REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium
Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Samochody z cofniętym licznikiem nadal stanowią poważny problem rynku wtórnego. Jakie auta mają najczęściej obniżany przebieg? Sprawdźmy.

Samochody z cofniętym licznikiem? Blisko 700 ty. raportów

Cofanie liczników choć w Polsce od kilku lat karalne, nadal stanowi jedno z najpowszechniejszych oszustw na rynku aut używanych. Powód? Po pierwsze sprawia, że wartość rynkowa pojazdu rośnie – tym samym sprzedający zarabia więcej. Po drugie powoduje, że zainteresowanie używanym egzemplarzem jest zdecydowanie większe. Samochody z cofniętym licznikiem to zazwyczaj...? To właśnie pytanie postawili sobie pracownicy carVertical. Aby odpowiedzieć na nie, firma zbadała ponad 700 tys. raportów pojazdów używanych, które wygenerowała między listopadem 2020 a listopadem 2021 roku.

REKLAMA

REKLAMA

700 tys. raportów oznacza ujęcie w badaniu osiemnastu rynków. Analiza dotyczy zatem Polski, Rumunii, Węgier, Francji, Słowenii, Słowacji, Czech, Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Bułgarii, Serbii, Niemiec, Chorwacji, Rosji, Ameryki i Włoch.

Cofnięty licznik to... luksusowy problem

Samochody z cofniętym licznikiem? Przede wszystkim pochodzą z segmentu premium. Aż 8 na 10 modeli zostało wyprodukowanych przez BMW lub Audi. I choć to te dwie marki są liderami, w zestawieniu brakuje np. Mercedesa. W zamian pojawia się inny pojazd. Luksusowy, ale i raczej przeciętnie popularny Volkswagen Phaeton – aż jedna trzecia z nich miała zmieniane wskazanie licznika przed sprzedażą. Lider? Bez wątpienia samochodem z najczęściej cofanym licznikiem jest BMW M5. Druga lokata przypadła BMW serii 7, a trzecia Subaru Outbackowi.

Samochody z cofniętym licznikiem

Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium

Materiały prasowe CarVertical

Obecność aut premium wśród samochodów z najczęściej cofanym licznikiem to skutek tego, że w ich przypadku można najwięcej zarobić. Cofnięcie licznika jest względnie tanim i łatwym do przeprowadzenia procesem, który może przełożyć się na wieloprocentowe zyski nieuczciwego sprzedawcy samochodów. – powiedział Matas Buzelis, ekspert branży automotive z carVertical.

REKLAMA

Samochody z cofniętym licznikiem pochodzą z różnych roczników

Lista samochodów z cofniętym licznikiem w wersji rozszerzonej o roczniki pokazuje jeszcze jedną prawidłowość. O ile w przypadku Subaru Outbacka, Forda Mustanga czy dwóch Audi dotyczy przede wszystkim roczników występujących po sobie, o tyle w przypadku BMW daty bywają dość mocno rozstrzelone. Przykład? Najczęściej cofnięty licznik ma BMW M5 z roku 2006 lub... 2012. W przypadku BMW serii 7 są to lata 2010 lub 2016, a BMW X5 2007 i 2014. Kolejna ciekawostka? Ford Mustang to najnowszy model na tej liście. Oszustwo dotyczy bowiem głównie modeli z lat 2014, 2015, 2016.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochody z cofniętym licznikiem

Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium

Materiały prasowe CarVertical

Samochody z cofniętym licznikiem i typ silnika

Wiemy już jakie samochody z cofniętym licznikiem dominują na rynku. Wiemy też ile najczęściej mają lat. Czy wpływ na przekłamanie przebiegu może mieć też typ napędu? W przypadku BMW M5 lub Forda Mustanga nie. To w końcu modele, które są wyposażane tylko w jeden typ motorów – silniki zasilane benzyną. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku Subaru Outback, które choć pojawiło się na rynku w wersji wysokoprężnej, nie była ona przesadnie popularna.

W przypadku pozostałych samochodów z cofniętym licznikiem wyraźnie widać dominację modeli wysokoprężnych. Jest ich blisko 90 proc. w przypadku Volkswagena Pahetona, 86 proc. w przypadku BMW X5 i serii 5, około 84 proc. w przypadku Audi A8 i A7 oraz 78 proc. w przypadku BMW serii 7. Z trendu tego stara się wyłamywać np. BMW serii 6. Tu podział na diesle i benzyniaki stanowi niemalże 50 do 50.

Samochody z cofniętym licznikiem

Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium

Materiały prasowe CarVertical

Samochody z cofniętym licznikiem: podsumowanie badania

Samochody z cofniętym licznikiem były i będą kusiły sprzedających. Powód? Bo przekłamany przebieg znacznie zwiększa rynkową wartość auta. Oszustwo jest zatem mocno popularne, bo według badania carVertical w ciągu ostatniego roku mogło dotyczyć nawet 16 proc. pojazdów z drugiej ręki. Modele szczególnego ryzyka? Auta klasy premium w wieku od 5 do 15 lat i napędzane silnikiem diesla.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA