Wycięty DPF: jaki olej stosować w silniku?
REKLAMA
REKLAMA
Bez względu na fakt czy silnik jest w pełni szczelny czy nie, do komory spalania zawsze trafia odrobina oleju. A skutkiem ubocznym jej zapalenia razem z mieszanką paliwowo-powietrzną jest powstanie popiołu. Ten następnie trafia do układu wydechowego i osadza się w filtrze cząstek stałych - tym samym przyspieszając jego zapychanie. Jak zapobiegać efektowni i wydłużać życie DPF-a? Mechanicy i producenci mają jedną radę - należy stosować oleje niskopopiołowe.
REKLAMA
Usunięty DPF: jaki to ma wpływ na olej?
Co jednak w sytuacji, w której auto ma wycięty DPF? Jaki olej stosować w takim przypadku? Oczywiście kierowca może zrezygnować z droższego środka smarnego niskopopiołowego. Ważne, aby stosowany w pojeździe olej, spełniał jednak normy dotyczące klasy lepkości i parametrów pracy określone przez producenta jednostki napędowej. Warto w tym momencie jednak zaznaczyć, że zmiana rodzaju smarowidła tak naprawdę nie musi być konieczna.
Olej niskopopiołowy: dobry do DPF-a, ale i... benzyniaka z LPG!
Wycięty DPF stanowi ważną okoliczność, ale oleje niskopopiołowe nie są dedykowane wyłącznie filtrom cząstek stałych. Stosuje się je także w doładowanych czy wolnossących benzyniakach czy motorach wyposażonych w układy dwupaliwowe (np. benzyna + LPG). Brak filtra DPF nie ma zatem większego znaczenia podczas wyboru oleju.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.