REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będzie jedna Państwowa Komisja Badania Wypadków Transportowych

Subskrybuj nas na Youtube
Będzie jedna Państwowa Komisja Badania Wypadków Transportowych.
Będzie jedna Państwowa Komisja Badania Wypadków Transportowych.

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo infrastruktury i Rozwoju pracuje nad tym, by zamiast trzech oddzielnych komisji zajmujących się wypadkami lotniczymi, morskimi i kolejowymi, powołać jedną, któa zajęłaby się problemem kompleksowo.

Będzie jedna Państwowa Komisja Badania Wypadków Transportowych

MIR pracuje nad utworzeniem jednej Państwowej Komisji Badania Wypadków Transportowych zamiast obecnych trzech zajmujących się wypadkami lotniczymi, morskimi i kolejowymi - mówi PAP wiceszef MIR Paweł Olszewski. Nowością będzie dział ds. katastrof w ruchu drogowym.

REKLAMA

Zobacz też: Jak ograniczyć koszty paliwa w spedycji?

REKLAMA

"Przygotowujemy rozwiązania prawne zmierzające do tego, aby powołać jedną Państwową Komisję Badania Wypadków Transportowych w oparciu o dotychczasowe trzy komisje - badania wypadków lotniczych, morskich oraz kolejowych" - zaznaczył wiceminister, który jest jednocześnie pełnomocnikiem rządu ds. bezpieczeństwa transportu i ruchu drogowego.

Jak mówił, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce te komisje scalić w jedną, ale z czterema działami. "Nowością będzie dodanie komponentu dotyczącego badania wypadków, a w zasadzie katastrof w ruchu drogowym. Do końca tej kadencji projekt będzie przygotowany. Najpewniej trzeba będzie go uchwalić już w przyszłej kadencji parlamentu" - dodał Olszewski.

Zobacz też: Techniczny sposób poboru podatku u źródła przez płatnika na gruncie ustawy o PDOP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Działanie w praktyce

REKLAMA

Wiceszef MIR tłumaczył, że te cztery działy miałyby samodzielność działania w swoich dziedzinach, ale wymieniałyby się informacjami i doświadczeniami, bo - jak podkreślił - bardzo często wypadki przenikają się wzajemnie. "Stąd pomysł powołania jednej państwowej komisji z czterema działami, departamentami, czy podkomisjami - to już będzie opisane w normach prawnych" - podkreślił.

Pytany komu miałaby podlegać Państwowa Komisja Badania Wypadków Transportowych, odparł: "To nie jest jeszcze do końca ustalone, bo są różne koncepcje. W niektórych krajach te komisje podlegają bezpośrednio premierowi, a w innych ministrowi właściwemu ds. transportu. Skłaniałbym się, żeby nadzór należał do ministra do spraw transportu, bo jednak w tym resorcie jest najwięcej wiedzy na ten temat i nadzór może być bardziej intensywny, ale nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie". (PAP)

Dorota Zawiślińska i Krzysztof Markowski

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA