REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Keeway Matrix 50

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Matelska
Kymco Agility
Kymco Agility
Fot. Kymco

REKLAMA

REKLAMA

Sportowy nowoczesny look i stosunkowo mała awaryjność to sekrety sukcesu Matrixa – flagowego jednośladu marki Keeway. Jak na chiński skuter, Matrix cieszy się dobrymi opiniami wśród użytkowników.

Model ten pojawił się  na rynku pod koniec 2004 roku i co roku jego nowa wersja jest jednym z głównych punktów oferty marki Keeway. Stosunek jakości do ceny wydaje się adekwatny w przypadku Matriksa, stąd jego popularność.

REKLAMA

Zobacz też: Vespa LX

Wygląd

Matrix zaprojektowany został od podstaw i jego cechą charakterystyczną jest bardzo futurystyczny wygląd. Kanciaste linie i takie elementy jak podwójne lampy o ostrych krawędziach składają się na agresywną stylistykę skutera. Do tego dochodzą takie smaczki jak a la sportowy wydech i czerwone zaciski hamulcowe – można powiedzieć, że Matrix udaje znacznie mocniejszą maszynę, niż jest w rzeczywistości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzęt na sucho waży około 95 kg. W starszych wersjach modelu jeźdźcom dokuczała twarda kanapa, jednak spokojnie mieści ona dwie osoby. Wysoka podłoga może być problemem dla osób o długich nogach. Dość niewygodne są też podnóżki pasażera.

Zobacz też: Nowość 2012: Zipp Parco 50

Skuter posiada za to pojemny schowek pod siedzeniem, haczyk na zakupy w przednim plastiku i seryjnie montowany kufer. Jeździ na dwunastocalowych felgach, przy czym z przodu znajdziemy oponę 120/70, a z tyłu 130/70.

Matrix wyposażony został również w elektroniczne, podświetlane zegary. Oprócz prędkości jazdy odczytamy na nich takie parametry jak wskaźnik ilości paliwa, oleju, włączony kierunkowskaz i aktualną godzinę.

Silnik

Jednostka napędowa Matriksa to znana już konstrukcja Keeway/CPI zbudowana na bazie silnika Minarelli Horizontal. Jest to jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 3 KM przy 6500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 3,92 Nm i osiągany jest przy 7000 obr/min.

Zobacz też: Zipp Pro 50 2012

Osiągi Matriksa nie są jego najmocniejszym punktem, silnik w najlepszym wypadku rozpędza się do 70 km/h. Maszyna jest jednak stosunkowo mało awaryjna, silnik na ogół nie kaprysi i nie sprawia problemów. Spalanie oscyluje na poziomie około 4 l na 100 km.

Hamulce, zawieszenie i dodatki

Twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że Matrix dobrze się prowadzi w zakrętach, może być jednak dokuczliwe na bardziej nierównych drogach. Tylny amortyzator posiada regulacją twardości, możemy więc częściowo przynajmniej zmniejszyć ten problem.

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Jeśli chodzi o hamulce, z przodu znajdziemy dość skuteczną tarczę, która pozwala na sprawne zatrzymanie maszyny. Na niewiele przyda się natomiast tylny hamulec bębnowy, który jest w stanie co najwyżej spowolnić rozpędzony skuter.

Matrix posiada dość bogate wyposażenie. Seryjnie zamontowany jest w nim alarm, może być ponadto również uruchamiany pilotem. W pakiecie dostajemy także blokadę kierownicy, centralną i boczną podstawkę, kopniak oraz elektryczny rozrusznik.

Matrix będzie dobrym wyborem dla każdego, kto szuka efektownie się prezentującego, praktycznego sprzętu do przemieszczania się po mieście. Mimo lekko sportowego wyglądu nie zachwyca osiągami, jednak w klasie stosunkowo niedrogich chińskich sprzętów zajmuje wysoką pozycję.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA