REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Yamaha Neo’s Easy: opis modelu

Yamaha Neo’s Easy 50
Yamaha Neo’s Easy 50
Fot. Yamaha

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszym sposobem na rozpoczęcie przygody z jednośladami jest zakup skutera. Yamaha zaprezentowała właśnie zmodyfikowaną wersję jednego z najpopularniejszych modeli w ofercie. Co obejmuje pakiet Easy przygotowany dla skutera Yamaha Neo’s?

Skuter Yamaha Neo’s Easy został stworzony na bazie udanego, 2-suwowego modelu Neo's, który w ciągu ostatniej dekady cieszył się ogromną popularnością.

REKLAMA

REKLAMA

Yamaha osiągnęła przystępną cenę Neo’sa Easy, stosując w tym modelu takie rozwiązania jak: stalowe koła, hamulce bębnowe, analogowe oprzyrządowanie i tylko nożny rozruch. Neo's Easy jest adresowany do osób, które szukają alternatywy dla transportu miejskiego.

Model Neo’s charakteryzuje się nieskomplikowaną konstrukcją. Analogowy panel oprzyrządowania zawiera tylko prędkościomierz i kontrolkę paliwa. Sercem skutera jest 2-suwowy silnik o pojemności 50 cm3, który współpracuje z automatyczną przekładnią.  Wygodne i bezpieczne tankowanie zapewniają pokrywy wlewu paliwa i oleju, umieszczone pod zdejmowanym podwójnym siedziskiem, gdzie mieści się także schowek na kask.

Skuter jest wyposażony w 12-calowe, stalowe koła i przednie i tylne hamulce bębnowe o średnicy 110 mm.

REKLAMA

Neo's Easy będzie dostępny w kolorze czarnym. W sprzedaży pojawi się pod koniec kwietnia  2013, a jego cena detaliczna wyniesie 5990 PLN.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Yamaha Xenter: funkcjonalny elegant

Główne właściwości Yamahy Neo’s Easy

*          Wysublimowany i przyjazny styl dostępny za niewielką cenę

*          Skuter do miejskich przejazdów o doskonałym stosunku ceny do jakości

*          Trwałość i niezawodność Yamaha

*          Rama zapewniająca łatwe prowadzenie

*          Żwawy, 2-suwowy silnik o pojemności 50 cm3

*          Łatwy rozruch nożny

*          Modne stylowe nadwozie

*          Przestronne podwójne siedzisko

*          Uchwyty i wysuwane podnóżki dla pasażera

*          Dwa reflektory

*          Zintegrowane kierunkowskazy przednie i tylne

*          Schowek na kask pod siedziskiem

*          12-calowe stalowe koła

*          Przednie i tylne hamulce bębnowe o średnicy 110 mm

*          Lekka, kompaktowa konstrukcja

*          Czytelny i przejrzysty analogowy panel oprzyrządowania

*          Kolor: SM1M (Nocna Czerń)

*          Dostępny w Polsce pod koniec kwietnia 2013

Zobacz też: Test Romet 717

Dane techniczne Yamahy Neo’s Easy

Neo's Easy

Silnik

Typ silnika

Jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, 2-suwowy

Pojemność

49 cm3

Średnica x skok tłoka

40,0 mm x 39,2 mm

Stopień sprężania

11.3 ± 0,5 : 1

Moc maksymalna

2,2 kW przy 6 750 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

3,2 Nm przy 6 500 obr./min

Układ smarowania

Niezależne smarowanie

Układ paliwowy

Gurtner PY12

Układ zapłonu

CDI

Układ rozrusznika

Nożny

Skrzynia biegów

Automatyczna z pasem klinowym

Podwozie

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia

70 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahacz hydrauliczny

Skok tylnego zawieszenia

60 mm

Hamulec przedni

Bębnowy, Ø 110 mm

Hamulec tylny

Bębnowy, Ø 110 mm

Opona przednia

120/70-12

Opona tylna

130/70-12

Wymiary

Długość całkowita

1 840 mm

Szerokość całkowita

683 mm

Wysokość całkowita

1 125 mm

Wysokość siodełka

790 mm

Rozstaw osi

1 275 mm

Minimalny prześwit

146 mm

Waga w stanie gotowym do jazdy

88 kg

Pojemność zbiornika paliwa

6,1 litra

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie skuterów

Yamaha Neo's 50
Fot. Yamaha
Yamaha Neo's 50
Fot. Yamaha
Yamaha Neo's 50
Fot. Yamaha
Yamaha Neo's 50
Fot. Yamaha
Yamaha Neo's 50
Fot. Yamaha
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA