REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Romet w swojej bogatej ofercie jednośladów ma pojazd, który przypadnie do gustu osobom poszukującym agresywnego wyglądu i niezłych osiągów. W redakcyjnym teście chłodzony cieczą Romet 717.

Romety do tej pory są kojarzone z ubrudzonymi olejem motorowerami z dwu lub trzybiegowymi silnikami chłodzonymi powietrzem. Najczęściej woziły one emerytów na ryby, lub pomagały rozwozić przesyłki pocztowym kurierom. Czasy się jednak zmieniły, a Romet nie pozostaje w tyle za konkurencją. Obecnie oferuje nowoczesne maszyny w całkiem rozsądnej cenie.

REKLAMA

REKLAMA

Romet 717: wygląd zewnętrzny

Do redakcyjnego testu udostępniono nam skuter, który na tle leciwego Ogara wygląda jak produkt obcej cywilizacji wyprzedzającej ludzkość rozwojem o setki lat świetlnych.

Agresywna stylizacja i fajnie zaprojektowane oklejenie przywodzi na myśl torowe odmiany sportowych motocykli. Duży tłumik również zaliczamy do zalet, bo nic tak nie psuje wyglądu małolitrażowego „ścigacza”, jak cienka rurka odprowadzająca spaliny.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie skuterów

REKLAMA

Spójny wizerunek uzupełniają drapieżne reflektory i pomalowane na niebiesko koła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Romet 717: silnik i zawieszenie

Silnik o pojemności 50 ccm generuje moc około 3 KM, co w dobie dwustukonnych potworów nie przyspiesza tętna, ale też nie powinno wywoływać drwin. Z każdych świateł 717 rusza tak samo żwawo, dzięki temu że w jego „żyłach” krąży płyn chłodniczy, który zapewnia optymalną temperaturę pracy jednostki napędowej. Po zdjęciu blokady skuter dość szybko pokaże wskazówką największą wartość na prędkościomierzu. Dodam, że ten został wyskalowany do 80 km/h. Nie docenimy tego w mieście, ze względu na brak możliwości utrzymywania stałej prędkości, ale podróż poza terenem zabudowanym nie stanowi dla 717 żadnego problemu.

Układ hamulcowy również godnie znosi trudy takiej jazdy. Zawsze skutecznie wytracał prędkość i nie powodował utraty panowania nad pojazdem. Nawet dość wysoka masa własna wynosząca niecałe 100 kg nie robiła na nim większego wrażenia.

Zobacz też: Jak przygotować skuter do sezonu?

Jeżdżąc najmniej ekonomicznie jak się da, uzyskałem zużycie paliwa na poziomie 4 litrów benzyny na 100 kilometrów. Sześciolitrowy zbiornik paliwa wystarcza zatem na około 150 kilometrów jazdy. Wynik ten jest zadowalający, ze względu na to, że oszczędny jeździec będzie w stanie ten zasięg niemal podwoić.

Zawieszenie nieźle znosi jazdę po nierównych ulicach miasta. W każdej chwili zapewnia poczucie panowania nad pojazdem. Jest nastawione na tyle komfortowo, aby można było planować dłuższe trasy bez obawy o kręgosłup i organy wewnętrzne.

Romet 717: okiem użytkownika

Pozycja za kierownicą 717 jest dość wysoka, ale dzięki temu łatwiej obserwować sytuację na drodze. Obsługa wszystkich mechanizmów nie sprawia najmniejszych problemów, a zegary są czytelne. 

Osoby, które lubią bądź muszą poruszać się po zmroku nie będą narzekać na oświetlenie, ponieważ duże reflektory dobrze oświetlają drogę przed pojazdem.

Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250

Konstruktorzy Rometa 717 nie ustrzegli się przed wpadkami. Jedną z nich jest zbyt mały „bagażnik” pod kanapą. Nie mieści się w nim kask. Kolejnym mankamentem jest utrudnione rozkładanie centralnej podpórki. Aby to zrobić należy umiejętnie manewrować stopą, co na dłuższą metę jest irytujące.

Dyskusyjne jest także rozmieszczenie przednich kierunkowskazów. Według mnie są one zbyt nisko, aby były widoczne dla innych kierowców. Znacznie lepszym miejscem dla nich byłyby okolice kierownicy.

Zobacz też: Zakup używanego skutera: na co zwrócić uwagę?

Podsumowanie i cena

Romet 717 to dobry sprzęt zarówno dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z jednośladami, a także dla osób, które potrzebują sprytnego sposobu na dojazd do pracy. Stale rosnące ceny paliw na pewno wpłyną na wzrost popularności skuterów w naszym kraju.

Obecnie trwa promocja, dzięki której cena za nowy skuter Romet 717 2T chłodzony cieczą zapłacimy 1000 zł mniej, czyli niecałe 4 tys. zł. Według mnie jest to oferta godna uwagi.

Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -podnóżki
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -schowek pod kanapą
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tłumik
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -stopka centralna
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA