REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 z sinikiem 2.5 V6 TDI cieszy się ogromną popularnością zarówno na giełdach samochodowych jak i internetowych aukcjach. Wysoka moc zachęca do jego zakupu, ale okazuje się, że koszty utrzymania auta z tą jednostką napędową mogą być kilkukrotnie wyższe od znacznie mocniejszych wersji benzynowych. Które modele są godne uwagi?

Silnik 2.5 TDI V6 pojawił się Audi A6 C5 w 1997 roku. Trzeba pamiętać o tym, że silnik ten występował w kilku wersjach a usterki, z którymi się boryka są w każdym z nich trochę inne.

REKLAMA

Typowe problemy silnika 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 o mocy 150KM występował w dwóch wersjach – AFB (1997-2000r.) i AKN (1998-2001r.). Silnik ten cierpi na sporą liczbę usterek (w obu odmianach) , a najpoważniejsze z nich dotyczą m.in :

- filtra odpowietrzania skrzyni korbowej;

- wycierających się elementów rozrządu (wałki, dźwignie zaworowe, hydropopychacze i podkładki na trzpieniach zaworowych

- zacierania się trzpieni zaworowych w prowadnicach głowicy (skutek gromadzących się opiłków metalu z wytartych krzywek wałków i dźwigni zaworowych)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

30 pomysłów na zarabianie w domu (książka)

- sukcesywnego spadku wydajności pompy oleju (w skutek nadmiernie gromadzących się w niej zanieczyszczeń np. opiłkami metalu powstających w wyniku wycierania elementów rozrządu)

- awaryjnej pompy wtryskowej VP44 (jej regeneracja pochłonie od 900 do 2500zł)

- awarii czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza G80 (naprawa pochłonie min. 1000 zł)

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Prawdziwe wydatki pojawiają się przy standardowej wymianie napędu rozrządu (obejmuje ona zakup dwóch pasków zębatych, dwóch pasków wielorowkowych, siedmiu rolek, termostatu, pompy wody, napinacza hydraulicznego). Naprawa pochłonie od 2000 do 5000 zł w zależności czy użyjemy zamienników czy części oryginalnych.  Regeneracja wałków rozrządu to koszt ok. 2000 zł, a do tego zazwyczaj należy doliczyć wymianę pozostałych elementów z nimi współpracujących.

Silnik 2.5 TDI V6 180KM

W latach 1999-2003 do gamy jednostek wysokoprężnych stosowanych w Audi A6 dołączył silnik 2.5 TDI V6 180KM AKE. Do końca 2001 roku (modelowego) nadal spotkać się można ze awariami pompy wtryskowej, wycierającymi się elementami rozrządu czy problematycznym układem recyrkulacji spalin. Kłopotów nie powinien sprawiać za to przepływomierz Hitachi, który uważany jest za bardzo trwały.

Zobacz też: Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Od 2002 roku (modelowego) pozbyto się problemów z pompą VP44. Niestety wycieranie się wałków rozrządu pozostało. Od 2000 do 2001 roku dostępny był silnik AYM o mocy 155KM, który mimo lepszych opinii nadal borykał się z problemami „wałków”. Problem nie zniknął nawet przy prezentacji silnika BFC (moc AYM podniesiona do 163KM).

Poprawione silniki 2.5 TDI V6

REKLAMA

Cierpliwość jest jednak cnotą, o czym przekonali się klienci Audi w 2004 roku. Wtedy zadebiutowały nowe silniki 2.5 TDI V6 – BCZ 163KM i BAU 180KM (spełniające normę Euro3) oraz BDG 163KM i BDH 180KM (spełniające normę Euro4). Silniki te pozbawione są praktycznie wszytkich wad jego protoplastów. Przede wszystkim nie ma już problemu z układem rozrządu, a jego nowa wersja okazała się tak dobra, że została wykorzystana w późniejszych silnikach 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.0 TDI, 4.2 TDI.

Kosztowne naprawy mogą jednak się zdarzyć w silnikach BGD i BDH i dotyczą one zacierających się wtryskiwaczy paliwa. Poza tym problemy i to nie małe sprawia układ paliwowy. Jego odpowiednie ustawienie (mapowanie) jest bardzo czasochłonne i trudne. Wymiana w serwisie sterownika silnika na nowy nie rozwiązuje problemu. Trzeba po prostu stworzyć nową mapę pod konkretny egzemplarz silnika.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD

Podsumowując silnik 2.5 TDI V6 to jednostka, która może przysporzyć wielu wydatków. Mechanicznie najgorzej wypadają silniki AFB, AKN, AKE, AYM oraz BFC bowiem cierpią na ścieranie się wałków rozrządu, a to prowadzi do uszkodzeń kolejnych podzespołów. Najlepiej pod względem trwałości wypadają silniki BCZ i BAU, których usterki nie są tak problematyczne w naprawie jak wcześniejszych wersji jednostki 2.5 TDI V6.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA