REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Na co zwrócić uwagę kupując auto pofirmowe? Ekspert radzi

Piotr Mieszkowski
Nawet auto pofirmowe należy dokładnie obejrzeć.
Nawet auto pofirmowe należy dokładnie obejrzeć.

REKLAMA

REKLAMA

Kupując auto, szczególnie w komisie, warto sprawdzić, czy nie jest to samochód pofirmowy. Oczywiście auto flotowe może być dobrą okazją, jeśli jest kilkuletnie i zadbane. W przeciwnym wypadku, nawet jeśli cena zakupu jest atrakcyjna, później mogą czekać nas kosztowne naprawy.

Jeśli wchodzimy do komisu i na parkingu stoi np. kilka granatowych Fordów Focusów lub Toyot Corolli to sygnał, że są to samochody pofirmowe. Komisy często kupują hurtowo takie samochody, a potem próbują sprzedać je drożej pojedynczo. Jeśli komis ma w ofercie kilka egzemplarzy danej marki, warto bardzo dokładnie obejrzeć wszystkie. Mogą one bowiem znacznie różnić się, zarówno przebiegiem, jak i stanem zużycia.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Jak przy zakupie auta sprawdzić stan amortyzatorów? Ekspert radzi

Licznik

Wiadomo, że samochody firmowe przejeżdżają tysiące kilometrów, dlatego szczególną uwagę warto zwrócić na licznik. Szczególnie w komisie możemy trafić na przekręcony licznik. W licznikach analogowych należy zwrócić uwagę na to, czy wszystkie liczby są proste oraz czy zmieniają się prawidłowo podczas jazdy, a także czy w tym miejscu nie ma żadnych rys lub tłustych śladów po wewnętrznej stronie szybki, które mogłyby świadczyć o ingerencji. W przypadku liczników elektronicznych oględziny już jednak nie wystarczą. Tu konieczna jest wizyta w stacji diagnostycznej gdzie stan licznika może zostać sprawdzony przy pomocy komputera.

REKLAMA

Prawdę o stanie licznika może również powiedzieć stan wnętrza samochodu. Jeśli tapicerka na fotelu kierowcy, pedały i gałka zmiany biegów są wytarte i zniszczone wiadomo, że autem tych przejechano wiele kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawieszenie

Auta, które mają za sobą wiele kilometrów mogą mieć zużyte również zawieszenie. Warto to sprawdzić. Stan amortyzatorów możemy sprawdzić naciskając karoserię nad kołami. Sprawne auto powinno natychmiast powrócić do spoczynku. Jeśli karoseria się buja, to znak, że amortyzatory trzeba będzie wymienić. Podczas jazdy próbnej warto przejechać się zarówno po równiej, jak i nierównej nawierzchni. W pierwszym przypadku należy zwrócić uwagę na to, jak zachowuje się auto w momencie, gdy puścimy na chwile kierownicę, czy nie ściąga go na którąś stronę. W drugim przypadku należy zwrócić uwagę na to, jak zachowuje się auto jadąc po dziurach lub torach tramwajowych i czy nie słychać niepokojących dźwięków z okolic amortyzatorów.

Hamulce

Kupując samochód zawsze warto sprawdzić stan hamulców, bo przecież nigdy nie wiadomo, kiedy mogą nam się przydać. W tym celu najlepiej jest wykonać po prostu manewr hamowania. Jeśli auto ściąga na boki istnieje ryzyko, że tarcze są zużyte, jeśli czujemy drgania na kierownicy zużyte mogą być klocki hamulcowe.

Zobacz również: Jak kupić używane auto? Ekspert radzi

Lakier

Kolejna ważna sprawa to sprawdzenie, w jakim stanie jest lakier. Podstawa to dokładne oględziny samochodu i zwrócenie uwagi, czy są różnice w odcieniach lakieru. W tym celu warto mieć miernik grubości lakieru, dzięki któremu możemy sprawdzić czy w różnych częściach auta nie ma różnic w grubości lakieru. Pamiętajmy też, że samochody firmowe to najczęściej auta z silnikami diesla, a te po większych przebiegach mogą wymagać poważnych napraw silnika, jak np. wymiana lub regeneracja turbiny silnika, wymiana filtru cząstek stałych, dwumasowego koła zamachowego, pompowtryskiwaczy. Dlatego zanim zdecydujemy się kupić auto pofirmowe warto jego stan sprawdzić na diagnostyce komputerowej.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA