REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Romet 717

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Romet w swojej bogatej ofercie jednośladów ma pojazd, który przypadnie do gustu osobom poszukującym agresywnego wyglądu i niezłych osiągów. W redakcyjnym teście chłodzony cieczą Romet 717.

Romety do tej pory są kojarzone z ubrudzonymi olejem motorowerami z dwu lub trzybiegowymi silnikami chłodzonymi powietrzem. Najczęściej woziły one emerytów na ryby, lub pomagały rozwozić przesyłki pocztowym kurierom. Czasy się jednak zmieniły, a Romet nie pozostaje w tyle za konkurencją. Obecnie oferuje nowoczesne maszyny w całkiem rozsądnej cenie.

REKLAMA

Romet 717: wygląd zewnętrzny

Do redakcyjnego testu udostępniono nam skuter, który na tle leciwego Ogara wygląda jak produkt obcej cywilizacji wyprzedzającej ludzkość rozwojem o setki lat świetlnych.

Agresywna stylizacja i fajnie zaprojektowane oklejenie przywodzi na myśl torowe odmiany sportowych motocykli. Duży tłumik również zaliczamy do zalet, bo nic tak nie psuje wyglądu małolitrażowego „ścigacza”, jak cienka rurka odprowadzająca spaliny.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie skuterów

Spójny wizerunek uzupełniają drapieżne reflektory i pomalowane na niebiesko koła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Romet 717: silnik i zawieszenie

REKLAMA

Silnik o pojemności 50 ccm generuje moc około 3 KM, co w dobie dwustukonnych potworów nie przyspiesza tętna, ale też nie powinno wywoływać drwin. Z każdych świateł 717 rusza tak samo żwawo, dzięki temu że w jego „żyłach” krąży płyn chłodniczy, który zapewnia optymalną temperaturę pracy jednostki napędowej. Po zdjęciu blokady skuter dość szybko pokaże wskazówką największą wartość na prędkościomierzu. Dodam, że ten został wyskalowany do 80 km/h. Nie docenimy tego w mieście, ze względu na brak możliwości utrzymywania stałej prędkości, ale podróż poza terenem zabudowanym nie stanowi dla 717 żadnego problemu.

Układ hamulcowy również godnie znosi trudy takiej jazdy. Zawsze skutecznie wytracał prędkość i nie powodował utraty panowania nad pojazdem. Nawet dość wysoka masa własna wynosząca niecałe 100 kg nie robiła na nim większego wrażenia.

Zobacz też: Jak przygotować skuter do sezonu?

Jeżdżąc najmniej ekonomicznie jak się da, uzyskałem zużycie paliwa na poziomie 4 litrów benzyny na 100 kilometrów. Sześciolitrowy zbiornik paliwa wystarcza zatem na około 150 kilometrów jazdy. Wynik ten jest zadowalający, ze względu na to, że oszczędny jeździec będzie w stanie ten zasięg niemal podwoić.

Zawieszenie nieźle znosi jazdę po nierównych ulicach miasta. W każdej chwili zapewnia poczucie panowania nad pojazdem. Jest nastawione na tyle komfortowo, aby można było planować dłuższe trasy bez obawy o kręgosłup i organy wewnętrzne.

Romet 717: okiem użytkownika

Pozycja za kierownicą 717 jest dość wysoka, ale dzięki temu łatwiej obserwować sytuację na drodze. Obsługa wszystkich mechanizmów nie sprawia najmniejszych problemów, a zegary są czytelne. 

Osoby, które lubią bądź muszą poruszać się po zmroku nie będą narzekać na oświetlenie, ponieważ duże reflektory dobrze oświetlają drogę przed pojazdem.

Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250

REKLAMA

Konstruktorzy Rometa 717 nie ustrzegli się przed wpadkami. Jedną z nich jest zbyt mały „bagażnik” pod kanapą. Nie mieści się w nim kask. Kolejnym mankamentem jest utrudnione rozkładanie centralnej podpórki. Aby to zrobić należy umiejętnie manewrować stopą, co na dłuższą metę jest irytujące.

Dyskusyjne jest także rozmieszczenie przednich kierunkowskazów. Według mnie są one zbyt nisko, aby były widoczne dla innych kierowców. Znacznie lepszym miejscem dla nich byłyby okolice kierownicy.

Zobacz też: Zakup używanego skutera: na co zwrócić uwagę?

Podsumowanie i cena

Romet 717 to dobry sprzęt zarówno dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z jednośladami, a także dla osób, które potrzebują sprytnego sposobu na dojazd do pracy. Stale rosnące ceny paliw na pewno wpłyną na wzrost popularności skuterów w naszym kraju.

Obecnie trwa promocja, dzięki której cena za nowy skuter Romet 717 2T chłodzony cieczą zapłacimy 1000 zł mniej, czyli niecałe 4 tys. zł. Według mnie jest to oferta godna uwagi.

Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -podnóżki
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -schowek pod kanapą
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tłumik
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -stopka centralna
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA