REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy boją się elektryków. Czemu? Już wiemy...

Polacy boją się elektryków. Czemu? Już wiemy...
Polacy boją się elektryków. Czemu? Już wiemy...
RossandHelen
Yanosik

REKLAMA

REKLAMA

Polacy boją się elektryków. To fakt. Dotarliśmy do wyników badań, które pokazują jednak z czego wynika takie podejście kierowców nad Wisłą.

Polacy boją się elektryków? Niestety tak...

Unia Europejska twierdzi, że w roku 2024 aż 20 proc. wszystkich pojazdów sprzedanych na terenie wspólnoty będzie miało napęd elektryczny. I nawet jeżeli liczba ta jest realna, z pewnością nie w Polsce. Bo w Polsce co 3 konsument nie chce kupić elektrycznego pojazdu – tak wskazują badania.

REKLAMA

Widzimy, że na drogach przybywa samochodów elektrycznych, również coraz więcej producentów wprowadza je do swojej oferty. Urządzenia oraz oprogramowanie e-samochodów są już na bardzo zaawansowanym poziomie, a niegdyś właśnie to stanowiło ogromną przeszkodę dla wyprodukowania ekologicznych pojazdów na szeroką skalę. Obecnie najmocniejszymi barierami dla popularyzacji aut elektrycznych są te, które tworzą sobie konsumenci – wyjaśnia Marcin Korzeniewski, Yanosik Autoplac.

Czemu Polacy boją się elektryków?

No dobrze, ale jakie konkretnie obawy o tym decydują? Polacy boją się elektryków z uwagi na małą liczbą stacji ładowania w kraju oraz z uwagi na czas, który jest potrzebny do ładowania akumulatora np. w trasie. Przełamanie tego strachu to jednak kwestia odpowiedniej... edukacji. Chcąc upowszechnić e-samochody wśród Polaków należy im uświadomić, iż codzienne użytkowanie pojazdów elektrycznych nie powinno się opierać wyłącznie na podróżowaniu od jednego punktu ładowania do drugiego. Elektryki należy ładować w miejscu ich dłuższego parkowania, a więc w domu, biurze lub w centrach handlowych, w których robimy zakupy.

Polacy nie muszą bać się elektryków. Pomóc może edukacja

Edukacja w zakresie ładowanie nie może się odbywać jednak bez jeszcze jednego elementu. A jest nim informowanie kierowców o tym, gdzie znajdują się ładowarki. Dziś temat ich bezpośrednio nie dotyczy. Nie śledzą go zatem i w tym samym czasie wychodzą z założenia, że sieć jest wyjątkowo rzadka. A ta się cały czas rozwija. Według prognoz już do 2030 roku w Europie liczba publicznych oraz pół publicznych stacji ma się zwiększyć aż ośmiokrotnie, w porównaniu z 2020 rokiem.

Polacy boją się elektryków z uwagi na ich... cenę!

Ostatnią z barier, która sprawia że Polacy boją się elektryków jest... cena. Ma ona jednak szczególne znaczenie w przypadku aut budżetowych. O ile hatchbacka segmentu B z napędem spalinowym można kupić za jakieś 60 tys. zł, o tyle elektryk zostanie wyceniony już na 100 tys. zł. W przypadku pojazdów luksusowych granica ta zaciera się, bo Audi e-tron będzie tak samo drogi, jak np. Audi Q7.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Yanosik

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Jacek
    2021-11-19 14:03:51
    W mieście mam dwie ładowarki na krzyż, więc elektryk odpada. Obecnie najlepsza opcja to chyba hybryda hev. Corolli nie muszę ładować tylko tankuje jak zwykłą benzynę a dzięki silnikowi e;lektrycznemu spalanie jest poniżej piątki. Elektryki muszą dopracować abym chciał nimi jeździć
    0
  • Zenek
    2021-11-19 11:46:25
    Ja się nie boję. Mnie po prostu nie stać na taki "luksus"
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

REKLAMA

Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

REKLAMA

Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

REKLAMA