REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Opinia o wysokiej bezawaryjności Almery zniknęła wraz z pojawieniem się pod jej maską silnika 1.8 16V QG18DE.
Opinia o wysokiej bezawaryjności Almery zniknęła wraz z pojawieniem się pod jej maską silnika 1.8 16V QG18DE.
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Silnika Nissana 1.8 16V QG18DE stosowany m.in w Almerze N16 oraz Primerze P11/P12 nie cieszy się dobrą opinią. Najpoważniejsza wada dotyczy zbyt wysokiego zużycia oleju ale to nie jedyna jego bolączka.

Nissan Almera I podobnie jak inne japońskie kompakty z lat 90-tych ubiegłego wieku, znane były z niezawodnych jednostek napędowych. Benzynowe silniki zdawały się być niewzruszone nawet na najbardziej intensywną eksploatację, włączając w to pracę na najwyższych obrotach.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety druga generacja Almery, utraciła to z czego dotąd była znana – niezawodność. Największym rozczarowaniem okazały się jej jednostki napędowe, zwłaszcza benzynowy silnik 1.8 o fabrycznym oznaczeniu QG18DE. To spowodowało, że wielu użytkowników tego auta, będących dotąd wiernymi fanami japońskiego koncernu, wybrało auta konkurencji. W czym tkwi problem silnika 1.8 16V QG18DE?

Wysokie zużycie oleju

Największym jego mankamentem jest wysokie zużycie oleju, kształtujące się na poziomie ok. 1l/100km. Problem jest o tyle poważny, że pierwotnie winą obarczano wadliwe pierścienie. Niestety ich wymiana na nowy typ nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, a silnik nadal potrafi zużywać olej. W ograniczeniu jego spalania pomóc może unikanie jazdy Almerą na wysokich obrotach, ale dla wielu użytkowników jest to marne pocieszenie.

W kwestii nadmiernego zużycia oleju należy także wspomnieć o innym problemie jaki się z tym zjawiskiem łączy. Silnik do pracy wykorzystuje 3 litry oleju. Jeśli zużywa nadmierną jego ilość, może to spowodować problemy ze smarowaniem silnika, a w konsekwencji zapieczenie pierścieni tłokowych. Ich wymiana może pochłonąć nawet 2000 zł.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Nissan Almera N16 (2000-2006): trzeba zaryzykować

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Awaryjny łańcuch rozrządu

Innym kosztownym w naprawie problemem jednostki QG18DE jest łańcuch rozrządu. Zazwyczaj wytrzymuje on przebieg ok.200 tys. km, ale jazda na zbyt niskich obrotach powoduje, że ulega on nadmiernemu rozciągnięciu. Koszt wymiany kompletnego rozrządu, w skład którego wchodzi łańcuch, napinacz, dwie prowadnice, uszczelniacze wałków rozrządu, simmering wału korbowego w pokrywie i uszczelka pokrywy zaworów kształtuje się na poziomie ok. 2200zł (ASO).  Zdaniem użytkowników Nissana Almery 1.8 koszt naprawy poza ASO jest niewiele niższy a oryginalny łańcuch jest trwalszy od zamienników.

Inne typowe ale już znacznie tańsze w naprawie usterki jakie trapią silnik QG18DE, dotyczą czujnika położenia wału korbowego, przepływomierza czy cewek zapłonowych (częściej awaria ta występuje w silniku QG15DE). Wiele problemów sprawia także przepustnica, której zabrudzenie powoduje wyraźny spadek mocy jednostki napędowej na wyższych jej obrotach.

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy - 2.0 TFSI 211KM

Silnik QG18DE stosowany w Almerze II-generacji jest jednostką wysokie ryzyka. Są egzemplarze, które pokonują bez większych problemów dystans na poziomie 200 000 km i nie trapią je poważniejsze usterki. Wiele jednak egzemplarzy ma problem z nadmiernym zużyciem oleju a ich ceny na rynku aut używanych są wyjątkowo atrakcyjne. Warto zatem zachować dystans do tego typu ogłoszeń i szukać modeli z udokumentowaną historią napraw.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA