REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Silnik 2.5 TDI V6 stosowany w Audi A6 czy A4 kusi wysokimi osiągami. Przerażające są jednak koszty jego utrzymania, które są wyższe niż w przypadku benzynowej jednostki 3.0 V6.
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi A6 z sinikiem 2.5 V6 TDI cieszy się ogromną popularnością zarówno na giełdach samochodowych jak i internetowych aukcjach. Wysoka moc zachęca do jego zakupu, ale okazuje się, że koszty utrzymania auta z tą jednostką napędową mogą być kilkukrotnie wyższe od znacznie mocniejszych wersji benzynowych. Które modele są godne uwagi?

Silnik 2.5 TDI V6 pojawił się Audi A6 C5 w 1997 roku. Trzeba pamiętać o tym, że silnik ten występował w kilku wersjach a usterki, z którymi się boryka są w każdym z nich trochę inne.

REKLAMA

REKLAMA

Typowe problemy silnika 2.5 TDI V6

Silnik 2.5 TDI V6 o mocy 150KM występował w dwóch wersjach – AFB (1997-2000r.) i AKN (1998-2001r.). Silnik ten cierpi na sporą liczbę usterek (w obu odmianach) , a najpoważniejsze z nich dotyczą m.in :

- filtra odpowietrzania skrzyni korbowej;

- wycierających się elementów rozrządu (wałki, dźwignie zaworowe, hydropopychacze i podkładki na trzpieniach zaworowych

REKLAMA

- zacierania się trzpieni zaworowych w prowadnicach głowicy (skutek gromadzących się opiłków metalu z wytartych krzywek wałków i dźwigni zaworowych)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

30 pomysłów na zarabianie w domu (książka)

- sukcesywnego spadku wydajności pompy oleju (w skutek nadmiernie gromadzących się w niej zanieczyszczeń np. opiłkami metalu powstających w wyniku wycierania elementów rozrządu)

- awaryjnej pompy wtryskowej VP44 (jej regeneracja pochłonie od 900 do 2500zł)

- awarii czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza G80 (naprawa pochłonie min. 1000 zł)

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Prawdziwe wydatki pojawiają się przy standardowej wymianie napędu rozrządu (obejmuje ona zakup dwóch pasków zębatych, dwóch pasków wielorowkowych, siedmiu rolek, termostatu, pompy wody, napinacza hydraulicznego). Naprawa pochłonie od 2000 do 5000 zł w zależności czy użyjemy zamienników czy części oryginalnych.  Regeneracja wałków rozrządu to koszt ok. 2000 zł, a do tego zazwyczaj należy doliczyć wymianę pozostałych elementów z nimi współpracujących.

Silnik 2.5 TDI V6 180KM

W latach 1999-2003 do gamy jednostek wysokoprężnych stosowanych w Audi A6 dołączył silnik 2.5 TDI V6 180KM AKE. Do końca 2001 roku (modelowego) nadal spotkać się można ze awariami pompy wtryskowej, wycierającymi się elementami rozrządu czy problematycznym układem recyrkulacji spalin. Kłopotów nie powinien sprawiać za to przepływomierz Hitachi, który uważany jest za bardzo trwały.

Zobacz też: Które diesle mają wtryskiwacze tanie w naprawie? Jakie są rodzaje wtryskiwaczy?

Od 2002 roku (modelowego) pozbyto się problemów z pompą VP44. Niestety wycieranie się wałków rozrządu pozostało. Od 2000 do 2001 roku dostępny był silnik AYM o mocy 155KM, który mimo lepszych opinii nadal borykał się z problemami „wałków”. Problem nie zniknął nawet przy prezentacji silnika BFC (moc AYM podniesiona do 163KM).

Poprawione silniki 2.5 TDI V6

Cierpliwość jest jednak cnotą, o czym przekonali się klienci Audi w 2004 roku. Wtedy zadebiutowały nowe silniki 2.5 TDI V6 – BCZ 163KM i BAU 180KM (spełniające normę Euro3) oraz BDG 163KM i BDH 180KM (spełniające normę Euro4). Silniki te pozbawione są praktycznie wszytkich wad jego protoplastów. Przede wszystkim nie ma już problemu z układem rozrządu, a jego nowa wersja okazała się tak dobra, że została wykorzystana w późniejszych silnikach 2.7 TDI, 3.0 TDI, 4.0 TDI, 4.2 TDI.

Kosztowne naprawy mogą jednak się zdarzyć w silnikach BGD i BDH i dotyczą one zacierających się wtryskiwaczy paliwa. Poza tym problemy i to nie małe sprawia układ paliwowy. Jego odpowiednie ustawienie (mapowanie) jest bardzo czasochłonne i trudne. Wymiana w serwisie sterownika silnika na nowy nie rozwiązuje problemu. Trzeba po prostu stworzyć nową mapę pod konkretny egzemplarz silnika.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: Mazda 2.0 MZR-CD

Podsumowując silnik 2.5 TDI V6 to jednostka, która może przysporzyć wielu wydatków. Mechanicznie najgorzej wypadają silniki AFB, AKN, AKE, AYM oraz BFC bowiem cierpią na ścieranie się wałków rozrządu, a to prowadzi do uszkodzeń kolejnych podzespołów. Najlepiej pod względem trwałości wypadają silniki BCZ i BAU, których usterki nie są tak problematyczne w naprawie jak wcześniejszych wersji jednostki 2.5 TDI V6.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA