REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Giełdy ładunków: Staranność kupiecka wspiera bezpieczeństwo transakcji

Klaudia Grzybowska
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji na giełdzie ładunków zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

Giełdy ładunków są największą platformą wymiany informacji biznesowej w branży TSL. Poza ilością ofert, liczbą użytkowników i ich pochodzeniem, ogromną rolę ma tutaj bezpieczeństwo. Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

REKLAMA

Nie ma firmy, dla której staranność kupiecka mogłaby nie mieć znaczenia. Istnieją jednak takie, które nie do końca są tego świadome. Szczególnie spedytorom i przewoźnikom należy wyjaśniać jak ważna jest bieżąca, systematyczna kontrola kontrahentów. Powinien to być nawyk każdego dysponenta. Nawyk, który można wypracować.

Giełda ładunków:Dokumenty to podstawa

Wystarczy na początek położyć odpowiedni nacisk na sprawdzanie dokumentów. Spedytorzy podczas przyjmowania każdego zlecenia, winni zainteresować się partnerem, z którym podejmują negocjacje. Dla wielu przedsiębiorców jest to już oczywiste. Jednak nie dla wszystkich. Wciąż spotykamy organizacje, dla których staranność kupiecka schodzi na dalszy plan.


REKLAMA

Bardzo często jej wrogiem staje się najzwyklejszy brak czasu. Jeżeli spedytor przytłoczony jest kolejnymi obowiązkami – to sprawdzanie wielu dokumentów może wydać mu się zbyt czasochłonne. Duże firmy z branży TSL posiadają już odpowiednie działy i całe mechanizmy controllingu. Jednak zważywszy na to, iż jest to ogromny wydatek, nie każda jednostka może sobie na takie systemy pozwolić.

Mimo to, każde – nawet najmniejsze – przedsiębiorstwo może stworzyć podstawowy model kontroli: najprostszym jest prośba potencjalnego partnera biznesowego o przesłanie dokumentów rejestracyjnych w celu ich identyfikacji. Zaleca się także sprawdzanie czy telefony lub e-maile, którymi posługuje się konkretna osoba, znajdują się w firmie. Warto również poprosić o dosłanie wydruku danej oferty, aby zyskać pewność, że np. nasz rozmówca faktycznie posiada autoryzowany dostęp do giełdy ładunków.

Przewoźnicy starannie wybierają zleceniodawcę

Wśród klientów platform zleceń transportowych oferowanych przez niemieckie przedsiębiorstwa obserwuje się coraz większą świadomość w zakresie dbałości o własne bezpieczeństwo. Presja czasu, z którą boryka się wiele organizacji przestaje determinować codzienne decyzje przedsiębiorców i ich pracowników. Dotyczy to wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Z jednej strony przewoźnicy w obawie o zapłatę za wykonaną usługę starannie wybierają firmy zlecające im transport. Z drugiej strony zleceniodawcy, chcący bezpiecznie i terminowo dostarczyć swoje towary skrupulatnie weryfikują potencjalnych usługodawców. Wszystko po to, aby nie narazić przedsiębiorstwa na współpracę z nierzetelnym bądź nieuczciwym partnerem.


REKLAMA

Dostęp do giełdy transportowej np. TimoCom Truck&Cargo®, mogą otrzymać jedynie sprawdzone przedsiębiorstwa spełniające określone warunki. Nad ich jakością czuwa dział controllingu, który posiada odpowiednie narzędzia weryfikacji. Jako, że proces sprawdzania jest niezwykle szczelny i staranny, ogranicza się możliwość, by wśród klientów platformy znalazły się nieuczciwe czy fałszywe firmy.

Prowadzona przez giełdę transportową kontrola obejmuje nie tylko przedsiębiorstwo, ale także każdego kolejnego użytkownika, nawet po otrzymaniu autoryzacji. Również w tracie użytkowania programu firmy są nadal obserwowane i jeśli wydarzą się jakiekolwiek problemy – następuje reakcja oferenta giełdy. Podejrzani kontrahenci są natychmiast blokowani, przez co tracą dostęp do bazy danych dotyczących aktualnych zleceń frachtów i wolnych powierzchni ładunkowych. Nie mogą też narazić kolejnych przedsiębiorców na ewentualne ryzyko związane z wyłudzeniem towarów czy należności za usługę. 

Dla każdej firmy, bez względu na działalność od zawsze na pierwszym miejscu powinno być bezpieczeństwo transakcji. Dbajmy szczególnie o to, by współpracować jedynie ze sprawdzonymi kontrahentami.

Klaudia Grzybowska, Marketing manager, TimoCom Soft - und Hardware GmbH
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    REKLAMA

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    REKLAMA