REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód marzeń z dzieciństwa? Tak, dziś możesz go mieć!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Samochód marzeń z dzieciństwa? Tak, dziś możesz go mieć!
Samochód marzeń z dzieciństwa? Tak, dziś możesz go mieć!

REKLAMA

REKLAMA

Samochód marzeń z dzieciństwa? Każdy moto-maniak ma auto, do którego wzdychał lata temu. Może zatem pora, aby marzenie zrealizować?

Samochód marzeń kiedyś. Dziś bardziej dostępny

Pierwsze motoryzacyjne wspomnienia kształtują się jeszcze w czasie dzieciństwa. I nie dotyczą one wyłącznie podróży autem dziadków czy rodziców. Nastolatkowe z wielkim zainteresowaniem zaczynają zazwyczaj obserwować rynek. A to sprawia, że dość szybko wskazują na samochód marzeń. Czasami będzie to Lambo czy Ferrari, a czasami nadal rzadki, ale dużo bardziej przyziemny model w postaci Mazdy MX-5 czy Alfy Romeo. Dziś – czyli lata później – raz, że kierowca ma większe możliwości, a dwa, że auta te stały się tańsze. Może to zatem czas na zakup samochodu marzeń z dzieciństwa?

REKLAMA

Ile może kosztować samochód marzeń z dzieciństwa?

W jakich autach szczególnie często zakochiwali się młodzi Polacy? BMW 3 to jedno z najczęściej poszukiwanych aut na rynku wtórnym. Średnia cena modelu z lat 2005-2006 to dzisiaj 22 tys. zł. W serwisach ogłoszeniowych ofert sprzedaży jest całkiem sporo, zarówno z krajowym rodowodem, jak i importowanych. W przypadku Alfy Romeo 159 koszty zakupu są nieznacznie mniejsze i oscylują w granicach 20 tys. zł. Trudniej dostępna na krajowym rynku wtórnym i zdecydowanie droższa jest z kolei Mazda MX-5. Ceny zadbanych aut z tego rocznika rozpoczynają się od 30 tys. zł.

Samochód marzeń z dzieciństwa a kredyt

REKLAMA

20 – 30 tys. zł za samochód marzeń z dzieciństwa to nadal sporo. Nie każdy kierowca musi dysponować taką ilością gotówki. Kredyt? No i tu też może pojawić się problem, bo standardem na rynku jest możliwość uzyskania kredytu na zakup samochodu w wieku do 10 lat. Większość banków unika finansowania aut starszych. Jeszcze trudniej jest w sytuacji, w której auto czeka na marzyciela nie w Polsce, a za granicą. Bo youngtimerów lub kandydatów na youngtimerów kierowcy często szukają w Europie Zachodniej.

Niedawno zgłosił się do nas klient chcący pozyskać finansowanie na zakup Mazdy MX-5 trzeciej generacji. Jako pasjonat innej epoki motoryzacji, postawił na kredyt właśnie tego modelu pojazdu. Wypatrzył auto na jednym z zagranicznych portali motoryzacyjnych, ale dysponował jedynie ¼ środków potrzebnych na jego zakup. Po szybkiej weryfikacji wniosku przyznaliśmy kredyt i osoba ta jest dzisiaj właścicielem swojej wymarzonej MX-5 -  podkreśla Marcin Szulc z Cofidis Polska.

Rata za samochód marzeń z dzieciństwa

Samochód marzeń z dzieciństwa może się stać murem nie do przebrnięcia? Na szczęście nie. Są na rynku instytucje, które udzielają kredytów na auta starsze i co więcej, na auta, które dopiero będą importowane. A to dopiero pierwsza z dobrych informacji. Druga jest taka, że czasami kredyt na "klasyka" nie oznacza mocno zaporowej raty. Dysponując wkładem własnym na poziomie 50 proc., miesięczna rata trzyletniego kredytu na BMW 3 w cenie 25 tys. zł, które miało swoją premierę w 2006 roku, wyniesie ok. 420 zł. Przy zerowym wkładzie własnym musimy liczyć się z kosztem ok. 833 zł miesięcznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Cofidis

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA