REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

Subskrybuj nas na Youtube
Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL

REKLAMA

REKLAMA

Najczęstszą przyczyną wypadków w magazynach są błędy ludzkie. Stosowana od lat edukacja pracowników w zakresie BHP to oczywiście niezbędny element poprawiający bezpieczeństwo pracy w magazynach. Ale „w walce” o bezpieczne magazyny, bardzo pomocny okazuje się także rozwój nowoczesnych technologii.

Od wielu lat wiodącą przyczyną wypadków przy pracy w naszym kraju są nieprawidłowe zachowania personelu. W 2015 roku spowodowały one 59,2% niepożądanych incydentów. Przewinieniami skutkującymi największą liczbą zajść są: niedostateczna koncentracja uwagi na wykonywanej czynności, zaskoczenie niespodziewanym zdarzeniem oraz nieznajomość zasad BHP, niewłaściwe tempo pracy i brak doświadczenia. Czy da się skutecznie niwelować ryzyko występowania wypadków wynikających z błędów ludzkich? W jaki sposób adresować tego rodzaju problemy? Jakie narzędzia są najbardziej skuteczne?

REKLAMA

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie

STILL

STILL

Zobacz też: Moment powstania przychodu przy sprzedaży towaru w ramach magazynu konsygnacyjnego

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie – rola transportu wewnętrznego

Według wstępnych danych GUS za 2016 rok, łącznie 56,4% czynności wykonywanych przez osoby poszkodowane jest powiązanych z poruszaniem się (35,1%) oraz transportem (14,7% - ręcznym; 6,6% - kierowaniem środkami przewozu wewnętrznego). Niemal połowa wydarzeń powodujących urazy wynika ze zderzeń bądź uderzeń – czy to z nieruchomymi, czy ruchomymi obiektami (odpowiednio 25,7 oraz 20,8%). – W związku z charakterystyką wypadków w miejscu pracy, obszarem działalności, w którym powinno się szukać miejsca do poprawy bezpieczeństwa, jest transport wewnętrzny – mówi Paweł Włuka, jeden z prowadzących zajęcia w ramach Akademii Bezpieczeństwa STILL. – W długofalowym ujęciu, najbardziej skutecznym sposobem eliminowania problemów związanych z zachowaniem przez pracowników zasad BHP w transporcie jest ciągła edukacja i promowanie wśród nich pozytywnych postaw. By nauka była skuteczna, musi jednak być podparta bliskimi uczestnikom przykładami. W parze z nią powinna iść także wspierająca poprawne nawyki kultura organizacyjna – dodaje. Dlatego coraz częściej jako kompleksowy element oferty, dostawcy wózków widłowych i rozwiązań dla floty intralogistycznej proponują usługi szkoleniowe.

Zobacz też: Magazyn bez włączników świateł

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie - edukacja i motywacja

Ponadobowiązkowe szkolenia dla operatorów urządzeń transportu wewnętrznego cieszą się rosnącą popularnością. W ich trakcie poruszane się takie zagadnienia, jak: prawidłowa eksploatacja pojazdów techniki magazynowej, sytuacje zagrożenia w logistyce czy przyczyny wypadków i przeciwdziałanie ich występowaniu. Coraz częściej działania rozwojowo-uświadamiające w tych obszarach postrzegane są jako metoda zwiększania wydajności pracy i budowania przewagi konkurencyjnej. – Mamy poczucie, że regularne, „ponadprogramowe” szkolenia z zakresu bezpieczeństwa mają istotne przełożenie na funkcjonowanie procesów logistycznych w naszym przedsiębiorstwie – komentuje Dariusz Pięta z BSH, pierwszego laureata konkursu „Lider Bezpiecznej Pracy w Magazynie”. – Przypominamy dzięki nim o najważniejszych zasadach związanych z prawidłową eksploatacją maszyn i informujemy o technologicznych nowościach. Jeszcze ważniejszym efektem jest jednak pokazanie pracownikom, jak ważne jest dla nas zminimalizowanie liczby kolizji i wykształcenie proaktywnej postawy zapobiegania zagrożeniom. Działania te wymiernie przekładają się na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu wewnątrzzakładowego – podsumowuje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Prognoza dla stawek czynszu za wynajem powierzchni magazynowych w 2017 r.

Uzupełnieniem programu rozwoju kompetencji może być zbudowany w oparciu o wskaźniki bezpieczeństwa system motywacyjny. Wiarygodne miary skuteczności operatorów można uzyskać z automatycznej ewidencji aktywności wózków. Archiwizowane w programach flotowych dane umożliwiają rzetelną i trafną ocenę wydajności. Dzięki gromadzonym informacjom wiadomo: jaka część czasu pracy jest efektywnie wykorzystywana, z jakimi prędkościami poruszają się pojazdy i jakie dystanse pokonuje codziennie każdy z nich. Znani są także sprawcy wszystkich kolizji. Wiedza ta pozwala na wdrożenie nagród bazujących na wymiernych wskaźnikach, jak najbezpieczniejsza jazda czy najlepsze wykorzystanie czasu. Z drugiej strony, umożliwia wskazanie osób wymagających dodatkowego przeszkolenia. Istotnym w tym kontekście czynnikiem jest również wzrost świadomości operatorów co do oczekiwań pracodawcy. Fakt, że efekty są porównywane, a wyniki mają przełożenie na ocenę zatrudnionych osób działa motywująco i pomaga wytworzyć postawę zwiększonej odpowiedzialności za sprzęt i swoje działania.

Jak poprawić bezpieczeństwo w magazynie - automatyzacja dla koncentracji

Jak wynika z raportu GUS za 2015 rok, co czwarty wypadek był spowodowany niedostateczną koncentracją uwagi na wykonywanej czynności. To najczęstsza przyczyna niepożądanych zdarzeń w miejscu pracy. Narzędziem pozwalającym na ograniczenie jej występowania może być włączenie do procesów transportu wewnętrznego elementów automatyzacji. – Testy iGo neo CX 20, wózka do kompletacji poziomej samodzielnie poruszającego się za operatorem, wykazały, że wykonywanie zadań przy jego użyciu jest o 30% bardziej wydajne – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Efekt ten osiągnięto eliminując konieczność sterowania pojazdem, pozwalając człowiekowi skoncentrować się na pobieraniu towarów – tłumaczy. W świetle danych na temat przyczyn wypadków w pracy, logicznym wydaje się, że wdrożenie tego typu rozwiązań pozytywnie wpłynie także na bezpieczeństwo. Urządzenie nie tylko przestrzega wszystkich zasad ruchu, zachowując pożądaną odległość od innych wózków, pieszych oraz infrastruktury magazynu, ale także nieustannie skanuje otoczenie, poszukując potencjalnych zagrożeń i dostosowując zachowanie do sytuacji. Daje przy tym możliwość pełnej koncentracji na zadaniu, bez rozpraszania się aktywnościami pobocznymi.

Źródło: Materiały prasowe STILL

Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL
Edukacja i automatyzacja sposobami na poprawienie bezpieczeństwa w magazynie
STILL
STILL
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA