REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce
Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce
Materiały prasowe Spotawheel

REKLAMA

REKLAMA

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem. Tak powie aż 12 proc. kupujących używane samochody w Polsce. Ale nie tylko Polska wypada źle w tej kwestii.

Cofnięty licznik. Gdzie problem jest najpopularniejszy?

Pracownicy platformy carVertical postanowili sprawdzić, w którym z krajów proceder cofania licznika jest najbardziej popularny. Swoją analizę oparli o 900 tys. raportów przedzakupowych przygotowanych w całym roku 2021. Wyniki? Zdecydowanym numerem 1 jest Łotwa. W tym kraju aż 24 proc. kontrolowanych aut miało cofnięty licznik. Druga lokata przypadła Rumunii (z wynikiem na poziomie 19,83 proc.), a trzecia Estonii (z wynikiem na poziomie 18,95 proc.).

REKLAMA

REKLAMA

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem? Niemcy i szwajcarzy mają gorzej!

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem. Takie słowa wypowie aż 12 proc. nabywców samochodów używanych w Polsce. I choć dwunasta lokata bez wątpienia nie brzmi mocno optymistycznie, raport przynosi kilka niespodzianek. Bo gorzej od rynku polskiego wypada np. rynek amerykański. Tu cofnięte liczniki ma prawie 15 proc. aut używanych. Nasz kraj pokonały również Niemcy (13,91 proc.) czy nawet Szwajcaria (12,7 proc.).

Które kraje wypadają lepiej od Polski? We Francji blisko 11 proc. aut używanych ma cofnięte liczniki. W Belgii wskaźnik to prawie 10 proc. Wyniki nie są zatem drastycznie niższe niż w Polsce.

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem: to słowa 12 proc. nabywców w Polsce

Materiały prasowe CarVertical

Kupiłem auto z cofniętym licznikiem, a więc... straciłem!

Głównym źródłem używanych samochodów na rynki Europy Wschodniej są Niemcy, Francja, Belgia, Holandia i Włochy. Transgraniczne transakcje samochodowe są najbardziej ryzykowne, ponieważ to właśnie tam często dochodzi do fałszowania odczytów przebiegu. Przekręcanie liczników jest tzw. niewidzialnym przestępstwem. Według niektórych badań naukowych, w samej Europie powoduje ono straty ekonomiczne w wysokości ponad 9 miliardów euro rocznie – powiedział Matas Buzelis, szef działu komunikacji w carVertical.

REKLAMA

Cofanie licznika się opłaca. Bo sprzedaż aut rośnie

Na kwestię związaną ze stratami dla kierowców powodowanych przez cofanie liczników nakłada się jeszcze jedna kwestia. I jest nią coraz większe zainteresowanie samochodami używanymi. Nowych aut brakuje – decydują o tym problemy w dostawach półprzewodników. Kierowcy naturalnie interesują się zatem używanymi. I ruch na rynku jest na tyle duży, że często kupuje się pojazdy z mniejszą dozą zastanowienia, refleksji czy sprawdzenia. A to spory błąd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cofnięty licznik a kodeks karny. Co mówią przepisy?

Oczywiście można mówić o tym, że w Polsce kierowca kupujący samochód używany jest chroniony. Działa w końcu art. 306a par. 1, 2 i 3 ustawy Kodeks karny. W jego głos "kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub ingeruje w prawidłowość jego pomiaru, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5". Tej samej karze podlega mechanik, który podejmie się tego zadania. Prawda niestety jest taka, że skutecznie pociągnąć do odpowiedzialności w przypadku cofnięcia licznika jest niezwykle ciężko. Przypadki kar są zatem mocno ograniczone.

Jak nie kupić auta z cofniętym licznikiem? Sprawdź je!

No dobrze, co zatem powinien zrobić nabywca samochodu używanego, aby po kilku tygodniach od zakupu nie musiał powiedzieć "kupiłem auto z cofniętym licznikiem"? Uniwersalna metoda jest jedna. Należy dokładnie sprawdzić auto przed zakupem – jego historię w CEPiK, historię serwisów w ASO, stopień zużycia wnętrza czy dane zapisane w sterownikach. Gdy nabywca nie ma wystarczającej wiedzy, zawsze może zlecić to zadanie specjalistom. Tak, takie usługi kosztują. Ich cena jest jednak i tak niższa od straty i stresu, który ponosi kierowca kupujący auto z cofniętym licznikiem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA