REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Naprawa baterii do samochodów elektrycznych. Da się? Cena?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Naprawa baterii do samochodów elektrycznych. Da się? Cena?
Naprawa baterii do samochodów elektrycznych. Da się? Cena?
/
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa baterii do samochodów elektrycznych, czyli dziś opowiemy o jednej z ważniejszych kwestii z punktu widzenia elektromobilności.

Baterie w samochodach elektrycznych. Najgorsza rzecz?

Samochody elektryczne imponują momentem obrotowym, porażają osiągami, a do tego oferują... niskie koszty eksploatacji przy ładowaniu w domu. Niestety każdy patrząc na nie widzi oczami wyobraźni baterię z komórki, która często po roku nadaje się głównie do wyrzucenia! W komórce problem jest mały. Już za 100 czy 200 zł baterię można wymienić. W samochodzie elektrycznym nowy akumulator kosztuje raczej dziesiątki, jak nie setki tysięcy złotych. Tragedia? Nie do końca. Producenci wiedzą jak radzić sobie z problemem.

REKLAMA

Nie wymiana a naprawa baterii do samochodów elektrycznych

REKLAMA

Po pierwsze naprawa baterii do samochodów elektrycznych jest możliwa. Uszkodzenie baterii nie oznacza konieczności jej wymiany. Co więcej, akumulatory w elektrykach mają modularną budowę – wymienia się zatem nie całość, a jedynie uszkodzone moduły. Co się psuje w bateriach do samochodów elektrycznych? Problemów może być kilka. Usterkę powoduje czasami któryś z modułów, układ sterujący lub ogniwo akumulatora. Konieczna jest zatem dokładna diagnoza.

Uprawnienia do naprawy samochodów elektrycznych? Konieczna jest specjalistyczna wiedza oraz uprawnienia z zakresu obchodzenia się z prądem. Samochodu elektrycznego nie da rady naprawić przysłowiowy Janusz mechanik ze śrubokrętem w ręku. Przynajmniej nie powinien tego robić!

Uszkodzona bateria w samochodzie elektrycznym? Nie czekaj!

"W samochodzie mam uszkodzone ogniwo w akumulatorze. Ale to tylko jedno ogniwo, zatem dalej mogę jeździć?" No właśnie nie! Jeśli jedno ogniwo ulegnie awarii, pojemność modułu nadal wynosi od 50 do 66 proc. Pozostałe sprawne ogniwa w module muszą wtedy "pracować" ciężej. Powoduje to, że osiągają one wyższą temperaturę przy niższym napięciu. W przypadku uszkodzenia ogniwa i tak trzeba wymienić cały moduł.

Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Ile kosztuje akumulator auta elektrycznego? To zależy od modelu, a więc i pojemności baterii. Dla przykładu zasobnik do Nissana Leafa zostanie wyceniony na blisko 100 tys. zł, Volkswagena e-Golfa prawie 90 tys. zł, a BMW i3 80 tys. zł. Dużo niższe stawki dotyczą naprawy. Regeneracja baterii samochodowych w  przypadku Nissana Leafa to wydatek od 1800 do 2000 za każdy z wymienionych modułów oraz 2400 zł za robociznę oraz kilkaset złotych za dodatkowe materiały.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak dbać o baterię w samochodzie elektrycznym?

Ile wytrzymują baterię w samochodach elektrycznych? Producenci czas ich życia określają na jakieś 8 lat. Tyle zazwyczaj trwa ochrona gwarancyjna. Choć może być tego ograniczona przebiegiem – na ogół na poziomie 160 tys. km. Na tym dystansie lub w tym czasie zasobnik nie może stracić więcej niż 30 proc. pojemności. Aby maksymalnie wydłużyć czas życia baterii w samochodzie elektrycznym, kierowca powinien pamiętać o kilku zasadach. Najważniejsze przypominamy poniżej.

  1. Utrzymuj stan naładowania baterii w zakresie od 20 do 80 proc.
  2. Im wolniej ładujesz, tym lepiej. Jeżeli nie musisz zatem ładować auta szybko (bo jesteś akurat w trasie), nie rób tego!
  3. Akumulator nie lubi potężnych wahań temperatury.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

REKLAMA

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

REKLAMA