Skąd Polacy importują samochody? Raport dla roku 2021
REKLAMA
REKLAMA
Import samochodów do Polski 2021: odbicie po roku 2020
Rok 2020 nie zaczął się najlepiej dla rynku polskiego, europejskiego i światowego. Na jego początku w Europę z całą siłą uderzyła pandemia koronawirusa. To musiało w naturalny sposób wymusić spadek importu samochodów do Polski. W roku 2021 rynek się jednak odbił. Dane Ministerstwa Finansów wskazują, że to oznaczało nawet 7-proc. wzrost. No dobrze, a więc skąd Polacy importują samochody? Lider jest jeden i cały czas ten sam.
REKLAMA
Skąd Polacy importują samochody? Rok 2021 dał jednego lidera
Polacy w roku 2021 najwięcej samochodów sprowadzili z Niemiec. To od naszych zachodnich sąsiadów pochodziło 60 proc. pojazdów, które przekroczyły granicę. Tak znaczący udział nie powinien jednak nikogo dziwić. W końcu Niemcy są liderem jeszcze od lat 90., kiedy to otwarte zostały granice i kiedy to zapanowała moda na tzw. składaki (samochody częściowo rozmontowywane przed przewozem w celu obniżenia opłat importowych).
Skąd Polacy nie chcieli importować samochodów w roku 2021?
Tytuł na przeciwległym biegunie do Niemiec przypadł Wielkiej Brytanii. Ten rynek zanotował rekordowy, ale spadek zainteresowania.
Spadek popularności sprowadzania aut z Wielkiej Brytanii obserwujemy już od kilku lat. Jedną z ważniejszych przyczyn są rzecz jasna konsekwencje Brexitu i znacznie bardziej rozbudowane formalności na granicach – mówi Michał Brzeziński, CEO Clicktrans.
Ile w roku 2021 kosztowało sprowadzenie auta do Polski?
Odpowiedź na pytanie ile kosztuje sprowadzenie auta do Polski tak naprawdę zależy od kraju, z którego odbywa się import. I tak w roku 2021 przywiezienie pojazdu z Niemiec kosztowało średnio 1289 zł. To wartość zdecydowanie najniższa w zestawieniu. Najwięcej kosztowało sprowadzenie auta do Polski z Hiszpanii. W takim przypadku kierowca musiał ponieść koszt wynoszący średnio 3546 zł.
Jakich marek samochody sprowadzali kierowcy do Polski w roku 2021?
Na pozycję lidera zestawienia powrócił Volkswagen. Niemieckie logo na masce miało blisko 10 proc. pojazdów. Marka ta zdetronizowała zeszłorocznego zwycięzcę rankingu popularności, czyli BMW i Audi. W roku 2021 firmom tym przypadły odpowiednio lokaty trzecia i czwarta. Drugie miejsce na podium zajął Opel z wynikiem na poziomie 8,4 proc. – co oznacza spadek o 0,3 proc.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.