REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Opinia o wysokiej bezawaryjności Almery zniknęła wraz z pojawieniem się pod jej maską silnika 1.8 16V QG18DE.
Opinia o wysokiej bezawaryjności Almery zniknęła wraz z pojawieniem się pod jej maską silnika 1.8 16V QG18DE.
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.

Nissan Almera I podobnie jak inne japońskie kompakty z lat 90-tych ubiegłego wieku, znane były z niezawodnych jednostek napędowych. Benzynowe silniki zdawały się być niewzruszone nawet na najbardziej intensywną eksploatację, włączając w to pracę na najwyższych obrotach.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety druga generacja Almery, utraciła to z czego dotąd była znana – niezawodność. Największym rozczarowaniem okazały się jej jednostki napędowe, zwłaszcza benzynowy silnik 1.8 o fabrycznym oznaczeniu QG18DE. To spowodowało, że wielu użytkowników tego auta, będących dotąd wiernymi fanami japońskiego koncernu, wybrało auta konkurencji. W czym tkwi problem silnika 1.8 16V QG18DE?

Wysokie zużycie oleju

Największym jego mankamentem jest wysokie zużycie oleju, kształtujące się na poziomie ok. 1l/100km. Problem jest o tyle poważny, że pierwotnie winą obarczano wadliwe pierścienie. Niestety ich wymiana na nowy typ nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, a silnik nadal potrafi zużywać olej. W ograniczeniu jego spalania pomóc może unikanie jazdy Almerą na wysokich obrotach, ale dla wielu użytkowników jest to marne pocieszenie.

W kwestii nadmiernego zużycia oleju należy także wspomnieć o innym problemie jaki się z tym zjawiskiem łączy. Silnik do pracy wykorzystuje 3 litry oleju. Jeśli zużywa nadmierną jego ilość, może to spowodować problemy ze smarowaniem silnika, a w konsekwencji zapieczenie pierścieni tłokowych. Ich wymiana może pochłonąć nawet 2000 zł.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Awaryjny łańcuch rozrządu

Innym kosztownym w naprawie problemem jednostki QG18DE jest łańcuch rozrządu. Zazwyczaj wytrzymuje on przebieg ok.200 tys. km, ale jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że ulega on nadmiernemu rozciągnięciu. Koszt wymiany kompletnego rozrządu, w skład którego wchodzi łańcuch, napinacz, dwie prowadnice, uszczelniacze wałków rozrządu, simmering wału korbowego w pokrywie i uszczelka pokrywy zaworów kształtuje się na poziomie ok. 2200zł (ASO).  Zdaniem użytkowników Nissana Almery 1.8 koszt naprawy poza ASO jest niewiele niższy a oryginalny łańcuch jest trwalszy od zamienników.

Inne typowe ale już znacznie tańsze w naprawie usterki jakie trapią silnik QG18DE, dotyczą czujnika położenia wału korbowego, przepływomierza czy cewek zapłonowych (częściej awaria ta występuje w silniku QG15DE). Wiele problemów sprawia także przepustnica, której zabrudzenie powoduje wyraźny spadek mocy jednostki napędowej na wyższych jej obrotach.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

Silnik QG18DE stosowany w Almerze II-generacji jest jednostką wysokie ryzyka. Są egzemplarze, które pokonują bez większych problemów dystans na poziomie 200 000 km i nie trapią je poważniejsze usterki. Wiele jednak egzemplarzy ma problem z nadmiernym zużyciem oleju a ich ceny na rynku aut używanych są wyjątkowo atrakcyjne. Warto zatem zachować dystans do tego typu ogłoszeń i szukać modeli z udokumentowaną historią napraw.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA