REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

OT Logistics przejmie porty na Bałtyku i Adriatyku?

Subskrybuj nas na Youtube
OT Logistics przejmie porty na Bałtyku i Adriatyku?
OT Logistics przejmie porty na Bałtyku i Adriatyku?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

OT Logistics przygotowuje się do ofensywy. W najbliższych latach władze firmy zamierzają zbudować terminal masowy w porcie w Gdańsku. Ponad to przedsiębiorstwo jest zainteresowane przejęciami portów na Bałtyku i Adriatyku.

OT Logistics pozostaje zainteresowane przejęciami portów na Bałtyku i Adriatyku - poinformowali na poniedziałkowej konferencji przedstawiciele spółki. W najbliższych latach firma zamierza zbudować terminal masowy w porcie w Gdańsku - pierwszy etap inwestycji może pochłonąć do 150 mln zł.

REKLAMA

"Nadal jesteśmy zainteresowani akwizycją portów, zarówno na Bałtyku jak i Adriatyku. Widzimy możliwości inwestycji" - powiedział prezes Zbigniew Nowik.

W lipcu OT Logistics podpisało umowę 30-letniej dzierżawy Morskiego Portu Wewnętrznego w Gdańsku. Dokument czeka teraz na podpis ministra transportu. Grupa chce od podstaw zbudować w tym miejscu terminal masowy. Budowa ma potrwać maksymalnie 60 miesięcy.

Zobacz też: Nowy magazyn w Porcie Gdynia

"W pierwszym etapie będzie to port paszowy, który będzie przeładowywał 2,5 mln ton rocznie do 2018 roku. Do 2020 roku powstanie tam port masowy, przeładowujący do 5 mln ton rocznie" - powiedział prezes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Pierwszy etap dedykowany produktom rolniczym to inwestycja rzędu 130-150 mln zł, reszta będzie uzależniona od tego w jaki sposób będziemy chcieli dalej rozwijać tę inwestycję" - dodał wiceprezes Piotr Ambrozowicz.

Spółka liczy na rozwój eksportu polskich produktów rolnych w kolejnych latach. Głównymi, i najbardziej rozwojowymi, kierunkami tego eksportu są Afryka Północna oraz Bliski Wschód.

"Jest to grupa towarów najbardziej stabilna pod kątem ciągłości dostaw. Często w kontraktach mamy tu do czynienia z gwarancjami określonych wolumenów, co rzadko się zdarza w innych branżach" - powiedział wiceprezes Ryszard Warzocha.

Pod koniec lipca OT Logistics kupiło prawie 21 proc. akcji spółki Luka Rijeka, operatora największego portu w Chorwacji, za 61,2 mln zł. Zdolności przeładunkowe portu to ponad 8 mln ton towarów rocznie, jednak w ubiegłym roku przeładował on jedynie 2 mln ton.

"Na chwilę obecną największym problemem jest wywóz towarów z portu, ale liczymy tu oczywiście na poprawę" - powiedział prezes.

Dodał, że grupa chce być długoterminowo obecna nad Adriatykiem, ze względu na spodziewane inwestycje ze strony Unii Europejskiej.

OT Logistics jest zainteresowane zakupem kolejnych pakietów akcji chorwackiej spółki, której największym akcjonariuszem (39 proc. akcji) jest fundusz resortu skarbu. Spółka jest notowana na giełdzie w Zagrzebiu.

Zobacz też: Jak opodatkować VAT usługi składowania towarów?

Zarząd podał, że letnia susza nie miała znaczącego wpływu na transport barkami na najważniejszych dla OT Logistics trasach.

"Susza miała największy wpływ na transport na części Łaby. Poza nią na wyniki żeglugi śródlądowej wpłynął pożar barki, która zablokowała w czerwcu na miesiąc trasę między Szczecinem a Berlinem" - podał Ryszard Warzocha, wiceprezes zarządu.

"Wolumen przewozów był niższy, ale liczymy, że trzeci kwartał pociągnie wyniki w górę" - dodał.

Przychody segmentu transportowego spadły w pierwszej połowie roku o 21 proc. do 108,7 mln zł. Jednocześnie rentowność wzrosła o 13 proc. do 18,4 mln zł EBITDA.

Na konferencji podano, że Górna Odra oraz dolny odcinek Wisły odpowiadają za mniej niż 10 proc. przychodów segmentu transportowego OT Logistics. Około 50 proc. sprzedaży pochodzi z obszaru między Szczecinem a Łabą, reszta natomiast to transport na Łabie, w niemieckim kanale śródlądowym, oraz w okolicy Hamburga.

Przedstawiciele grupy podali, że OT Logistics skupia się obecnie na marżach, przeglądając jednocześnie portfel klientów.

"Liczymy na dalszy wzrost rentowności" - powiedział wiceprezes Ambrozowicz.

Dodał, że OT Logistics ma w niedalekiej przyszłość mocniej zintegrować spółki z grupy, tak aby zwiększyć możliwości sprzedaży klientom kilku usług.

W pierwszej połowie roku przychody grupy spadły o 6 proc. do 370,4 mln zł. Wynik EBITDA wzrósł jednocześnie o 15 proc. do 29,8 mln zł, a rentowność EBITDA wzrosła do 6,6 proc. z 5,4 proc. przed rokiem.

Zarząd podał, że na spadek przychodów wpłynęła m.in. sprzedaż spółki spedycyjnej w Holandii.

OT Logistics zajmuje się transportem towarów żeglugą śródlądową (spółka posiada 800 jednostek pływających), spedycją oraz logistyką. Jest operatorem portów morskich w Gdyni (Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia), Świnoujściu oraz Kołobrzegu. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA