowany dostęp do giełdy ładunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewoźnicy starannie wybierają zleceniodawcę

Wśród klientów platform zleceń transportowych oferowanych przez niemieckie przedsiębiorstwa obserwuje się coraz większą świadomość w zakresie dbałości o własne bezpieczeństwo. Presja czasu, z którą boryka się wiele organizacji przestaje determinować codzienne decyzje przedsiębiorców i ich pracowników. Dotyczy to wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Z jednej strony przewoźnicy w obawie o zapłatę za wykonaną usługę starannie wybierają firmy zlecające im transport. Z drugiej strony zleceniodawcy, chcący bezpiecznie i terminowo dostarczyć swoje towary skrupulatnie weryfikują potencjalnych usługodawców. Wszystko po to, aby nie narazić przedsiębiorstwa na współpracę z nierzetelnym bądź nieuczciwym partnerem.


REKLAMA

Dostęp do giełdy transportowej np. TimoCom Truck&Cargo®, mogą otrzymać jedynie sprawdzone przedsiębiorstwa spełniające określone warunki. Nad ich jakością czuwa dział controllingu, który posiada odpowiednie narzędzia weryfikacji. Jako, że proces sprawdzania jest niezwykle szczelny i staranny, ogranicza się możliwość, by wśród klientów platformy znalazły się nieuczciwe czy fałszywe firmy.

Prowadzona przez giełdę transportową kontrola obejmuje nie tylko przedsiębiorstwo, ale także każdego kolejnego użytkownika, nawet po otrzymaniu autoryzacji. Również w tracie użytkowania programu firmy są nadal obserwowane i jeśli wydarzą się jakiekolwiek problemy – następuje reakcja oferenta giełdy. Podejrzani kontrahenci są natychmiast blokowani, przez co tracą dostęp do bazy danych dotyczących aktualnych zleceń frachtów i wolnych powierzchni ładunkowych. Nie mogą też narazić kolejnych przedsiębiorców na ewentualne ryzyko związane z wyłudzeniem towarów czy należności za usługę. 

Dla każdej firmy, bez względu na działalność od zawsze na pierwszym miejscu powinno być bezpieczeństwo transakcji. Dbajmy szczególnie o to, by współpracować jedynie ze sprawdzonymi kontrahentami.

Klaudia Grzybowska, Marketing manager, TimoCom Soft - und Hardware GmbH
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA