Keeway Matrix 50

REKLAMA
REKLAMA
Model ten pojawił się na rynku pod koniec 2004 roku i co roku jego nowa wersja jest jednym z głównych punktów oferty marki Keeway. Stosunek jakości do ceny wydaje się adekwatny w przypadku Matriksa, stąd jego popularność.
REKLAMA
Zobacz też: Vespa LX
Wygląd
Matrix zaprojektowany został od podstaw i jego cechą charakterystyczną jest bardzo futurystyczny wygląd. Kanciaste linie i takie elementy jak podwójne lampy o ostrych krawędziach składają się na agresywną stylistykę skutera. Do tego dochodzą takie smaczki jak a la sportowy wydech i czerwone zaciski hamulcowe – można powiedzieć, że Matrix udaje znacznie mocniejszą maszynę, niż jest w rzeczywistości.
Sprzęt na sucho waży około 95 kg. W starszych wersjach modelu jeźdźcom dokuczała twarda kanapa, jednak spokojnie mieści ona dwie osoby. Wysoka podłoga może być problemem dla osób o długich nogach. Dość niewygodne są też podnóżki pasażera.
Zobacz też: Nowość 2012: Zipp Parco 50
Skuter posiada za to pojemny schowek pod siedzeniem, haczyk na zakupy w przednim plastiku i seryjnie montowany kufer. Jeździ na dwunastocalowych felgach, przy czym z przodu znajdziemy oponę 120/70, a z tyłu 130/70.
Matrix wyposażony został również w elektroniczne, podświetlane zegary. Oprócz prędkości jazdy odczytamy na nich takie parametry jak wskaźnik ilości paliwa, oleju, włączony kierunkowskaz i aktualną godzinę.
Silnik
Jednostka napędowa Matriksa to znana już konstrukcja Keeway/CPI zbudowana na bazie silnika Minarelli Horizontal. Jest to jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 3 KM przy 6500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 3,92 Nm i osiągany jest przy 7000 obr/min.
Zobacz też: Zipp Pro 50 2012
Osiągi Matriksa nie są jego najmocniejszym punktem, silnik w najlepszym wypadku rozpędza się do 70 km/h. Maszyna jest jednak stosunkowo mało awaryjna, silnik na ogół nie kaprysi i nie sprawia problemów. Spalanie oscyluje na poziomie około 4 l na 100 km.
Hamulce, zawieszenie i dodatki
Twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że Matrix dobrze się prowadzi w zakrętach, może być jednak dokuczliwe na bardziej nierównych drogach. Tylny amortyzator posiada regulacją twardości, możemy więc częściowo przynajmniej zmniejszyć ten problem.
Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150
Jeśli chodzi o hamulce, z przodu znajdziemy dość skuteczną tarczę, która pozwala na sprawne zatrzymanie maszyny. Na niewiele przyda się natomiast tylny hamulec bębnowy, który jest w stanie co najwyżej spowolnić rozpędzony skuter.
Matrix posiada dość bogate wyposażenie. Seryjnie zamontowany jest w nim alarm, może być ponadto również uruchamiany pilotem. W pakiecie dostajemy także blokadę kierownicy, centralną i boczną podstawkę, kopniak oraz elektryczny rozrusznik.
Matrix będzie dobrym wyborem dla każdego, kto szuka efektownie się prezentującego, praktycznego sprzętu do przemieszczania się po mieście. Mimo lekko sportowego wyglądu nie zachwyca osiągami, jednak w klasie stosunkowo niedrogich chińskich sprzętów zajmuje wysoką pozycję.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA