REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zamienniki części oryginalnych - hamulce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Kurowski
Układ hamulcowy
Układ hamulcowy

REKLAMA

REKLAMA

Części zamienne w ASO są zazwyczaj dość drogie. Dlatego wielu właścicieli samochodów zwraca uwagę na ofertę tańszych zamienników. Ale czy wśród producentów części są renomowane firmy oferujące zamienniki oryginalnych części?

Hamulce to kluczowy układ dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Poniższa lista przedstawia wybranych renomowanych producentów części zamiennych układu hamulcowego.

REKLAMA

REKLAMA

- ABEfirma oferuje szczęki hamulcowe i hamulca ręcznego, klocki hamulcowe, tarcze oraz bębny, elastyczne przewody hamulcowe jak i hydraulika hamulcowa oraz sprzęgłowa: cylinderki hamulcowe, pompy hamulcowe i sprzęgłowe oraz wysprzęgliki. Bardzo szeroka oferta dedykowana jest do modeli samochodów produkcji europejskiej, amerykańskiej oraz azjatyckiej. Produkty ABE cieszą się sporym zainteresowaniem klientów ze względu na atrakcyjne ceny i dużą dostępność.

- ATE – niemiecka firma produkująca klocki oraz tarcze hamulcowe a także czujniki układu ABS. Jest jednym z wiodących producentów elementów układów hamulcowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. Nieustanne badania i usprawnienia technologii hamulcowych sprawiły, że wyroby tej marki cenione są zarówno w świecie sportów motorowych, jak i wśród klientów indywidualnych, którzy przywiązują wagę do niezawodności i nowoczesności komponentów. Asortyment klocków hamulcowych marki ATE jest niezwykle szeroki dzięki ogromnej liczbie kombinacji materiałów używanych do ich produkcji. Różnorodność ta umożliwia dobór elementów o charakterystyce zbliżonej do części używanych do pierwszego montażu przez producentów wielu modeli samochodów.

- Brembo – włoska firma, jedna z najbardziej popularnych i kojarzonych na rynku motoryzacyjnym. Skuteczność hamulców Brembo od lat doceniają producenci super samochodów, takich jak Ferrari, Aston Martin, Lamroghini czy Porsche. Oprócz koncernów, firma zaopatruje też rynek części zamiennych w klocki, tarcze oraz bębny hamulcowe. Dla sportowych aut przewidziane są również kompletne zestawy. Należy uważać na produkty Brembo produkcji polskiej, zwłaszcza tarcze – lubią się „giąć” i wielu użytkowników narzeka na ich przeciętną żywotność. W najbardziej zaawansowanych, sportowych zestawach nie ma tego typu przypadków.

Zobacz też: Zaciski hamulcowe: regenerować czy wymienić na nowe?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

- Bosch – niemiecka firma o wszechstronnej produkcji, znana i kojarzona na całym świecie, nie tylko w dziedzinie motoryzacji. Bosch wykonuje charakterystyczne dla siebie, wysokojakościowe układy hamulcowe, które idą na pierwszy montaż do aut wielu marek (głównie niemieckich).

- Ferodo – angielska firma produkująca klocki oraz tarcze hamulcowe a także płyny do układów hamulcowych. Firma o nieskazitelnej opinii. Wyroby Ferodo charakteryzują się niezwykłą trwałością i jakością wykonania, co jest efektem użycia najlepszych materiałów, wielu testów i prób. Klocki np. dostępne są w wersji „tradycyjnej”, czyli np. seria Premier (lubią pylić) albo usportowionej (i bardzo chwalonej) DS Performance. Na pierwszym montaż zestawy Ferodo biorą do niektórych swoich modeli m.in. Audi, Citroen czy Ford.

- Kashiyama – japońska firma,  jedne z najtańszych, markowych układów hamulcowych. Produkują bardzo trwałe szczęki hamulcowe i twarde klocki hamulcowe, często potocznie nazwanymi „taksówkarskimi” (mało się zużywają względem przejechanych kilometrów). Skuteczność hamowania na wysokim poziomie. Często stosowane na pierwszy montaż w autach marek Infiniti, Honda czy Mazda.

Zobacz też: Nowe hamulce - czy trzeba je docierać, jak jeździć po zmianie klocków, szczęk, tarcz

- Siffert – włoska firma, która jest jednym z wiodących europejskich producentów materiałów ciernych. Klocki i tarcze hamulcowe tej marki, przeznaczone dla motocykli, samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, cechują się doskonałym stosunkiem jakości do ceny i nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi. Charakterystyka produktów marki Siffert we wszystkich zastosowaniach jest porównywalna z działaniem elementów wykorzystywanych do pierwszego montażu.

- Speedmax HID - marka stworzona przez Inter Cars S.A. Współpracuje z wieloma producentami części do samochodów osobowych. Produkty Speedmax szczycą się bardzo dobrą jakością, co potwierdzają liczne testy. Dobra relacja jakość/cena.

- TRW – amerykańska firma słynąca głównie z produkcji układów hamulcowych. TRW prezentuje szeroki asortyment w kwestii układów hamulcowych. Dostępne są proste hamulce bębnowe jak i lekkie i sportowe układy tarczowe wykonywane dla aut premium. Niezależnie od rodzaju produktu, każdy jest wykonany z charakterystyczną dla TRW,  należytą starannością, wysoką technologią i standardami firmy. Firma wytwarza też układy wspomagania hamulcowego.

Zobacz też: Czy warto przetaczać bębny i tarcze hamulcowe?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA