REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce
Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce
Materiały prasowe Spotawheel

REKLAMA

REKLAMA

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem. Tak powie aż 12 proc. kupujących używane samochody w Polsce. Ale nie tylko Polska wypada źle w tej kwestii.

Cofnięty licznik. Gdzie problem jest najpopularniejszy?

Pracownicy platformy carVertical postanowili sprawdzić, w którym z krajów proceder cofania licznika jest najbardziej popularny. Swoją analizę oparli o 900 tys. raportów przedzakupowych przygotowanych w całym roku 2021. Wyniki? Zdecydowanym numerem 1 jest Łotwa. W tym kraju aż 24 proc. kontrolowanych aut miało cofnięty licznik. Druga lokata przypadła Rumunii (z wynikiem na poziomie 19,83 proc.), a trzecia Estonii (z wynikiem na poziomie 18,95 proc.).

REKLAMA

REKLAMA

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem? Niemcy i szwajcarzy mają gorzej!

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem. Takie słowa wypowie aż 12 proc. nabywców samochodów używanych w Polsce. I choć dwunasta lokata bez wątpienia nie brzmi mocno optymistycznie, raport przynosi kilka niespodzianek. Bo gorzej od rynku polskiego wypada np. rynek amerykański. Tu cofnięte liczniki ma prawie 15 proc. aut używanych. Nasz kraj pokonały również Niemcy (13,91 proc.) czy nawet Szwajcaria (12,7 proc.).

Które kraje wypadają lepiej od Polski? We Francji blisko 11 proc. aut używanych ma cofnięte liczniki. W Belgii wskaźnik to prawie 10 proc. Wyniki nie są zatem drastycznie niższe niż w Polsce.

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce

Materiały prasowe CarVertical

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem, a więc... straciłem!

Głównym źródłem używanych samochodów na rynki Europy Wschodniej są Niemcy, Francja, Belgia, Holandia i Włochy. Transgraniczne transakcje samochodowe są najbardziej ryzykowne, ponieważ to właśnie tam często dochodzi do fałszowania odczytów przebiegu. Przekręcanie liczników jest tzw. niewidzialnym przestępstwem. Według niektórych badań naukowych, w samej Europie powoduje ono straty ekonomiczne w wysokości ponad 9 miliardów euro rocznie – powiedział Matas Buzelis, szef działu komunikacji w carVertical.

REKLAMA

Cofanie licznika się opłaca. Bo sprzedaż aut rośnie

Na kwestię związaną ze stratami dla kierowców powodowanych przez cofanie liczników nakłada się jeszcze jedna kwestia. I jest nią coraz większe zainteresowanie samochodami używanymi. Nowych aut brakuje – decydują o tym problemy w dostawach półprzewodników. Kierowcy naturalnie interesują się zatem używanymi. I ruch na rynku jest na tyle duży, że często kupuje się pojazdy z mniejszą dozą zastanowienia, refleksji czy sprawdzenia. A to spory błąd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cofnięty licznik a kodeks karny. Co mówią przepisy?

Oczywiście można mówić o tym, że w Polsce kierowca kupujący samochód używany jest chroniony. Działa w końcu art. 306a par. 1, 2 i 3 ustawy Kodeks karny. W jego głos "kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub ingeruje w prawidłowość jego pomiaru, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5". Tej samej karze podlega mechanik, który podejmie się tego zadania. Prawda niestety jest taka, że skutecznie pociągnąć do odpowiedzialności w przypadku cofnięcia licznika jest niezwykle ciężko. Przypadki kar są zatem mocno ograniczone.

Jak nie kupić auta z cofniętym licznikiem? Sprawdź je!

No dobrze, co zatem powinien zrobić nabywca samochodu używanego, aby po kilku tygodniach od zakupu nie musiał powiedzieć "kupiłem auto z cofniętym licznikiem"? Uniwersalna metoda jest jedna. Należy dokładnie sprawdzić auto przed zakupem – jego historię w CEPiK, historię serwisów w ASO, stopień zużycia wnętrza czy dane zapisane w sterownikach. Gdy nabywca nie ma wystarczającej wiedzy, zawsze może zlecić to zadanie specjalistom. Tak, takie usługi kosztują. Ich cena jest jednak i tak niższa od straty i stresu, który ponosi kierowca kupujący auto z cofniętym licznikiem.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA