REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kary za obowiązek rejestracji kierowcy przed wjazdem do Austrii

Subskrybuj nas na Youtube
Kary za obowiązek rejestracji kierowcy przed wjazdem do Austrii
Kary za obowiązek rejestracji kierowcy przed wjazdem do Austrii
WebEye

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 stycznia 2017 r. austriackie władze mogą karać firmy transportowe, które nie zarejestrują kierowcy pojazdu przed przekroczeniem granicy i nie płacą mu minimalnej austriackiej stawki podczas pracy na terytorium kraju. Jak wysokie są to kary?

Kary za obowiązek rejestracji kierowcy przed wjazdem do Austrii

Według informacji rynkowych WebEye, węgierskiej firmy specjalizującej się w telematyce, nowe przepisy mogą mieć wpływ na 30 do 40 proc. regionalnych przewoźników. Przedsiębiorstwa mogą ograniczyć związane z tym obciążenia administracyjne na dwa sposoby: zatrudniając dodatkowych pracowników lub korzystając z pomocniczych rozwiązań, które przyspieszają przepływ pracy. Najważniejszym punktem nowych regulacji jest to, że przed dokonaniem pierwszej operacji transportowej w Austrii pracodawca musi wypełnić odpowiedni elektroniczny formularz w witrynie internetowej Ministerstwa Finansów Austrii (Bundesministerium für Finanzen). Niedopełnienie tego obowiązku może kosztować 20 000 euro za pierwszym razem i 50 000 euro za każde kolejne wykroczenie – koszt liczony jest od każdego pracownika. Jak twierdzą partnerzy WebEye nawet drobne nieprawidłowości mogą skutkować surowymi karami.

REKLAMA

Zobacz też: Zasady jazdy po węgierskich drogach - poradnik dla przewoźników

REKLAMA

W ciągu ostatnich kilku lat znacznie rozszerzył się zakres obowiązków administracyjnych, których muszą dopełniać regionalni przewoźnicy. Regulacje te znacznie zwiększyły nakłady pracy, więc firmy były zmuszone zaadaptować się do nowych warunków zwiększając zatrudnienie lub optymalizując procesy poprzez użycie pomocniczych rozwiązań i systemów, które przyspieszają przepływ pracy.

Dziś większość firm z branży transportowej korzysta z jakiegoś rodzaju oprogramowania do organizacji transportu, ale aplikacje księgowe, komunikacyjne i administracyjne nie są w powszechnym użytku. Wykorzystując te rozwiązania, firmy mogą oszczędzić mnóstwo czasu zarówno na co dzień, jak i podczas okresowych rozliczeń, co może pośrednio przyczynić się do zwiększenia ich konkurencyjności” – powiedział Paweł Wloczek, Country Manager w firmie WebEye Polska.

REKLAMA

Kolejnym ważnym aspektem nowych przepisów jest to, że przewoźnicy muszą płacić kierowcy minimalną austriacką stawkę dzienną za pracę na terytorium Austrii. Nowoczesny system telematyczny może w ciągu kilku minut dostarczyć firmie dokładnych informacji o położeniu i stanie pojazdu. „Raport rozliczeniowy powstaje na podstawie danych z tachografu. Automatycznie mierzony jest łączny czas prowadzenia pojazdu, co jasno pokazuje, ile należy zapłacić kierowcy pod koniec miesiąca” – zauważa Paweł Wloczek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Austria nie jest pierwszym krajem, który obliguje zagraniczne firmy transportowe do płacenia kierowcom minimalnych stawek za pracę na ich terytorium; wcześniej podobne przepisy wprowadziły Niemcy, Francja i Włochy.

Źródło: WebEye Polska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA