REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Czas oczekiwania na nowy samochód? Nie jest dobrze...
Czas oczekiwania na nowy samochód? Nie jest dobrze...
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Czas oczekiwania na nowy samochód? Niestety termin odbioru aut wydłuża się. I nie dotyczy to tylko rynku aut luksusowych...

Nowe samochody stają się luksusem

Problemy z dostępnością nowych samochodów zaczęły się w marcu roku 2020. Pandemia sprawiła, że spotkały się trzy trendy. Kierowcy mniej chętnie kupowali pojazdy, fabryki były czasowo zamykane z uwagi na zachorowania, a do tego widząc mniejsze zainteresowanie, producenci zaczęli zamawiać mniejszą ilość części. Trend ten okazał się chwilowy. Niestety spowodował większe szkody. Mniejsze zamówienia sprawiły, że firmy motoryzacyjne wypadły z kolejki u producentów półprzewodników. Stąd dziś poważny problem z ich dostępnością.

REKLAMA

REKLAMA

Czas oczekiwania na nowy samochód? Dziś to przeciętnie nawet 9 miesięcy!

Braki półprzewodników sprawiają, że fabryki składają auta, które są niekompletne – stoją na placach przed fabryką w oczekiwaniu na czipy. Dodatkowo część marek z uwagi na sytuację decyduje się na przerywanie pracy fabryki. A przestoje sprawiają, że wydłużają się kolejki oczekujących na nowe auto. Ile wynosi czas oczekiwania na nowy samochód? Przeciętnie od 3 do nawet 9 miesięcy i niestety cały czas się wydłuża. Co ciekawe, takie terminy dotyczą nie tylko marek luksusowych. Przeciętnie pół roku czeka się na Forda czy Skodę, a miesiąc krócej na Opla czy Peugeota.

Czas oczekiwania na nowy samochód? Zła opcja wydłuża go dodatkowo!

Czas oczekiwania na nowy samochód czasami zależy też od... wybranych opcji wyposażenia. Zabawna sytuacja pojawia się np. podczas konfigurowania fabrycznie nowego Audi. Często okazuje się bowiem, że wybór ładowarki indukcyjnej do telefonu wydłuża czas oczekiwania na pojazd o jakieś pół roku! Nieodpowiednia konfiguracja Octavii sprawia, że auto zostanie dostarczone... po roku. Fakt ten sprawia, że cześć elementów wypada z listy opcji na jakiś czas. Tak się dzieje np. w przypadku dotykowych ekranów w BMW, wirtualnych zegarów, aktywnego tempomatu czy nawet elektrycznie sterowanej klapy bagażnika.

Czas oczekiwania na nowy samochód? Place świecą pustkami

Mówiąc o wydłużającym się czasie oczekiwania na nowy samochód warto wspomnieć o jeszcze dwóch rzeczach. Po pierwsze spadają też tzw. stany magazynowe. Kiedyś było tak, że chcąc kupić nowy samochód, kierowca mógł wybrać pojazd stojący na placu dealerskim. Był w gotowej konfiguracji i z określonym lakierem nadwozia. Kupujący musiał iść na kompromis, ale miał auto od ręki. Dziś taka oferta jest mocno ograniczona, a ilość samochodów na placach raczej symboliczna. Tylko najwięksi dealerzy mają szerokie oferty – dealerzy, którzy przewidzieli sytuację wcześniej.

REKLAMA

Po drugie o ile na samochód o napędzie spalinowym kierowca musi czekać nawet rok, o tyle dużo szybciej może odebrać... elektryka. I dotyczy to tak naprawdę każdej z marek – czy to Audi, czy Volkswagena, czy Nissana, czy Mercedesa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czas oczekiwania na nowy samochód: kiedy może się skrócić?

Specjaliści z rynku motoryzacyjnego nie mają wątpliwości, że czas oczekiwania na nowy samochód nie skróci się wcześniej niż w drugiej połowie roku 2022. I też są to szacunki mocno wstępne. A warto pamiętać, że problem z dostępnością samochodów z salonu generuje kolejne zmartwienie. Skoro kierowcy nie mogą kupić pojazdu nowego, poszukują lekko używanego. Ich ceny zatem szybują w górę. Niedługo może się zatem pojawić ciekawy efekt. Modele roczne czy dwuletnie będą dostępne na rynku wtórnym od ręki. Kierowca będzie musiał jednak zapłacić za nie niewiele mniej od nowych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA