Niedogrzany silnik - skutki
REKLAMA
REKLAMA
O tym, że silnik jest niedogrzany kierowcy zazwyczaj przekonują się w okresie chłodów. Latem trudno dostrzec, że jednostka napędowa wolniej osiąga optymalną temperaturę pracy, a jeszcze trudniej o sytuację, w której silnik dostatecznie się nie nagrzeje. Dlatego wszelkiego rodzaju usterki prowadzące do niedogrzania silnika najłatwiej dostrzec podczas chłodniejszych dni.
REKLAMA
Zobacz też: Dlaczego nie działa ogrzewanie?
REKLAMA
Jeżeli zauważymy, że silnik wolniej osiąga pożądaną temperaturę, przedział pasażerski nagrzewa się wolno, a po dłuższej jeździe jest niedogrzany najprawdopodobniej jest to skutek zawieszenia się termostatu lub zamontowania termostatu o niewłaściwej temperaturze otwierania. Znanym sposobem na zdiagnozowanie usterki termostatu jest dotknięcie gumowego przewodu prowadzącego do chłodnicy. Jeżeli się nagrzewa natychmiast po uruchomieniu zimnego silnika najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat.
Jazda z niedogrzanym silnikiem przekłada się bezpośrednio na wzrost zużycia paliwa i szybsze zużycie silnika. W okresie mrozów oznacza to dodatkowo konieczność skrobania szyb również od środka.
Zobacz też: Jak przygotować układ chłodzenia na zimę?
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA