REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Romet w swojej bogatej ofercie jednośladów ma pojazd, który przypadnie do gustu osobom poszukującym agresywnego wyglądu i niezłych osiągów. W redakcyjnym teście chłodzony cieczą Romet 717.

Romety do tej pory są kojarzone z ubrudzonymi olejem motorowerami z dwu lub trzybiegowymi silnikami chłodzonymi powietrzem. Najczęściej woziły one emerytów na ryby, lub pomagały rozwozić przesyłki pocztowym kurierom. Czasy się jednak zmieniły, a Romet nie pozostaje w tyle za konkurencją. Obecnie oferuje nowoczesne maszyny w całkiem rozsądnej cenie.

REKLAMA

REKLAMA

Romet 717: wygląd zewnętrzny

Do redakcyjnego testu udostępniono nam skuter, który na tle leciwego Ogara wygląda jak produkt obcej cywilizacji wyprzedzającej ludzkość rozwojem o setki lat świetlnych.

Agresywna stylizacja i fajnie zaprojektowane oklejenie przywodzi na myśl torowe odmiany sportowych motocykli. Duży tłumik również zaliczamy do zalet, bo nic tak nie psuje wyglądu małolitrażowego „ścigacza”, jak cienka rurka odprowadzająca spaliny.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie skuterów

REKLAMA

Spójny wizerunek uzupełniają drapieżne reflektory i pomalowane na niebiesko koła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Romet 717: silnik i zawieszenie

Silnik o pojemności 50 ccm generuje moc około 3 KM, co w dobie dwustukonnych potworów nie przyspiesza tętna, ale też nie powinno wywoływać drwin. Z każdych świateł 717 rusza tak samo żwawo, dzięki temu że w jego „żyłach” krąży płyn chłodniczy, który zapewnia optymalną temperaturę pracy jednostki napędowej. Po zdjęciu blokady skuter dość szybko pokaże wskazówką największą wartość na prędkościomierzu. Dodam, że ten został wyskalowany do 80 km/h. Nie docenimy tego w mieście, ze względu na brak możliwości utrzymywania stałej prędkości, ale podróż poza terenem zabudowanym nie stanowi dla 717 żadnego problemu.

Układ hamulcowy również godnie znosi trudy takiej jazdy. Zawsze skutecznie wytracał prędkość i nie powodował utraty panowania nad pojazdem. Nawet dość wysoka masa własna wynosząca niecałe 100 kg nie robiła na nim większego wrażenia.

Zobacz też: Jak przygotować skuter do sezonu?

Jeżdżąc najmniej ekonomicznie jak się da, uzyskałem zużycie paliwa na poziomie 4 litrów benzyny na 100 kilometrów. Sześciolitrowy zbiornik paliwa wystarcza zatem na około 150 kilometrów jazdy. Wynik ten jest zadowalający, ze względu na to, że oszczędny jeździec będzie w stanie ten zasięg niemal podwoić.

Zawieszenie nieźle znosi jazdę po nierównych ulicach miasta. W każdej chwili zapewnia poczucie panowania nad pojazdem. Jest nastawione na tyle komfortowo, aby można było planować dłuższe trasy bez obawy o kręgosłup i organy wewnętrzne.

Romet 717: okiem użytkownika

Pozycja za kierownicą 717 jest dość wysoka, ale dzięki temu łatwiej obserwować sytuację na drodze. Obsługa wszystkich mechanizmów nie sprawia najmniejszych problemów, a zegary są czytelne. 

Osoby, które lubią bądź muszą poruszać się po zmroku nie będą narzekać na oświetlenie, ponieważ duże reflektory dobrze oświetlają drogę przed pojazdem.

Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250

Konstruktorzy Rometa 717 nie ustrzegli się przed wpadkami. Jedną z nich jest zbyt mały „bagażnik” pod kanapą. Nie mieści się w nim kask. Kolejnym mankamentem jest utrudnione rozkładanie centralnej podpórki. Aby to zrobić należy umiejętnie manewrować stopą, co na dłuższą metę jest irytujące.

Dyskusyjne jest także rozmieszczenie przednich kierunkowskazów. Według mnie są one zbyt nisko, aby były widoczne dla innych kierowców. Znacznie lepszym miejscem dla nich byłyby okolice kierownicy.

Zobacz też: Zakup używanego skutera: na co zwrócić uwagę?

Podsumowanie i cena

Romet 717 to dobry sprzęt zarówno dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z jednośladami, a także dla osób, które potrzebują sprytnego sposobu na dojazd do pracy. Stale rosnące ceny paliw na pewno wpłyną na wzrost popularności skuterów w naszym kraju.

Obecnie trwa promocja, dzięki której cena za nowy skuter Romet 717 2T chłodzony cieczą zapłacimy 1000 zł mniej, czyli niecałe 4 tys. zł. Według mnie jest to oferta godna uwagi.

Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -podnóżki
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -schowek pod kanapą
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tłumik
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -stopka centralna
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA