Kymco Agility
REKLAMA
REKLAMA
Agility miał swoją premierę w 2005 roku i od tamtego czasu zdobył niemałą popularność wśród miłośników zgrabnych i niedrogich jednośladów. Firma Kymco obecnie proponuje już kilka wersji tego praktycznego modelu.
REKLAMA
Zobacz też: Zipp Pro 50 2012
Wygląd
Klasyczny Kymco Agility 50 to najwęższy skuter w ofercie firmy – jego szerokość wynosi zaledwie 690 mm. Na sucho sprzęt waży 92,5 kg. Oszczędna i prosta, ale nowoczesna stylistyka nie powali nikogo na kolana, choć ciężko też jej cokolwiek zarzucić. Skuter posiada dwunastocalowe koła z aluminiowymi felgami i dość sporą i wygodną jak na tak małe wymiary kanapę, która spokojnie pomieści dwie osoby. Model dostępny jest w następujących kolorach: srebrnym, czarnym, czerwonym i niebieskim.
Tajwański producent oferuje również lekko odmłodzoną wersję modelu o nazwie Kymco Agility RS. Znajdziemy w nim poszerzoną osłonę czołową, przekonstruowaną tylną obudowę i bardziej żywą kolorystykę. Skuter ten ma też nowocześniejsze lusterka wsteczne, aluminiowy bagażnik i większa przednią lampę wyposażoną w żarówki halogenowe.
Wersja maxi – Agility City 125 waży już trochę więcej, bo 119 kg i wyposażona została w szesnastocalowe koła. Oprócz tradycyjnych schowków duży skuter Agility posiada fabrycznie tylni kuferek. Dostępny jest w kolorze czarnym, białym i grafitowym.
Zobacz też: Nowość 2012: Zipp Parco 50
Silniki i hamulce
Najczęściej spotykaną w Kymco Agility jednostką napędową jest czterosuwowy silnik o pojemności 49,5 ccm. Jego moc maksymalna wynosi 3,6 KM przy 7500 obr/min, a moment obrotowy 3,5 Nm osiągany jest przy 7000 obr/min.
Od niedawna producent oferuje również małego Agility z silnikiem dwusuwowym. Jego moc to 5 KM przy 6500 obr/min, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 4,9 Nm i osiągany jest przy 6000 obr/min.
Do wyboru mamy też wersję z bardziej dynamiczną jednostką czterosuwową o pojemności 124,6 ccm, mocy 9,4 KM osiąganej przy 7500 obr/min i momencie obrotowym 9,3 Nm przy 6000 obr/min. Wszystkie te silniki cieszą się dużą niezawodnością, zwłaszcza w porównaniu do chińskiej konkurencji.
Zobacz też: Keeway Matrix 50
Również hamulce różnią się od siebie w poszczególnych wersjach modelu. Mniejszy skuter, Kymco Agility 50 posiada z przodu tarcze, z tyłu zaś bęben. Natomiast Agility City 125 wyposażony został w dwa hamulce tarczowe. Ponieważ każdy z tych sprzętów jest lekki, jeździec nie powinien mieć problemu z jego zatrzymaniem.
Dla kogo?
Kymco Agility to stosunkowo niedroga maszyna – najpopularniejsza wersja 50 4T kosztuje w salonie 3 990 zł. O tysiąc złotych droższy jest skuter z silnikiem dwusuwowym. Za odświeżoną wersję Agility RS zapłacimy ponad 5 000 zł. Najwięcej kosztuje oczywiście Agility City 125 – 5 990 zł, choć i tak jest to najtańszy maxiskuter w ofercie firmy Kymco.
Zobacz też: Vespa LX
Model Agility docenią więc wszyscy oszczędni jeźdźcy, którzy potrzebują niewielkiego i lekkiego sprzętu do codziennego przeciskania się w korkach. Ponad to na tle chińskich wyrobów jest to maszyna dość trwała i mało awaryjna, producent zaś udziela na nią dwuletniej gwarancji.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA