REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Naprawa baterii do samochodów elektrycznych. Da się? Cena?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Naprawa baterii do samochodów elektrycznych. Da się? Cena?
Naprawa baterii do samochodów elektrycznych. Da się? Cena?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa baterii do samochodów elektrycznych, czyli dziś opowiemy o jednej z ważniejszych kwestii z punktu widzenia elektromobilności.

Baterie w samochodach elektrycznych. Najgorsza rzecz?

Samochody elektryczne imponują momentem obrotowym, porażają osiągami, a do tego oferują... niskie koszty eksploatacji przy ładowaniu w domu. Niestety każdy patrząc na nie widzi oczami wyobraźni baterię z komórki, która często po roku nadaje się głównie do wyrzucenia! W komórce problem jest mały. Już za 100 czy 200 zł baterię można wymienić. W samochodzie elektrycznym nowy akumulator kosztuje raczej dziesiątki, jak nie setki tysięcy złotych. Tragedia? Nie do końca. Producenci wiedzą jak radzić sobie z problemem.

REKLAMA

REKLAMA

Nie wymiana a naprawa baterii do samochodów elektrycznych

Po pierwsze naprawa baterii do samochodów elektrycznych jest możliwa. Uszkodzenie baterii nie oznacza konieczności jej wymiany. Co więcej, akumulatory w elektrykach mają modularną budowę – wymienia się zatem nie całość, a jedynie uszkodzone moduły. Co się psuje w bateriach do samochodów elektrycznych? Problemów może być kilka. Usterkę powoduje czasami któryś z modułów, układ sterujący lub ogniwo akumulatora. Konieczna jest zatem dokładna diagnoza.

Uprawnienia do naprawy samochodów elektrycznych? Konieczna jest specjalistyczna wiedza oraz uprawnienia z zakresu obchodzenia się z prądem. Samochodu elektrycznego nie da rady naprawić przysłowiowy Janusz mechanik ze śrubokrętem w ręku. Przynajmniej nie powinien tego robić!

Uszkodzona bateria w samochodzie elektrycznym? Nie czekaj!

"W samochodzie mam uszkodzone ogniwo w akumulatorze. Ale to tylko jedno ogniwo, zatem dalej mogę jeździć?" No właśnie nie! Jeśli jedno ogniwo ulegnie awarii, pojemność modułu nadal wynosi od 50 do 66 proc. Pozostałe sprawne ogniwa w module muszą wtedy "pracować" ciężej. Powoduje to, że osiągają one wyższą temperaturę przy niższym napięciu. W przypadku uszkodzenia ogniwa i tak trzeba wymienić cały moduł.

REKLAMA

Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Ile kosztuje akumulator auta elektrycznego? To zależy od modelu, a więc i pojemności baterii. Dla przykładu zasobnik do Nissana Leafa zostanie wyceniony na blisko 100 tys. zł, Volkswagena e-Golfa prawie 90 tys. zł, a BMW i3 80 tys. zł. Dużo niższe stawki dotyczą naprawy. Regeneracja baterii samochodowych w  przypadku Nissana Leafa to wydatek od 1800 do 2000 za każdy z wymienionych modułów oraz 2400 zł za robociznę oraz kilkaset złotych za dodatkowe materiały.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak dbać o baterię w samochodzie elektrycznym?

Ile wytrzymują baterię w samochodach elektrycznych? Producenci czas ich życia określają na jakieś 8 lat. Tyle zazwyczaj trwa ochrona gwarancyjna. Choć może być tego ograniczona przebiegiem – na ogół na poziomie 160 tys. km. Na tym dystansie lub w tym czasie zasobnik nie może stracić więcej niż 30 proc. pojemności. Aby maksymalnie wydłużyć czas życia baterii w samochodzie elektrycznym, kierowca powinien pamiętać o kilku zasadach. Najważniejsze przypominamy poniżej.

  1. Utrzymuj stan naładowania baterii w zakresie od 20 do 80 proc.
  2. Im wolniej ładujesz, tym lepiej. Jeżeli nie musisz zatem ładować auta szybko (bo jesteś akurat w trasie), nie rób tego!
  3. Akumulator nie lubi potężnych wahań temperatury.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA