REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Nissan 1.8 16V QG18DE

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opinia o wysokiej bezawaryjności Almery zniknęła wraz z pojawieniem się pod jej maską silnika 1.8 16V QG18DE.
Opinia o wysokiej bezawaryjności Almery zniknęła wraz z pojawieniem się pod jej maską silnika 1.8 16V QG18DE.
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.

Nissan Almera I podobnie jak inne japońskie kompakty z lat 90-tych ubiegłego wieku, znane były z niezawodnych jednostek napędowych. Benzynowe silniki zdawały się być niewzruszone nawet na najbardziej intensywną eksploatację, włączając w to pracę na najwyższych obrotach.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety druga generacja Almery, utraciła to z czego dotąd była znana – niezawodność. Największym rozczarowaniem okazały się jej jednostki napędowe, zwłaszcza benzynowy silnik 1.8 o fabrycznym oznaczeniu QG18DE. To spowodowało, że wielu użytkowników tego auta, będących dotąd wiernymi fanami japońskiego koncernu, wybrało auta konkurencji. W czym tkwi problem silnika 1.8 16V QG18DE?

Wysokie zużycie oleju

Największym jego mankamentem jest wysokie zużycie oleju, kształtujące się na poziomie ok. 1l/100km. Problem jest o tyle poważny, że pierwotnie winą obarczano wadliwe pierścienie. Niestety ich wymiana na nowy typ nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, a silnik nadal potrafi zużywać olej. W ograniczeniu jego spalania pomóc może unikanie jazdy Almerą na wysokich obrotach, ale dla wielu użytkowników jest to marne pocieszenie.

W kwestii nadmiernego zużycia oleju należy także wspomnieć o innym problemie jaki się z tym zjawiskiem łączy. Silnik do pracy wykorzystuje 3 litry oleju. Jeśli zużywa nadmierną jego ilość, może to spowodować problemy ze smarowaniem silnika, a w konsekwencji zapieczenie pierścieni tłokowych. Ich wymiana może pochłonąć nawet 2000 zł.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Awaryjny łańcuch rozrządu

Innym kosztownym w naprawie problemem jednostki QG18DE jest łańcuch rozrządu. Zazwyczaj wytrzymuje on przebieg ok.200 tys. km, ale jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że ulega on nadmiernemu rozciągnięciu. Koszt wymiany kompletnego rozrządu, w skład którego wchodzi łańcuch, napinacz, dwie prowadnice, uszczelniacze wałków rozrządu, simmering wału korbowego w pokrywie i uszczelka pokrywy zaworów kształtuje się na poziomie ok. 2200zł (ASO).  Zdaniem użytkowników Nissana Almery 1.8 koszt naprawy poza ASO jest niewiele niższy a oryginalny łańcuch jest trwalszy od zamienników.

Inne typowe ale już znacznie tańsze w naprawie usterki jakie trapią silnik QG18DE, dotyczą czujnika położenia wału korbowego, przepływomierza czy cewek zapłonowych (częściej awaria ta występuje w silniku QG15DE). Wiele problemów sprawia także przepustnica, której zabrudzenie powoduje wyraźny spadek mocy jednostki napędowej na wyższych jej obrotach.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

Silnik QG18DE stosowany w Almerze II-generacji jest jednostką wysokie ryzyka. Są egzemplarze, które pokonują bez większych problemów dystans na poziomie 200 000 km i nie trapią je poważniejsze usterki. Wiele jednak egzemplarzy ma problem z nadmiernym zużyciem oleju a ich ceny na rynku aut używanych są wyjątkowo atrakcyjne. Warto zatem zachować dystans do tego typu ogłoszeń i szukać modeli z udokumentowaną historią napraw.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA