REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brakuje nowych samochodów i... brakować będzie

Brakuje nowych samochodów i... brakować będzie
Brakuje nowych samochodów i... brakować będzie

REKLAMA

REKLAMA

Brakuje nowych samochodów – to opis aktualnej sytuacji na rynku moto. Niestety wszystko wskazuje na to, że realia nie poprawią się także w roku 2022.

Brakuje nowych samochodów, a to się nie zmieni na razie

Rok 2021 przemija na rynku motoryzacyjnym pod znakiem... półprzewodników. Mówią o nich wszyscy, bo ich brak sprawia, że brakuje nowych samochodów. Półprzewodniki są niezbędne do montowania w pojazdach pokładowej elektroniki. Ograniczenia w ich dostawach sprawia, że firmy produkują auta niekompletne, których nie da się sprzedać albo wstrzymują fabryki. Skutkiem takiego stanu rzeczy są... puste place przed większością salonów dealerskich.

REKLAMA

Na chipy należy obecnie czekać około 22 tygodnie, a w przypadku mikrokontrolerów, które są niezbędne w branży motoryzacyjnej, aż 38 tygodni.

Sytuacja w sektorze motoryzacji jest bardzo trudna. Niedobory półprzewodników wpływają negatywnie na obie strony – producentów i konsumentów. Firmy produkujące pojazdy płacą więcej za niezbędne części, a do tego muszą zmniejszać produkcję samochodów z powodu długiego czasu oczekiwania na dostawę elementów. Klienci płacą więcej za nowe auto i również nie omija ich przedłużony okres oczekiwania na zakupiony pojazd. – informuje Marcin Korzeniewski, Autoplac.pl.

Brakuje nowych samochodów? Prognozy nie wyglądają dobrze

Problem z mikroczipami według wstępnych zapowiedzi miał zostać rozwiązany w roku 2022. To by oznaczało powrót do normalnych mocy przerobowych. By oznaczało, ale pewnie... nie będzie oznaczało. Kryzys z dostępnością półprzewodników, według prognoz ekspertów, ma zostać zażegnany dopiero w II półroczu 2022 roku. Jednak zanim to nastąpi, być może przyjdzie nam walczyć z brakiem innych części i podzespołów.

Brakuje półprzewodników, a to też problem z... naprawami

A warto pamiętać, że niska dostępność półprzewodników to nie tylko problem z produkcją nowych samochodów. To także problem z pojazdami używanymi, a konkretnie naprawami aut.

Aktualna sytuacja kryzysu z dostępnością półprzewodników oraz mikroczipów nie napawa entuzjazmem mechaników samochodowych. Bez części nie będą mogli przeprowadzić niektórych napraw pojazdów, którymi jeżdżą klienci. Dodatkowym utrudnieniem są rosnące koszty energii oraz surowców, które przekładają się na wzrost kosztów roboczogodzin. Wiele serwisów już podnosi ceny swoich usług, co niestety spotyka się z niezadowoleniem klientów – komentuje Dawid Kaczmarowski, Yanosik Warsztaty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzedaż samochodów to jedno. Nowy taryfikator drugie

Niestety problemy z dostępnością nowych samochodów, a do tego drożejące modele używane to nie jedyne zmartwienia, które czekają na kierowców w roku 2022. Poważny problem będzie dotyczył też kar. Warto bowiem pamiętać o tym, że już 1 stycznia 2022 roku zacznie obowiązywać nowy taryfikator mandatów. A to oznacza zdecydowane podwyżki grzywien czekających na kierowców popełniających wykroczenia.

Więcej o wyższych mandatach w kolejnym naszym materiale: Nowy taryfikator mandatów. Nie wygląda to dobrze...

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

REKLAMA

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

REKLAMA