REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 z sinikiem 2.5 V6 TDI cieszy się ogromną popularnością zarówno na giełdach samochodowych jak i internetowych aukcjach. Wysoka moc zachęca do jego zakupu, ale okazuje się, że koszty utrzymania auta z tą jednostką napędową mogą być kilkukrotnie wyższe od znacznie mocniejszych wersji benzynowych. Które modele są godne uwagi?

Silnik 2.5 TDI V6 pojawił się Audi A6 C5 w 1997 roku. Trzeba pamiętać o tym, że silnik ten występował w kilku wersjach a usterki, z którymi się boryka są w każdym z nich trochę inne.

REKLAMA

Typowe problemy silnika 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 o mocy 150KM występował w dwóch wersjach – AFB (1997-2000r.) i AKN (1998-2001r.). Silnik ten cierpi na sporą liczbę usterek (w obu odmianach) , a najpoważniejsze z nich dotyczą m.in :

- filtra odpowietrzania skrzyni korbowej;

- wycierających się elementów rozrządu (wałki, dźwignie zaworowe, hydropopychacze i podkładki na trzpieniach zaworowych

- zacierania się trzpieni zaworowych w prowadnicach głowicy (skutek gromadzących się opiłków metalu z wytartych krzywek wałków i dźwigni zaworowych)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

30 pomysłów na zarabianie w domu (książka)

- sukcesywnego spadku wydajności pompy oleju (w skutek nadmiernie gromadzących się w niej zanieczyszczeń np. opiłkami metalu powstających w wyniku wycierania elementów rozrządu)

- awaryjnej pompy wtryskowej VP44 (jej regeneracja pochłonie od 900 do 2500zł)

- awarii czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza G80 (naprawa pochłonie min. 1000 zł)

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Prawdziwe wydatki pojawiają się przy standardowej wymianie napędu rozrządu (obejmuje ona zakup dwóch pasków zębatych, dwóch pasków wielorowkowych, siedmiu rolek, termostatu, pompy wody, napinacza hydraulicznego). Naprawa pochłonie od 2000 do 5000 zł w zależności czy użyjemy zamienników czy części oryginalnych.  Regeneracja wałków rozrządu to koszt ok. 2000 zł, a do tego zazwyczaj należy doliczyć wymianę pozostałych elementów z nimi współpracujących.

Silnik 2.5 TDI V6 180KM

W latach 1999-2003 do gamy jednostek wysokoprężnych stosowanych w Audi A6 dołączył silnik 2.5 TDI V6 180KM AKE. Do końca 2001 roku (modelowego) nadal spotkać się można ze awariami pompy wtryskowej, wycierającymi się elementami rozrządu czy problematycznym układem recyrkulacji spalin. Kłopotów nie powinien sprawiać za to przepływomierz Hitachi, który uważany jest za bardzo trwały.

Zobacz też: Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Od 2002 roku (modelowego) pozbyto się problemów z pompą VP44. Niestety wycieranie się wałków rozrządu pozostało. Od 2000 do 2001 roku dostępny był silnik AYM o mocy 155KM, który mimo lepszych opinii nadal borykał się z problemami „wałków”. Problem nie zniknął nawet przy prezentacji silnika BFC (moc AYM podniesiona do 163KM).

Poprawione silniki 2.5 TDI V6

REKLAMA

Cierpliwość jest jednak cnotą, o czym przekonali się klienci Audi w 2004 roku. Wtedy zadebiutowały nowe silniki 2.5 TDI V6 – BCZ 163KM i BAU 180KM (spełniające normę Euro3) oraz BDG 163KM i BDH 180KM (spełniające normę Euro4). Silniki te pozbawione są praktycznie wszytkich wad jego protoplastów. Przede wszystkim nie ma już problemu z układem rozrządu, a jego nowa wersja okazała się tak dobra, że została wykorzystana w późniejszych silnikach 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.0 TDI, 4.2 TDI.

Kosztowne naprawy mogą jednak się zdarzyć w silnikach BGD i BDH i dotyczą one zacierających się wtryskiwaczy paliwa. Poza tym problemy i to nie małe sprawia układ paliwowy. Jego odpowiednie ustawienie (mapowanie) jest bardzo czasochłonne i trudne. Wymiana w serwisie sterownika silnika na nowy nie rozwiązuje problemu. Trzeba po prostu stworzyć nową mapę pod konkretny egzemplarz silnika.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD

Podsumowując silnik 2.5 TDI V6 to jednostka, która może przysporzyć wielu wydatków. Mechanicznie najgorzej wypadają silniki AFB, AKN, AKE, AYM oraz BFC bowiem cierpią na ścieranie się wałków rozrządu, a to prowadzi do uszkodzeń kolejnych podzespołów. Najlepiej pod względem trwałości wypadają silniki BCZ i BAU, których usterki nie są tak problematyczne w naprawie jak wcześniejszych wersji jednostki 2.5 TDI V6.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA