REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL

REKLAMA

REKLAMA

Najczęstszą przyczyną wypadków w magazynach są błędy ludzkie. Stosowana od lat edukacja pracowników w zakresie BHP to oczywiście niezbędny element poprawiający bezpieczeństwo pracy w magazynach. Ale „w walce” o bezpieczne magazyny, bardzo pomocny okazuje się także rozwój nowoczesnych technologii.

Od wielu lat wiodącą przyczyną wypadków przy pracy w naszym kraju są nieprawidłowe zachowania personelu. W 2015 roku spowodowały one 59,2% niepożądanych incydentów. Przewinieniami skutkującymi największą liczbą zajść są: niedostateczna koncentracja uwagi na wykonywanej czynności, zaskoczenie niespodziewanym zdarzeniem oraz nieznajomość zasad BHP, niewłaściwe tempo pracy i brak doświadczenia. Czy da się skutecznie niwelować ryzyko występowania wypadków wynikających z błędów ludzkich? W jaki sposób adresować tego rodzaju problemy? Jakie narzędzia są najbardziej skuteczne?

REKLAMA

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

STILL

STILL

Zobacz też: Moment powstania przychodu przy sprzedaży towaru w ramach magazynu konsygnacyjnego

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie – rola transportu wewnętrznego

Według wstępnych danych GUS za 2016 rok, łącznie 56,4% czynności wykonywanych przez osoby poszkodowane jest powiązanych z poruszaniem się (35,1%) oraz transportem (14,7% - ręcznym; 6,6% - kierowaniem środkami przewozu wewnętrznego). Niemal połowa wydarzeń powodujących urazy wynika ze zderzeń bądź uderzeń – czy to z nieruchomymi, czy ruchomymi obiektami (odpowiednio 25,7 oraz 20,8%). – W związku z charakterystyką wypadków w miejscu pracy, obszarem działalności, w którym powinno się szukać miejsca do poprawy bezpieczeństwa, jest transport wewnętrzny – mówi Paweł Włuka, jeden z prowadzących zajęcia w ramach Akademii Bezpieczeństwa STILL. – W długofalowym ujęciu, najbardziej skutecznym sposobem eliminowania problemów związanych z zachowaniem przez pracowników zasad BHP w transporcie jest ciągła edukacja i promowanie wśród nich pozytywnych postaw. By nauka była skuteczna, musi jednak być podparta bliskimi uczestnikom przykładami. W parze z nią powinna iść także wspierająca poprawne nawyki kultura organizacyjna – dodaje. Dlatego coraz częściej jako kompleksowy element oferty, dostawcy wózków widłowych i rozwiązań dla floty intralogistycznej proponują usługi szkoleniowe.

Zobacz też: Magazyn bez włączników świateł

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie - edukacja i motywacja

Ponadobowiązkowe szkolenia dla operatorów urządzeń transportu wewnętrznego cieszą się rosnącą popularnością. W ich trakcie poruszane się takie zagadnienia, jak: prawidłowa eksploatacja pojazdów techniki magazynowej, sytuacje zagrożenia w logistyce czy przyczyny wypadków i przeciwdziałanie ich występowaniu. Coraz częściej działania rozwojowo-uświadamiające w tych obszarach postrzegane są jako metoda zwiększania wydajności pracy i budowania przewagi konkurencyjnej. – Mamy poczucie, że regularne, „ponadprogramowe” szkolenia z zakresu bezpieczeństwa mają istotne przełożenie na funkcjonowanie procesów logistycznych w naszym przedsiębiorstwie – komentuje Dariusz Pięta z BSH, pierwszego laureata konkursu „Lider Bezpiecznej Pracy w Magazynie”. – Przypominamy dzięki nim o najważniejszych zasadach związanych z prawidłową eksploatacją maszyn i informujemy o technologicznych nowościach. Jeszcze ważniejszym efektem jest jednak pokazanie pracownikom, jak ważne jest dla nas zminimalizowanie liczby kolizji i wykształcenie proaktywnej postawy zapobiegania zagrożeniom. Działania te wymiernie przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu wewnątrzzakładowego – podsumowuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Prognoza dla stawek czynszu za wynajem powierzchni magazynowych w 2017 r.

Uzupełnieniem programu rozwoju kompetencji może być zbudowany w oparciu o wskaźniki bezpieczeństwa system motywacyjny. Wiarygodne miary skuteczności operatorów można uzyskać z automatycznej ewidencji aktywności wózków. Archiwizowane w programach flotowych dane umożliwiają rzetelną i trafną ocenę wydajności. Dzięki gromadzonym informacjom wiadomo: jaka część czasu pracy jest efektywnie wykorzystywana, z jakimi prędkościami poruszają się pojazdy i jakie dystanse pokonuje codziennie każdy z nich. Znani są także sprawcy wszystkich kolizji. Wiedza ta pozwala na wdrożenie nagród bazujących na wymiernych wskaźnikach, jak najbezpieczniejsza jazda czy najlepsze wykorzystanie czasu. Z drugiej strony, umożliwia wskazanie osób wymagających dodatkowego przeszkolenia. Istotnym w tym kontekście czynnikiem jest również wzrost świadomości operatorów co do oczekiwań pracodawcy. Fakt, że efekty są porównywane, a wyniki mają przełożenie na ocenę zatrudnionych osób działa motywująco i pomaga wytworzyć postawę zwiększonej odpowiedzialności za sprzęt i swoje działania.

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie - automatyzacja dla koncentracji

Jak wynika z raportu GUS za 2015 rok, co czwarty wypadek był spowodowany niedostateczną koncentracją uwagi na wykonywanej czynności. To najczęstsza przyczyna niepożądanych zdarzeń w miejscu pracy. Narzędziem pozwalającym na ograniczenie jej występowania może być włączenie do procesów transportu wewnętrznego elementów automatyzacji. – Testy iGo neo CX 20, wózka do kompletacji poziomej samodzielnie poruszającego się za operatorem, wykazały, że wykonywanie zadań przy jego użyciu jest o 30% bardziej wydajne – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Efekt ten osiągnięto eliminując konieczność sterowania pojazdem, pozwalając człowiekowi skoncentrować się na pobieraniu towarów – tłumaczy. W świetle danych na temat przyczyn wypadków w pracy, logicznym wydaje się, że wdrożenie tego typu rozwiązań pozytywnie wpłynie także na bezpieczeństwo. Urządzenie nie tylko przestrzega wszystkich zasad ruchu, zachowując pożądaną odległość od innych wózków, pieszych oraz infrastruktury magazynu, ale także nieustannie skanuje otoczenie, poszukując potencjalnych zagrożeń i dostosowując zachowanie do sytuacji. Daje przy tym możliwość pełnej koncentracji na zadaniu, bez rozpraszania się aktywnościami pobocznymi.

Źródło: Materiały prasowe STILL

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL
Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA