REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Regulacja temperatury cieczy chłodzącej za pomocą nawigacji GPS – nowy system BMW

Z pomocą nawigacji GPS system rozpoznaje warunki w jakich auto porusza się i optymalizuje obieg cieczy chodzącej w silniku dla jego efektywniejszej pracy.
Z pomocą nawigacji GPS system rozpoznaje warunki w jakich auto porusza się i optymalizuje obieg cieczy chodzącej w silniku dla jego efektywniejszej pracy.
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiednia temperatura cieczy chłodzącej decyduje o kondycji silnika. BMW opracowało system, który w oparciu o dane GPS potrafi zapobiegać ryzyku przegrzania lub niedogrzania jednostki napędowej.

Manipulowanie temperaturą cieczy chłodzącej

Od lipca 2012 roku inteligentny, przewidujący system kontroli temperatury (wchodzący w skład systemu Predictive Energy Management) stanowi standardowe wyposażenie nowego BMW serii 7 w wersji z sześcio- lub ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym oraz układem nawigacji Professional. Po ustaleniu celu podróży, system analizuje jej przypuszczalny przebieg i z wyprzedzeniem pomaga utrzymać właściwą temperaturę pracy silnika manipulując temperaturą cieczy chłodzącej. Wymogi wydajnościowe, którym musi sprostać system kontroli temperatury, takie jak najwyższy dopuszczalny poziom temperatury cieczy chłodzącej czy utrzymywanie pewnych rezerw chłodziwa na wypadek, gdyby zaszła potrzeba gwałtownego obciążenia jednostki napędowej podczas przyśpieszania, zostają spełnione z wyprzedzeniem po przeanalizowaniu informacji na temat trasy, danych z innych systemów oraz historii wcześniejszych podróży.

REKLAMA

Zobacz też: Układ kontroli klap powietrza – sposób BMW na redukcję zużycia paliwa i poprawę aerodynamiki auta

Optymalizacja pracy silnika do aktualnych warunków jazdy

Jeśli system wykryje, że pojazd porusza się po mieście, może przełączyć silnik w tryb optymalny pod względem wydajności, dostosowując charakterystykę pracy do specyfiki warunków jazdy miejskiej.

System zapobiegał będzie na przykład spadkowi temperatury cieczy chłodzącej po krótkich okresach znacznego obciążenia silnika, po ruszaniu spod świateł lub wyprzedzaniu. A jeśli podczas ruszania  wykryty zostanie skok temperatury, system wykorzysta rezerwy cieczy chłodzącej aby utrzymać optymalną temperaturę i tym samym optymalne osiągi silnika. System ten posiada zatem dodatkową zaletę. Umożliwia bowiem jednostce napędowej bardziej korzystnie rozwijać pełną moc i jednocześnie dba o stabilność termalną samego motoru oraz podzespołów zgromadzonych w komorze silnikowej.

Zobacz też: HFO-1234yf - toksyczny czynnik chłodniczy w Twoim samochodzie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strategia Efficient Dynamics

Inteligentny system zarządzania energią stanowi obecnie integralną część strategii Efficient Dynamics firmy BMW Group. Oszczędność energii we wszystkich modelach oraz produkcja energooszczędnych podzespołów to obecnie i w przyszłości kwestia priorytetowa. W strumieniach danych, które krążą po pojeździe, nadal kryje się ogromny potencjał. W przyszłości liczne inteligentne technologie i systemy kontroli uczynią jazdę jeszcze bezpieczniejszą i bardziej wydajną, zgodnie z hasłem „Connected Drive spotyka Efficient Dynamics”.

Źródło: Materiały prasowe BMW

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA