REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek. Co kraj to obyczaj...

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek. Co kraj to obyczaj...
Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek. Co kraj to obyczaj...
Materiały Eurowag

REKLAMA

REKLAMA

Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek? Każde państwo ma swój system opłat. Jak kierowca ma się odnaleźć? Czasem wystarczy jedno urządzenie.

Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek to wyzwanie!

Mieliście problem po uruchomieniu polskiego systemu e-Toll? Wyobraźcie sobie teraz zatem, że jesteście kierowcą ciężarówki i musicie zrozumieć zasadę działania podobnych rozwiązań, ale działających w każdym z państw, które napotykacie na swojej drodze. To prawdziwe wyzwanie. Szczególnie że nie ma czegoś takiego jak opłata jednorodna. Czasami zależy ona tylko od ilości pokonanych kilometrów, a czasami także normy emisji spalin czy nawet konkretnego typu pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

A pisząc opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek, mamy na myśli nie tylko opłaty za drogi krajowe, ekspresówki i autostrady, ale także np. płatne przejazdy mostami czy tunelami.

Każdy kraj ma swój system. Jedno urządzenie łączy je wszystkie

Taki poziom skomplikowania mógłby przerażać kierowców i z pewnością ich przeraża. Tyle że nie w XXI wieku. Bo dziś do dyspozycji osób pracujących w transporcie kołowym pozostają systemy, które łączą wszystkie płatności, a do tego dokonują ich automatycznie. W efekcie kierowcy mogą skupić się na celu podróży i sposobie w miarę szybkiego dotarcia do niego. Opłaty dokonują się poza jego wiedzą i świadomością.

Opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek? A do tego karta paliwowa

Przykładów systemów, które realizują opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek, jest na szczęście sporo. Jednym z nich jest chociażby Eurowag. Rozwiązania płatnicze działa w sumie w 23 krajach. A to nie koniec. Bo do dyspozycji klientów pozostają urządzenia do poboru opłat drogowych z certyfikatem EETS. I co więcej, system posiada wbudowaną ochronę przed fraudami z użyciem karty paliwowej "Fuel Guard". Oferuje zatem w pełni bezpieczne płatności za paliwo na stacjach benzynowych na całym świecie.

REKLAMA

Eurowag rozumie potrzebę uproszczenia obsługi systemów opłat drogowych i innych kwestii związanych z kosztami. Dlatego dostarczamy naszym klientom zintegrowane rozwiązania, które sięgają od interfejsu użytkownika na portalu klienta Eurowag, aż do urządzenia pokładowego, pozwalającego kierowcom płacić za przejazdy w wielu regionach, za pośrednictwem jednego OBU – mówi Paweł Wydymus, Country Manager Polska w Eurowagu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System do opłat za drogi w Europie i... telemetria

Systemy bezdotykowo realizujące opłaty drogowe w Europie dla ciężarówek mają jednak więcej zalet. Bo skoro w pojeździe znajduje się OBU, to automatycznie istnieje możliwość zarządzania flotą. Moduł przekazuje informacje dotyczące położenia oraz danych telemetrycznych. Poza tym pozwala też na planowanie kosztów tras. Daje bowiem możliwość wyliczenia potencjalnych opłat drogowych, które zostaną pobrane z systemu pokładowego. To może pomóc firmom transportowym w obniżeniu kosztów i jednoczesnym lepszym planowaniu cen usług.

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA