REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Romet w swojej bogatej ofercie jednośladów ma pojazd, który przypadnie do gustu osobom poszukującym agresywnego wyglądu i niezłych osiągów. W redakcyjnym teście chłodzony cieczą Romet 717.

Romety do tej pory są kojarzone z ubrudzonymi olejem motorowerami z dwu lub trzybiegowymi silnikami chłodzonymi powietrzem. Najczęściej woziły one emerytów na ryby, lub pomagały rozwozić przesyłki pocztowym kurierom. Czasy się jednak zmieniły, a Romet nie pozostaje w tyle za konkurencją. Obecnie oferuje nowoczesne maszyny w całkiem rozsądnej cenie.

REKLAMA

REKLAMA

Romet 717: wygląd zewnętrzny

Do redakcyjnego testu udostępniono nam skuter, który na tle leciwego Ogara wygląda jak produkt obcej cywilizacji wyprzedzającej ludzkość rozwojem o setki lat świetlnych.

Agresywna stylizacja i fajnie zaprojektowane oklejenie przywodzi na myśl torowe odmiany sportowych motocykli. Duży tłumik również zaliczamy do zalet, bo nic tak nie psuje wyglądu małolitrażowego „ścigacza”, jak cienka rurka odprowadzająca spaliny.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie skuterów

REKLAMA

Spójny wizerunek uzupełniają drapieżne reflektory i pomalowane na niebiesko koła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Romet 717: silnik i zawieszenie

Silnik o pojemności 50 ccm generuje moc około 3 KM, co w dobie dwustukonnych potworów nie przyspiesza tętna, ale też nie powinno wywoływać drwin. Z każdych świateł 717 rusza tak samo żwawo, dzięki temu że w jego „żyłach” krąży płyn chłodniczy, który zapewnia optymalną temperaturę pracy jednostki napędowej. Po zdjęciu blokady skuter dość szybko pokaże wskazówką największą wartość na prędkościomierzu. Dodam, że ten został wyskalowany do 80 km/h. Nie docenimy tego w mieście, ze względu na brak możliwości utrzymywania stałej prędkości, ale podróż poza terenem zabudowanym nie stanowi dla 717 żadnego problemu.

Układ hamulcowy również godnie znosi trudy takiej jazdy. Zawsze skutecznie wytracał prędkość i nie powodował utraty panowania nad pojazdem. Nawet dość wysoka masa własna wynosząca niecałe 100 kg nie robiła na nim większego wrażenia.

Zobacz też: Jak przygotować skuter do sezonu?

Jeżdżąc najmniej ekonomicznie jak się da, uzyskałem zużycie paliwa na poziomie 4 litrów benzyny na 100 kilometrów. Sześciolitrowy zbiornik paliwa wystarcza zatem na około 150 kilometrów jazdy. Wynik ten jest zadowalający, ze względu na to, że oszczędny jeździec będzie w stanie ten zasięg niemal podwoić.

Zawieszenie nieźle znosi jazdę po nierównych ulicach miasta. W każdej chwili zapewnia poczucie panowania nad pojazdem. Jest nastawione na tyle komfortowo, aby można było planować dłuższe trasy bez obawy o kręgosłup i organy wewnętrzne.

Romet 717: okiem użytkownika

Pozycja za kierownicą 717 jest dość wysoka, ale dzięki temu łatwiej obserwować sytuację na drodze. Obsługa wszystkich mechanizmów nie sprawia najmniejszych problemów, a zegary są czytelne. 

Osoby, które lubią bądź muszą poruszać się po zmroku nie będą narzekać na oświetlenie, ponieważ duże reflektory dobrze oświetlają drogę przed pojazdem.

Zobacz też: Nowość 2012: Junak JetMax 250

Konstruktorzy Rometa 717 nie ustrzegli się przed wpadkami. Jedną z nich jest zbyt mały „bagażnik” pod kanapą. Nie mieści się w nim kask. Kolejnym mankamentem jest utrudnione rozkładanie centralnej podpórki. Aby to zrobić należy umiejętnie manewrować stopą, co na dłuższą metę jest irytujące.

Dyskusyjne jest także rozmieszczenie przednich kierunkowskazów. Według mnie są one zbyt nisko, aby były widoczne dla innych kierowców. Znacznie lepszym miejscem dla nich byłyby okolice kierownicy.

Zobacz też: Zakup używanego skutera: na co zwrócić uwagę?

Podsumowanie i cena

Romet 717 to dobry sprzęt zarówno dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z jednośladami, a także dla osób, które potrzebują sprytnego sposobu na dojazd do pracy. Stale rosnące ceny paliw na pewno wpłyną na wzrost popularności skuterów w naszym kraju.

Obecnie trwa promocja, dzięki której cena za nowy skuter Romet 717 2T chłodzony cieczą zapłacimy 1000 zł mniej, czyli niecałe 4 tys. zł. Według mnie jest to oferta godna uwagi.

Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -podnóżki
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -kierownica
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -schowek pod kanapą
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tłumik
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -stopka centralna
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -bok
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tył
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -tablica przyrządów
moto.wieszjak.pl
Romet 2T 717 chłodzony cieczą -przód
moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA