REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Giełdy ładunków: Staranność kupiecka wspiera bezpieczeństwo transakcji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Klaudia Grzybowska
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji na giełdzie ładunków zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

Giełdy ładunków są największą platformą wymiany informacji biznesowej w branży TSL. Poza ilością ofert, liczbą użytkowników i ich pochodzeniem, ogromną rolę ma tutaj bezpieczeństwo. Im więcej etapów kontrolnych tym większa pewność co do kontrahenta, ale pamiętajmy, że całkowite bezpieczeństwo transakcji zależy w dużej mierze od zachowania należytej staranności kupieckiej.

REKLAMA

Nie ma firmy, dla której staranność kupiecka mogłaby nie mieć znaczenia. Istnieją jednak takie, które nie do końca są tego świadome. Szczególnie spedytorom i przewoźnikom należy wyjaśniać jak ważna jest bieżąca, systematyczna kontrola kontrahentów. Powinien to być nawyk każdego dysponenta. Nawyk, który można wypracować.

Giełda ładunków:Dokumenty to podstawa

Wystarczy na początek położyć odpowiedni nacisk na sprawdzanie dokumentów. Spedytorzy podczas przyjmowania każdego zlecenia, winni zainteresować się partnerem, z którym podejmują negocjacje. Dla wielu przedsiębiorców jest to już oczywiste. Jednak nie dla wszystkich. Wciąż spotykamy organizacje, dla których staranność kupiecka schodzi na dalszy plan.


REKLAMA

Bardzo często jej wrogiem staje się najzwyklejszy brak czasu. Jeżeli spedytor przytłoczony jest kolejnymi obowiązkami – to sprawdzanie wielu dokumentów może wydać mu się zbyt czasochłonne. Duże firmy z branży TSL posiadają już odpowiednie działy i całe mechanizmy controllingu. Jednak zważywszy na to, iż jest to ogromny wydatek, nie każda jednostka może sobie na takie systemy pozwolić.

Mimo to, każde – nawet najmniejsze – przedsiębiorstwo może stworzyć podstawowy model kontroli: najprostszym jest prośba potencjalnego partnera biznesowego o przesłanie dokumentów rejestracyjnych w celu ich identyfikacji. Zaleca się także sprawdzanie czy telefony lub e-maile, którymi posługuje się konkretna osoba, znajdują się w firmie. Warto również poprosić o dosłanie wydruku danej oferty, aby zyskać pewność, że np. nasz rozmówca faktycznie posiada autoryzowany dostęp do giełdy ładunków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewoźnicy starannie wybierają zleceniodawcę

Wśród klientów platform zleceń transportowych oferowanych przez niemieckie przedsiębiorstwa obserwuje się coraz większą świadomość w zakresie dbałości o własne bezpieczeństwo. Presja czasu, z którą boryka się wiele organizacji przestaje determinować codzienne decyzje przedsiębiorców i ich pracowników. Dotyczy to wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Z jednej strony przewoźnicy w obawie o zapłatę za wykonaną usługę starannie wybierają firmy zlecające im transport. Z drugiej strony zleceniodawcy, chcący bezpiecznie i terminowo dostarczyć swoje towary skrupulatnie weryfikują potencjalnych usługodawców. Wszystko po to, aby nie narazić przedsiębiorstwa na współpracę z nierzetelnym bądź nieuczciwym partnerem.


REKLAMA

Dostęp do giełdy transportowej np. TimoCom Truck&Cargo®, mogą otrzymać jedynie sprawdzone przedsiębiorstwa spełniające określone warunki. Nad ich jakością czuwa dział controllingu, który posiada odpowiednie narzędzia weryfikacji. Jako, że proces sprawdzania jest niezwykle szczelny i staranny, ogranicza się możliwość, by wśród klientów platformy znalazły się nieuczciwe czy fałszywe firmy.

Prowadzona przez giełdę transportową kontrola obejmuje nie tylko przedsiębiorstwo, ale także każdego kolejnego użytkownika, nawet po otrzymaniu autoryzacji. Również w tracie użytkowania programu firmy są nadal obserwowane i jeśli wydarzą się jakiekolwiek problemy – następuje reakcja oferenta giełdy. Podejrzani kontrahenci są natychmiast blokowani, przez co tracą dostęp do bazy danych dotyczących aktualnych zleceń frachtów i wolnych powierzchni ładunkowych. Nie mogą też narazić kolejnych przedsiębiorców na ewentualne ryzyko związane z wyłudzeniem towarów czy należności za usługę. 

Dla każdej firmy, bez względu na działalność od zawsze na pierwszym miejscu powinno być bezpieczeństwo transakcji. Dbajmy szczególnie o to, by współpracować jedynie ze sprawdzonymi kontrahentami.

Klaudia Grzybowska, Marketing manager, TimoCom Soft - und Hardware GmbH
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA