REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę kupując auto pofirmowe? Ekspert radzi

Piotr Mieszkowski

REKLAMA

REKLAMA

Kupując auto, szczególnie w komisie, warto sprawdzić, czy nie jest to samochód pofirmowy. Oczywiście auto flotowe może być dobrą okazją, jeśli jest kilkuletnie i zadbane. W przeciwnym wypadku, nawet jeśli cena zakupu jest atrakcyjna, później mogą czekać nas kosztowne naprawy.

Jeśli wchodzimy do komisu i na parkingu stoi np. kilka granatowych Fordów Focusów lub Toyot Corolli to sygnał, że są to samochody pofirmowe. Komisy często kupują hurtowo takie samochody, a potem próbują sprzedać je drożej pojedynczo. Jeśli komis ma w ofercie kilka egzemplarzy danej marki, warto bardzo dokładnie obejrzeć wszystkie. Mogą one bowiem znacznie różnić się, zarówno przebiegiem, jak i stanem zużycia.

REKLAMA

Zobacz również: Jak przy zakupie auta sprawdzić stan amortyzatorów? Ekspert radzi

Licznik

REKLAMA

Wiadomo, że samochody firmowe przejeżdżają tysiące kilometrów, dlatego szczególną uwagę warto zwrócić na licznik. Szczególnie w komisie możemy trafić na przekręcony licznik. W licznikach analogowych należy zwrócić uwagę na to, czy wszystkie liczby są proste oraz czy zmieniają się prawidłowo podczas jazdy, a także czy w tym miejscu nie ma żadnych rys lub tłustych śladów po wewnętrznej stronie szybki, które mogłyby świadczyć o ingerencji. W przypadku liczników elektronicznych oględziny już jednak nie wystarczą. Tu konieczna jest wizyta w stacji diagnostycznej gdzie stan licznika może zostać sprawdzony przy pomocy komputera.

Prawdę o stanie licznika może również powiedzieć stan wnętrza samochodu. Jeśli tapicerka na fotelu kierowcy, pedały i gałka zmiany biegów są wytarte i zniszczone wiadomo, że autem tych przejechano wiele kilometrów.

Zawieszenie

Auta, które mają za sobą wiele kilometrów mogą mieć zużyte również zawieszenie. Warto to sprawdzić. Stan amortyzatorów możemy sprawdzić naciskając karoserię nad kołami. Sprawne auto powinno natychmiast powrócić do spoczynku. Jeśli karoseria się buja, to znak, że amortyzatory trzeba będzie wymienić. Podczas jazdy próbnej warto przejechać się zarówno po równiej, jak i nierównej nawierzchni. W pierwszym przypadku należy zwrócić uwagę na to, jak zachowuje się auto w momencie, gdy puścimy na chwile kierownicę, czy nie ściąga go na którąś stronę. W drugim przypadku należy zwrócić uwagę na to, jak zachowuje się auto jadąc po dziurach lub torach tramwajowych i czy nie słychać niepokojących dźwięków z okolic amortyzatorów.

Hamulce

Kupując samochód zawsze warto sprawdzić stan hamulców, bo przecież nigdy nie wiadomo, kiedy mogą nam się przydać. W tym celu najlepiej jest wykonać po prostu manewr hamowania. Jeśli auto ściąga na boki istnieje ryzyko, że tarcze są zużyte, jeśli czujemy drgania na kierownicy zużyte mogą być klocki hamulcowe.

Zobacz również: Jak kupić używane auto? Ekspert radzi

Lakier

Kolejna ważna sprawa to sprawdzenie, w jakim stanie jest lakier. Podstawa to dokładne oględziny samochodu i zwrócenie uwagi, czy są różnice w odcieniach lakieru. W tym celu warto mieć miernik grubości lakieru, dzięki któremu możemy sprawdzić czy w różnych częściach auta nie ma różnic w grubości lakieru. Pamiętajmy też, że samochody firmowe to najczęściej auta z silnikami diesla, a te po większych przebiegach mogą wymagać poważnych napraw silnika, jak np. wymiana lub regeneracja turbiny silnika, wymiana filtru cząstek stałych, dwumasowego koła zamachowego, pompowtryskiwaczy. Dlatego zanim zdecydujemy się kupić auto pofirmowe warto jego stan sprawdzić na diagnostyce komputerowej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

    Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

    Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

    Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    REKLAMA

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA