Filtr kabinowy - Skoda Rapid: Jak go wymienić? Jaki kupić?
REKLAMA
REKLAMA
Jak często wymieniać filtr kabinowy?
Przyjmuje się, że filtr przeciwpyłkowy należy wymienić minimum raz w roku lub co 15 tys. kilometrów, przy czym procedura jest obligatoryjna np. w czasie czyszczenia układu klimatyzacji. Jeżeli kierowca dużo eksploatuje auto, ewentualnie porusza się w środowisku o silnym zapyleniu, wymiany powinien dokonywać od dwóch do czterech razy w roku.
REKLAMA
Odpowiedź na pytanie: "Jak często wymieniać filtr kabinowy?" na szczęście w przypadku Skody Rapid brzmi nawet raz na sezon czy pół roku. Czemu? Bo nowy osadnik może być naprawdę tani. Zamienniki kosztują już kilkanaście złotych. Poza tym wymianę filtra kabinowego w Skodzie Rapid może wykonać sam kierowca.
Jak wymienić filtr kabinowy w Skodzie Rapid? Opis krok po kroku:
- filtr kabinowy w Skodzie Rapid ukrywa się pod schowkiem na rękawiczki,
- w pierwszej kolejności należy zdemontować plastikową osłonę,
- jest zamocowana za pomocą zatrzasków - wystarczy ją odczepić i zsunąć,
- po uzyskaniu dostępu do pokrywy filtra, należy ją otworzyć,
- przesuwa się w przeciwstawnym do siebie kierunku dwa mocowania,
- należy wyjąć stary filtr przeciwpyłkowy i zamontować nowy,
- całość składa się w odwrotnej kolejności.
Główne błędy, czyli na odwrót założony filtr kabinowy w Skodzie
Co oznacza na odwrót założony filtr kabinowy? Opinie kierowców są podzielone. Część nie wskazuje na żadne niepożądane skutki, a część mówi np. o głośniejszej pracy wentylatora. Jak zamontować filtr przeciwpyłkowy w Skodzie? Warto zwrócić uwagę na oznaczenie osadnika - strzałkę w górę lub strzałkę AirFlow. To na jej podstawie określa się pozycję filtra. Jeżeli kierowca ma pewność, że poprzedni osadnik był zamontowany prawidłowo, może się sugerować jego ułożeniem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.