REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DTW Logistics i ProDeck rozszerzają współpracę

DTW Logistics i ProDeck rozszerzają współpracę
DTW Logistics i ProDeck rozszerzają współpracę
DTW Logistics
DTW Logistics

REKLAMA

REKLAMA

DTW Logistics i ProDeck rozszerzają współpracę w zakresie logistyki. Jest to związane z ekspansją ProDeck do krajów Europy Południowej.

DTW Logistics, DTW Logistics obsługuje ProDeck w zakresie transportu drogowego oraz magazynowania i konsolidacji ładunków. Po dwóch latach owocnej kooperacji, firmy rozważają rozszerzenie obsługi logistycznej w związku z dynamicznym rozwojem i planowaną ekspansją producenta do krajów Europy Południowej.

REKLAMA

Współpraca ProDeck z DTW Logistics

ProDeck działa od 2010 roku i jest znanym polskim producentem desek kompozytowych łączących drewno z nowoczesnymi polimerami. Współpraca pomiędzy firmami trwa od roku 2015 i w chwili obecnej DTW Logistics zapewnia już producentowi 100 procentową obsługę transportową oraz realizuje większość potrzeb związanych z operacjami magazynowymi. Fabryka producenta znajduje się w Niepołomicach pod Krakowem. Stamtąd towary przewożone są do magazynu DTW Logistics w Kopytowie k. Błonia, bądź bezpośrednio do magazynów partnerów handlowych ProDeck na terenie całego kraju. Nierzadko DTW Logistics dostarcza również towar na życzenie klientów indywidualnych producenta w miejsce realizowanego projektu, np. na prywatne posesje czy budowy dużych obiektów mieszkaniowych lub rekreacyjnych. Dostawy obejmują w 98 procentach rynek krajowy, a w około 2 proc. trasy europejskie, np. do Chorwacji, Austrii i na Węgry. W związku z rozwojem sprzedaży, producent zamierza w tym roku zwiększyć eksport swoich towarów. ProDeck planuje ekspansję do krajów Europy Południowej i tym samym rozszerzenie współpracy z DTW Logistics zarówno w zakresie dostaw międzynarodowych jak i operacji logistycznych w drugim magazynie operatora w śląskim Będzinie.

Zobacz też: System monitorowania drogowego przewozu towarów

„Istotne we współpracy jest to, że mamy pełną kontrolę nad całym procesem dostawy. Na bieżąco otrzymujemy informacje, co dzieje się z naszym ładunkiem. DTW Logistics wykonuje wszystkie usługi zawsze terminowo i rzetelnie. Dodatkowo jest otwarty na usprawnienia, reaguje szybko i elastycznie na nasze potrzeby, proponując różnego rodzaju rozwiązania, które optymalizują koszty i procesy logistyczne. A wartością dodaną jest poczucie bezpieczeństwa i spokoju, że oddajemy nasze produkty w dobre ręce.” – mówi Pamela Janulewicz, specjalista ds. logistyki i analiz ProDeck Sp. z o.o.

Zobacz też: Zasady jazdy po węgierskich drogach - poradnik dla przewoźników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak przewozi się towary ponadnormatywne?

Obsługa tego typu ładunku wymaga od DTW Logistics szczególnej uwagi, przygotowania oraz odpowiedniego zabezpieczenia. Należy on też do grupy towarów ponadnormatywnych. Takie produkty nie mogą być magazynowane czy transportowane z wykorzystaniem europalet. Deski z reguły mają długość od 3 do 4 metrów, lecz zamówienia kompletowane są dodatkowo również z innych elementów, takich jak, legary, listwy i zestawy montażowe, co uniemożliwia ich piętrowanie jak to jest w przypadku europalet. Waga jednej palety może sięgać nawet 1300 kg, a jej długość przy zamówieniach niestandardowych sięga aż 7 m. Dlatego przy transporcie DTW Logistics używa palet zaprojektowanych pod wymiar.

Zobacz też: Przyspieszony zwrot VAT w przedsiębiorstwie transportowym po zmianach od 1 stycznia 2017 r.

REKLAMA

- „W sezonie liczba transportów do tzw. klientów indywidualnych waha się nawet pomiędzy 10 a 15 dziennie. DTW Logistics pomaga nam również organizować duże dostawy na inwestycje, gdzie przewożonych jest nawet 30 różnego wymiaru palet, a łączna waga ładunku sięga kilkudziesięciu ton. W trakcie przewozu towar wymaga odpowiednich mocowań, aby nie uległ uszkodzeniu i przesunięciu. DTW Logistics zapewnia nam pełne bezpieczeństwo w tym zakresie, stosując specjalne pasy mocujące i zabezpieczenia na kantach desek.” - zdradza Pamela Janulewicz, specjalista ds. logistyki i analiz ProDeck Sp. z o.o.

Aktualnie producent rozważa skorzystanie z drugiego magazynu DTW Logistics – w Będzinie na Śląsku oraz integrację swojego systemu magazynowego z systemami IT operatora. W śląskim obiekcie DTW Logistics oferuje nowoczesną powierzchnię magazynową. Z kolei jego wewnętrzna infrastruktura pozwala na obsługę zarówno towarów spaletyzowanych jak i niestandardowych, co jest bardzo istotne w tym przypadku. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych systemów IT oraz innowacyjnej platformy integrującej, klienci mają dostęp do bieżących informacji na temat operacji logistycznych np. kompletacji, wysyłek i przyjęć towarów.

„Naszą rolą, jako operatora logistycznego jest umiejętne rozpoznanie potrzeb klienta i wykorzystanie wszystkich naszych możliwości oraz zebranego doświadczenia, by wspomóc go w rozwoju biznesu. Ważna jest także elastyczność i znalezienie wszystkich najlepszych rozwiązań. W tym przypadku dzięki wykorzystaniu potencjału lokalizacji naszego magazynu na Śląsku jesteśmy w stanie znacznie zoptymalizować koszty dostaw ProDeck, zarówno w przypadku transportu krajowego, jak i planowanych dostaw na Południe Europy. Magazyn w Będzinie jest też miejscem skąd wyruszają nasze linie drobnicowe do państw Europy Zachodniej i Południowej. Takie rozwiązanie jest idealne dla rozwoju eksportu naszego klienta.” – podsumowuje Marcin Dudek, key account manager DTW Logistics Sp. z o.o. Sp.k.

Źródło: Materiały DTW Logistics

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA