REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak Polacy kupują samochody? Wiedzą czego chcą i kupują online!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak Polacy kupują samochody? Wiedzą czego chcą i kupują online!
Jak Polacy kupują samochody? Wiedzą czego chcą i kupują online!
Maciej Nowaczyk
Materiały Inchcape

REKLAMA

REKLAMA

Jak Polacy kupują samochody? Salony sprzedaży nie tyle tracą na znaczeniu, co zmienia się ich rola. Obecnie kierowcy w Polsce są bardziej świadomi.

Jak Polacy kupują samochody? Tak jak pracują – hybrydowo!

Pandemia całkowicie zmieniła rynek. Chociaż właściwie to... rynek zmienił się przed pandemią, ale koronawirus i izolacja przyspieszyła jedynie zmiany. Na czym one polegają? Sprzedawcy w wielu branżach coraz chętniej sięgają po model sprzedaży wielokanałowej. Kupujący oczywiście może iść do salony sprzedaży w celu odbycia jazdy testowej, ale też ma możliwość wizyty w showroomie, konfiguracji auta online, dopełnienia formalności online, ustalania zakresu serwisu za pomocą aplikacji czy wideoczatu z mechanikiem.

REKLAMA

Kiedy kilka wizyt w salonie przed zakupem. Dziś maksymalnie dwie

Klienci coraz mniej czasu przeznaczają na zakup samochodu i rzadziej pojawiają się w salonach. Jeszcze kilka lat temu, odwiedzali salon kilka razy przed zakupem, dzisiaj to najczęściej jedna lub dwie wizyty. Kierowcy przychodzą do nas już z pewną wiedzą, którą czerpią z internetu. To tam często zaczyna się proces zakupu. Dopiero po uzyskaniu wiedzy klienci decydują kiedy, czy i na jakim etapie spotkają się z doradcą w salonie. Obie ścieżki sprzedaży prowadzone są równoległe i się przenikają – mówi Wojciech Dopierała, kierownik działu marketingu, Inchcape Polska.

Zobacz również: Auto dla kobiety. Jak panie wybierają samochody?

Jak Polacy kupują samochody? Najpierw czytają, potem pytają

Internet to pierwszy etap. Później wszystko przechodzi do rzeczywistości realnej? I tak, i nie. Klient rzeczywiście pojawia się w salonie sprzedaży i ma kontakt z doradcą. Doradca wspiera się jednak nowoczesnymi narzędziami w postaci chociażby konfiguratorów. Nowoczesne technologie są też wykorzystywane pełnymi garściami w przypadku obsługi posprzedażowej. Online można umawiać się na jazdy próbne, a oddając auto do serwisu, mamy możliwość kontaktu z mechanikiem przez wideoczat.

Polacy nie kupią samochodu bez... jazdy testowej!

Zmiana standardów dotyczy też tak ważnego elementu, jak... jazdy testowej. Czasy, w których kierowca na fotelu pasażera był wożony dookoła salonu, minęły na dobre. Dziś auta testowe są wypożyczane na dzień lub kierowca ma możliwość zaplanowania własnej trasy. W czasie przejażdżki może np. dojechać do swojego garażu i sprawdzić, czy nowym samochodem będzie mu się wygodnie parkowało. Poza tym doradca sprzedażowy musi mieć wiedzę i być gotowy na trudne pytania klienta. Udzielenie na nie odpowiedzi to obowiązek sprzedającego!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawna sprzedaż nowych aut wymaga otwartości i adaptacji

Zmiany, jakie zachodzą na rynku i w oczekiwaniach klientów, wymuszają u sprzedawców szybką adaptację. To jedna z najistotniejszych kompetencji przyszłości. Tak dzieje się również w branży sprzedaży samochodów. Salony dealerów przystosowują zarówno ofertę, jak i sposób obsługi, stawiając na jakość doświadczenia zakupowego. Salony sprzedaży nie przechodzą do lamusa – przechodzą transformację.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA