REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozpoznać przekręcony licznik? Ekspert radzi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Mieszkowski
Przekręcony licznik można rozpoznać.
Przekręcony licznik można rozpoznać.

REKLAMA

REKLAMA

Przed zakupem samochodu z bardzo małym przebiegiem warto zwrócić szczególną na stan licznika. Często zdarza się, że wystawione do sprzedaży kilkunastoletnie samochody mają przebiegi rzędu 100 tysięcy kilometrów.

Sprzedający cofają liczniki zarówno analogowe, jak i elektroniczne. Na co należy zatem zwrócić uwagę, aby nie trafić na „zajeżdżony” samochód? Zweryfikowanie czy na liczniku widnieje rzeczywisty przebieg jest niestety bardzo trudne. Nawet specjaliści w ASO twierdzą, że w większości przypadków nie da się ustalić, czy ktoś próbował zmienić stan licznika. Aby jednak zminimalizować ryzyko zakupu auta z dużym przebiegiem, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy.

REKLAMA

REKLAMA

W pierwszej kolejności należy dokładnie obejrzeć wnętrze samochodu. Licznik jest prawdopodobnie przekręcony jeśli kierownica, pedały, dywanik, drążek zmiany biegów oraz fotel kierowcy są bardzo zużyte i zniszczone. Zniszczenia tego rodzaju pojawiają się zazwyczaj w autach, które przekraczają 200 tys. km.

Czujność kupującego powinny jednak wzbudzić również zbyt nowe elementy wnętrza. Handlarze zmieniając stan licznika, zmieniają często również np. zużyte elementy tapicerki czy drążki zmiany biegów.

Zobacz również: Jak sprawdzić grubość lakieru i stan karoserii? Poradnik

Kolejny krok to dokładne obejrzenie samego licznika. Warto zwrócić uwagę na to czy liczby są proste oraz czy zmieniają się prawidłowo podczas jazdy. Wszystkie cyfry oprócz ostatniej powinny być równo ułożone. Jeśli któraś jest przesunięta, przebieg jest podejrzany. O większym rzeczywistym przebiegu mogą świadczyć wszelkie zadrapania w tym miejscu. W przypadku liczników analogowych mogą pozostać widoczne np. tłuste ślady po wewnętrznej stronie szybki lub świeże ślady na śrubach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku liczników elektronicznych oględziny już jednak nie wystarczą, bo cofanie ich nie pozostawia żadnych śladów widocznych gołym okiem. Tutaj system pomiaru odległości jest skomputeryzowany. Dane o przebiegu zapisują się w dwóch pamięciach. W tym przypadku konieczna jest, więc wizyta w stacji diagnostycznej, gdzie stan licznika może zostać sprawdzony przy pomocy komputera.

Zobacz również: Badanie w ASO przed zakupem – podpowiadamy za co warto dopłacić?

Jeśli zostanie zmieniona zawartość tylko jednej pamięci, widocznej na zegarach, mamy szansę poznać prawdę o stanie licznika. Jeśli jednak sprzedający zmienił zawartość obu pamięci, dane z komputera niczego nam nie powiedzą.

Warto jeszcze jednak sprawdzić przypięte pod maską karteczki z informacjami o wymianie oleju czy paska rozrządu. Niektórzy sprzedający zapominają, że znajdują się na nich istotne dla kupującego informacje o przebiegu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA