REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Giełdy ładunków: Staranność kupiecka wspiera bezpieczeństwo transakcji

Klaudia Grzybowska
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji na giełdzie ładunków zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

Giełdy ładunków są największą platformą wymiany informacji biznesowej w branży TSL. Poza ilością ofert, liczbą użytkowników i ich pochodzeniem, ogromną rolę ma tutaj bezpieczeństwo. Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

REKLAMA

Nie ma firmy, dla której staranność kupiecka mogłaby nie mieć znaczenia. Istnieją jednak takie, które nie do końca są tego świadome. Szczególnie spedytorom i przewoźnikom należy wyjaśniać jak ważna jest bieżąca, systematyczna kontrola kontrahentów. Powinien to być nawyk każdego dysponenta. Nawyk, który można wypracować.

Giełda ładunków:Dokumenty to podstawa

Wystarczy na początek położyć odpowiedni nacisk na sprawdzanie dokumentów. Spedytorzy podczas przyjmowania każdego zlecenia, winni zainteresować się partnerem, z którym podejmują negocjacje. Dla wielu przedsiębiorców jest to już oczywiste. Jednak nie dla wszystkich. Wciąż spotykamy organizacje, dla których staranność kupiecka schodzi na dalszy plan.


REKLAMA

Bardzo często jej wrogiem staje się najzwyklejszy brak czasu. Jeżeli spedytor przytłoczony jest kolejnymi obowiązkami – to sprawdzanie wielu dokumentów może wydać mu się zbyt czasochłonne. Duże firmy z branży TSL posiadają już odpowiednie działy i całe mechanizmy controllingu. Jednak zważywszy na to, iż jest to ogromny wydatek, nie każda jednostka może sobie na takie systemy pozwolić.

Mimo to, każde – nawet najmniejsze – przedsiębiorstwo może stworzyć podstawowy model kontroli: najprostszym jest prośba potencjalnego partnera biznesowego o przesłanie dokumentów rejestracyjnych w celu ich identyfikacji. Zaleca się także sprawdzanie czy telefony lub e-maile, którymi posługuje się konkretna osoba, znajdują się w firmie. Warto również poprosić o dosłanie wydruku danej oferty, aby zyskać pewność, że np. nasz rozmówca faktycznie posiada autoryzowany dostęp do giełdy ładunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewoźnicy starannie wybierają zleceniodawcę

Wśród klientów platform zleceń transportowych oferowanych przez niemieckie przedsiębiorstwa obserwuje się coraz większą świadomość w zakresie dbałości o własne bezpieczeństwo. Presja czasu, z którą boryka się wiele organizacji przestaje determinować codzienne decyzje przedsiębiorców i ich pracowników. Dotyczy to wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Z jednej strony przewoźnicy w obawie o zapłatę za wykonaną usługę starannie wybierają firmy zlecające im transport. Z drugiej strony zleceniodawcy, chcący bezpiecznie i terminowo dostarczyć swoje towary skrupulatnie weryfikują potencjalnych usługodawców. Wszystko po to, aby nie narazić przedsiębiorstwa na współpracę z nierzetelnym bądź nieuczciwym partnerem.


REKLAMA

Dostęp do giełdy transportowej np. TimoCom Truck&Cargo®, mogą otrzymać jedynie sprawdzone przedsiębiorstwa spełniające określone warunki. Nad ich jakością czuwa dział controllingu, który posiada odpowiednie narzędzia weryfikacji. Jako, że proces sprawdzania jest niezwykle szczelny i staranny, ogranicza się możliwość, by wśród klientów platformy znalazły się nieuczciwe czy fałszywe firmy.

Prowadzona przez giełdę transportową kontrola obejmuje nie tylko przedsiębiorstwo, ale także każdego kolejnego użytkownika, nawet po otrzymaniu autoryzacji. Również w tracie użytkowania programu firmy są nadal obserwowane i jeśli wydarzą się jakiekolwiek problemy – następuje reakcja oferenta giełdy. Podejrzani kontrahenci są natychmiast blokowani, przez co tracą dostęp do bazy danych dotyczących aktualnych zleceń frachtów i wolnych powierzchni ładunkowych. Nie mogą też narazić kolejnych przedsiębiorców na ewentualne ryzyko związane z wyłudzeniem towarów czy należności za usługę. 

Dla każdej firmy, bez względu na działalność od zawsze na pierwszym miejscu powinno być bezpieczeństwo transakcji. Dbajmy szczególnie o to, by współpracować jedynie ze sprawdzonymi kontrahentami.

Klaudia Grzybowska, Marketing manager, TimoCom Soft - und Hardware GmbH
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA