REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kymco Agility

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Kymco Agility
Kymco Agility
Fot. Kymco

REKLAMA

REKLAMA

Kymco Agility to najpopularniejszy skuter tajwańskiego producenta. Często spotykamy go również na polskich ulicach. Dostępny jest w różnych wersjach silnikowych – dwu- i czterosuwowych, 50 i 125 ccm.

Agility miał swoją premierę w 2005 roku i od tamtego czasu zdobył niemałą popularność wśród miłośników zgrabnych i niedrogich jednośladów. Firma Kymco obecnie proponuje już kilka wersji tego praktycznego modelu.

REKLAMA

Zobacz też: Zipp Pro 50 2012

Wygląd

Klasyczny Kymco Agility 50 to najwęższy skuter w ofercie firmy – jego szerokość wynosi zaledwie 690 mm. Na sucho sprzęt waży 92,5 kg. Oszczędna i prosta, ale nowoczesna stylistyka nie powali nikogo na kolana, choć ciężko też jej cokolwiek zarzucić. Skuter posiada dwunastocalowe koła z aluminiowymi felgami i dość sporą i wygodną jak na tak małe wymiary kanapę, która spokojnie pomieści dwie osoby. Model dostępny jest w następujących kolorach: srebrnym, czarnym, czerwonym i niebieskim.

Tajwański producent oferuje również lekko odmłodzoną wersję modelu o nazwie Kymco Agility RS. Znajdziemy w nim poszerzoną osłonę czołową, przekonstruowaną tylną obudowę i bardziej żywą kolorystykę. Skuter ten ma też nowocześniejsze lusterka wsteczne, aluminiowy bagażnik i większa przednią lampę wyposażoną w żarówki halogenowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wersja maxi – Agility City 125 waży już trochę więcej, bo 119 kg i wyposażona została w szesnastocalowe koła. Oprócz tradycyjnych schowków duży skuter Agility posiada fabrycznie tylni kuferek. Dostępny jest w kolorze czarnym, białym i grafitowym.

Zobacz też: Nowość 2012: Zipp Parco 50

Silniki i hamulce

Najczęściej spotykaną w Kymco Agility jednostką napędową jest czterosuwowy silnik o pojemności 49,5 ccm. Jego moc maksymalna wynosi 3,6 KM przy 7500 obr/min, a moment obrotowy 3,5 Nm osiągany jest przy 7000 obr/min.

Od niedawna producent oferuje również małego Agility z silnikiem dwusuwowym. Jego moc to 5 KM przy 6500 obr/min, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 4,9 Nm  i osiągany jest przy 6000 obr/min.

Do wyboru mamy też wersję z bardziej dynamiczną jednostką czterosuwową o pojemności 124,6 ccm, mocy 9,4 KM osiąganej przy 7500 obr/min i momencie obrotowym 9,3 Nm przy 6000 obr/min. Wszystkie te silniki cieszą się dużą niezawodnością, zwłaszcza w porównaniu do chińskiej konkurencji.

Zobacz też: Keeway Matrix 50

Również hamulce różnią się od siebie w poszczególnych wersjach modelu. Mniejszy skuter, Kymco Agility 50 posiada z przodu tarcze, z tyłu zaś bęben. Natomiast Agility City 125 wyposażony został w dwa hamulce tarczowe. Ponieważ każdy z tych sprzętów jest lekki, jeździec nie powinien mieć problemu z jego zatrzymaniem.

Dla kogo?

Kymco Agility to stosunkowo niedroga maszyna – najpopularniejsza wersja 50 4T kosztuje w salonie 3 990 zł. O tysiąc złotych droższy jest skuter z silnikiem dwusuwowym. Za odświeżoną wersję Agility RS zapłacimy ponad 5 000 zł. Najwięcej kosztuje oczywiście Agility City 125 – 5 990 zł, choć i tak jest to najtańszy maxiskuter w ofercie firmy Kymco.

Zobacz też: Vespa LX

Model Agility docenią więc wszyscy oszczędni jeźdźcy, którzy potrzebują niewielkiego i lekkiego sprzętu do codziennego przeciskania się w korkach. Ponad to na tle chińskich wyrobów jest to maszyna dość trwała i mało awaryjna, producent zaś udziela na nią dwuletniej gwarancji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA