REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Kymco Agility
Kymco Agility
Fot. Kymco

REKLAMA

REKLAMA

Sportowy nowoczesny look i stosunkowo mała awaryjność to sekrety sukcesu Matrixa – flagowego jednośladu marki Keeway. Jak na chiński skuter, Matrix cieszy się dobrymi opiniami wśród użytkowników.

Model ten pojawił się  na rynku pod koniec 2004 roku i co roku jego nowa wersja jest jednym z głównych punktów oferty marki Keeway. Stosunek jakości do ceny wydaje się adekwatny w przypadku Matriksa, stąd jego popularność.

REKLAMA

Zobacz też: Vespa LX

Wygląd

Matrix zaprojektowany został od podstaw i jego cechą charakterystyczną jest bardzo futurystyczny wygląd. Kanciaste linie i takie elementy jak podwójne lampy o ostrych krawędziach składają się na agresywną stylistykę skutera. Do tego dochodzą takie smaczki jak a la sportowy wydech i czerwone zaciski hamulcowe – można powiedzieć, że Matrix udaje znacznie mocniejszą maszynę, niż jest w rzeczywistości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzęt na sucho waży około 95 kg. W starszych wersjach modelu jeźdźcom dokuczała twarda kanapa, jednak spokojnie mieści ona dwie osoby. Wysoka podłoga może być problemem dla osób o długich nogach. Dość niewygodne są też podnóżki pasażera.

Zobacz też: Nowość 2012: Zipp Parco 50

Skuter posiada za to pojemny schowek pod siedzeniem, haczyk na zakupy w przednim plastiku i seryjnie montowany kufer. Jeździ na dwunastocalowych felgach, przy czym z przodu znajdziemy oponę 120/70, a z tyłu 130/70.

Matrix wyposażony został również w elektroniczne, podświetlane zegary. Oprócz prędkości jazdy odczytamy na nich takie parametry jak wskaźnik ilości paliwa, oleju, włączony kierunkowskaz i aktualną godzinę.

Silnik

Jednostka napędowa Matriksa to znana już konstrukcja Keeway/CPI zbudowana na bazie silnika Minarelli Horizontal. Jest to jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 3 KM przy 6500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 3,92 Nm i osiągany jest przy 7000 obr/min.

Zobacz też: Zipp Pro 50 2012

Osiągi Matriksa nie są jego najmocniejszym punktem, silnik w najlepszym wypadku rozpędza się do 70 km/h. Maszyna jest jednak stosunkowo mało awaryjna, silnik na ogół nie kaprysi i nie sprawia problemów. Spalanie oscyluje na poziomie około 4 l na 100 km.

Hamulce, zawieszenie i dodatki

Twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że Matrix dobrze się prowadzi w zakrętach, może być jednak dokuczliwe na bardziej nierównych drogach. Tylny amortyzator posiada regulacją twardości, możemy więc częściowo przynajmniej zmniejszyć ten problem.

Zobacz też: Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Jeśli chodzi o hamulce, z przodu znajdziemy dość skuteczną tarczę, która pozwala na sprawne zatrzymanie maszyny. Na niewiele przyda się natomiast tylny hamulec bębnowy, który jest w stanie co najwyżej spowolnić rozpędzony skuter.

Matrix posiada dość bogate wyposażenie. Seryjnie zamontowany jest w nim alarm, może być ponadto również uruchamiany pilotem. W pakiecie dostajemy także blokadę kierownicy, centralną i boczną podstawkę, kopniak oraz elektryczny rozrusznik.

Matrix będzie dobrym wyborem dla każdego, kto szuka efektownie się prezentującego, praktycznego sprzętu do przemieszczania się po mieście. Mimo lekko sportowego wyglądu nie zachwyca osiągami, jednak w klasie stosunkowo niedrogich chińskich sprzętów zajmuje wysoką pozycję.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowe tachografy staną się standardem w 2024 r. Za brak urządzenia nawet 12 000 kary

    Inteligentne tachografy staną się standardem w ciężarówkach jeszcze w tym roku. W takie właśnie urządzenia trzeba będzie wyposażyć pojazdy. Wszystkie w ruchu międzynarodowym! Brak tachografu G2 może oznaczać nawet 12 000 zł mandatu.

    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    REKLAMA

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    REKLAMA

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    REKLAMA